וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחינועם ניני: "רוצים להשתיק אותי? לא תצליחו!"

26.1.2016 / 8:27

הזמרת אחינועם ניני התייחסה בעמוד הפייסבוק שלה לסערה החדשה סביב מתן פרס מפעל חיים מטעם אמ"י לאריאל זילבר. ניני כתבה כי אין "מאבק בוץ" בינה לבין זילבר וכי היא אוהבת את אמנותו

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

(בסרטון: יעקב מנדל מתייחס לפרישתה של ניני מאמ"י)

seperator

הסערה סביב מתן פרס מפעל חיים מטעם אמ"י לאריאל זילבר מסרבת לשכוך. לאחר שהזמרת אחינועם ניני הודיעה כי היא פורשת מהארגון במחאה, התייחסה ניני לסערה בסטטוס חדש שהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה אתמול בערב (שני). בסטטוס החדש מבהירה ניני כי היא מעריכה את יצירותיו של זילבר וכי עיקר הזעם שלה מופנה כלפי "אנשי הרוח, אקו"ם ואמ"י, שתפקידם לתת דוגמא אישית, ולהניף דגל ערכי". בנוסף, ניני האשימה את התקשורת בליבוי האש ורמזה כי שרת התרבות מירי רגב מסיטה את הדיון ממניעים פוליטיים.

"את אומנותו של אריאל זילבר אני אוהבת גם אם בוחלת בדעותיו. אין כאן "מאבק בוץ" ביני לבינו למרות שהמדייה צמאת הדם תעשה בכל להפוך את העניין לכזה. הביקורת שלי היא על אנשי הרוח, אקו"ם וא"מי, שתפקידם לתת דוגמא אישית, ולהניף דגל ערכי. הם אמורים להיות הנביאים של ימינו!", כתבה ניני והמשיכה: "מתן פרס מפעל חיים לאדם שחרט על דגלו דברים שמבחינה ערכית הם מזעזעים, מעביר מסר ברור: מתן לגיטימציה לגזענות ושנאה שהחברה אמורה להוקיע. הפיכת אדם שבכישרונו הגדול שר "כהנא צדק" ו"ברוך הגבר" (הרב מאיר כהנא וברוך גולדשטיין), המסית לרצח ותומך ברוצחים, לגיבור תרבות! והרי כבר קיבל זילבר פרס, על תרומתו למוזיקה, מאק"ום. פרס ראוי. מה אם כן עמד מאחורי ההחלטה לחזור שוב לאותה הזירה, לאותו הדיון, לזלזל בדליה רבין, ביצחק רבין, שברוצחו תומך זילבר, וברגשותיהם של מיליונים, ולחזור שוב ולהעניק לו פרס על מפעל חיים? הקריירה של זילבר משגשגת, שיבושם לו! ואני אומרת את זה ללא שמץ ציניות. אך באמת, לא יכלו למצוא אומן אחר, נפלא, מוכשר, שהקדיש חייו למוזיקה ותרם תרומה נהדרת מבלי שהביע דעות גזעניות איומות, ולתת לו פרס זה? ובכך לעזור לו להתפרנס?? מה אם לא התרפסות לממסד ולקהל, עומד מאחורי החלטה זו? אין אבא ואמא לחברה חוץ מהקהילה הרוחנית שלה, אומנים, אנשי דת, מדענים, סופרים ומשוררים, אינטלקטואלים. הם אמורים ללכת לפני המחנה באומץ, עם חזון! לא להסתרך אחרי המחנה כמו סמרטוטים. אמ"י מעלו בתפקיד זה, בגדו בחברה שנושאת אליהם עיניים, ובגדו גם בי. גרמו לי באופן אישי לעלבון ולבוז, גררו אותי בשערות לאותו חלום בלהות שכבר הייתי בו. אי לכך, אני עוזבת את ה"מועדון" הזה. מי מכם היה נשאר בתנאים אלה? ובכן, איפה החרם? ואיפה הפגיעה בדמוקרטיה? והנה האמת: רוצים להפחיד אותי, להשתיק אותי? לא תצליחו. מיליונים תומכים בי. אני משמיעה את קולם השקט, הכואב, המודאג, בגאווה רבה. ההיסטוריה תשפוט את השאר, ולא בסלחנות".

עוד באותו נושא

די לצביעות: הגיע הזמן שאחינועם ניני תניח לאריאל זילבר. דעה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully