וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה טוב אירופה: העיבוד החדש לשיר הישראלי לאירוויזיון מרדים

14.3.2016 / 11:34

אחרי ש-"Made of Stars" זכה לביקורות קשות, החליטו אנשי המשלחת הישראלית לבצע בו מקצה שיפורים. יניב דורנבוש סבור שהשינויים רק הפכו את השיר למשעמם ובנאלי

בימוי: אלעד וייסמן ויואב צפיר

תקופה מאוד סוערת עוברת על ישראל ונראה כאילו העם מעולם לא היה מפולג כל כך. כל מחנה מתבצר בעמדה שלו, לא מוכן לשמוע בכלל מהמחנה השני. יוקר המחייה, בועת מחירי הדיור, שחיקת השכר, קריסת מעמד הביניים - שום דבר מאלה לא מוציא כל כך הרבה תגובות ואמוציות. כאילו סערת שי חי ו"האח הגדול" לא הספיקה לפילוג העם היושב בציון, עכשיו אנחנו צריכים להתמודד גם עם הגרסה החדשה של השיר הישראלי לאירוויזיון.

ב-12 השנים האחרונות, מאז המצאת שיטת חצאי הגמר, ישראל השתתפה שש פעמים בלבד בערב הגמר. מ-2011 ועד 2014, שנה אחר שנה אירופה שלחה את נציגינו בחזרה אל המזרח התיכון מיד לאחר חצי הגמר. מה לא ניסינו בשנים הללו - שלחנו את דנה אינטרנשיונל אחרי קדם אירוויזיון קלאסי, את איזבו בבחירה סגורה של ועדה, את מורן מזור בתום קדם ענק של 30 שירים, חצאי גמרים, שופטים, קהל ודרמה גדולה, ואת מיי פיינגולד בקדם פרטי משלה כאילו היתה ירדנה ארזי. ואירופה? מניפה לעברנו אצבע משולשת.

ואז הגיע גלגל ההצלה - הדיל בין רשות השידור לקשת, בחירת הנציג דרך "הכוכב הבא". לפני שנה וחצי כתבתי ממש כאן באתר הזה שהדיל הזה הוא הדבר הטוב ביותר שיכול היה לקרות לאירוויזיון בארץ: "קשת היא אלופה ביחסי ציבור ובאריזות נוצצות, כך שסוף סוף התחרות המושמצת, שלא בצדק, תזכה לחשיפה". בניגוד לרשות השידור החבוטה, קשת לא תתן לנבחר שלה להתרסק על הבמה הגדולה באירופה. ואכן, אחרי ארבע שנות פלופים רצופות, סוף סוף עלינו לגמר וסיימנו בו במקום ה-9 הגבוה, עם הופעה מפוצצת, שמח וכפיים - לא כאלה של השכנים המעצבנים עם הקריוקי שרוצים להזמין להם משטרה, אלא של מסיבה שכולנו רוצים להיות מוזמנים אליה. והכי חשוב - זיקוקין! השיר הישראלי היה עם זיקוקןם! גראהם נורטון, שמעביר את השידור ב-BBC אפילו אמר: "אם השיר הזה לא עושה אתכם שמחים, אין לכם נשמה".

שנה לאחר מכן, כצפוי, הגיע אירוויזיון 2016. בקשת ראו כי טוב והחליטו שגמר "הכוכב הבא" שהפך בינתיים ל"לאירוויזיון" יהפוך לקדם כמעט אמיתי, כשארבעת הפיינליסטים כבר קיבלו שיר מוכן לתחרות שהפכה שוב לנחשקת. השיטה התמוהה שנבחרה כללה סיבוב ראשון של גרסאות כיסוי, כולל עיבוד גרוע במיוחד לגיל חדש שהודחה ראשונה, ורק אחר כך שלושת הנבחרים זכו לשיר את השיר שלהם, בהם שני ביצועים ל-"Made of Stars", אותו כתב והלחין דורון מדלי, שאחרי ההישג של גולדן בוי הפך ליקיר חובבי האירוויזיון.

אני לא בן אדם של קונספירציות, ולכן בוחר להתעלם ממה שנראה כמו סיכול ממוקד לגיל חדש, מהתקלה המוזרה בביצוע הראשון של נופר סלמאן עם היעלמות האחוזים מהמסך, מבחירת השיר של מדלי על ידי שני מבצעים ומכך שפורסמו רק אחוזים אבל אף אחד לא יודע כמה באמת הצביעו לכל שיר. כך או כך, מיד אחרי הבחירה בביצוע של חובי סטאר - עולם האירוויזיון החל לסעור ושיגר תגובות כמעט אלימות כלפי הביצוע. נראה שחובבי התחרות בעולם דחו את השיר שדורג בסביבות המקום ה-30 בדירוגי המעריצים.

הביקורות הקשות לא נפלו על אוזניים ערלות, ויש לציין לחיוב את הצוות של חובי שלקח את הדברים לתשומת הלב. האנשים שינסו מותניים - וניסו למצוא פתרון. על פי הדיווחים שקלו שם להחליף את השיר לזה של אלה דניאל מהגמר, לבחור בשיר חדש לגמרי ולשנות את העיבוד לשיר המקורי. בסופו של דבר הוחלט להקליט גרסה חדשה ל"Made of Stars", ששוחררה אתמול (ראשון) ביחד עם הקליפ הרשמי.

כששמעתי את הגרסה החדשה, ממש רציתי להגיד "וואו, זה משנה את הכול!". אבל זה לא קרה. העיבוד לא מרגש אותי, משעמם לעתים, יש התרוממות מסוימת בפזמון האחרון, אבל הסיום משעמם. הקליפ אגב מצוין בעיניי, אבל זו לא תחרות של קליפים. חשבתי שאולי אני אדם שלילי מדי, ולכן בדקתי אצל כמה חברים קרובים, שחלקם אמרו אפילו שהגרסה המקורית כבר עדיפה.

עוד באותו נושא

לשלוח את זוכה "הכוכב הבא" לאירוויזיון זה לא רעיון רע בכלל

לכתבה המלאה

וכך נשמעה הגרסה הקודמת:

"משעמם ומיושן", "הפכו שיר מבאס לשיר ממש מדכא", "איבדתם את זה לחלוטין", ו"יורד עוד יותר בדירוג שלי" כותבים המצקצקים של עמוד חובבי האירוויזיון הישראלים בפייסבוק, מולם עומד מחנה ה"ממש שיפור", "עושה ריפליי ללא הפסקה", "זהו התאהבתי", ו"חבר חתיך מפולין אומר שעכשיו זה המקום הראשון שלו". הצצה לתגובות באתר wiwiblogs מגלה שגם הגרסה החדשה לא מתקבלת יפה אצל המעריצים האירופאים. בסוכנויות ההימורים המצב קשה - ישראל מדורגת במקום ה-31 בסיכויי הזכייה. הקליפ בעמוד היוטיוב הרשמי של חובי סטאר נחסם לתגובות אבל היחס בין הלייקים לדיסלייקים עומד על פי 6 לחיוב. הקליפ פורסם כמובן גם בעמוד היוטיוב של האירוויזיון, שם אמנם כמות הלייקים גדולה רק פי 2.5 מכמות הדיסלייקים, אך לצד טוקבקים שליליים יש גם כמה כאלה חיוביים במיוחד וגולשים שמבטיחים להצביע לישראל, אולי משם נשאב מעט עידוד.

חובי סטאר התגלה בתחרות כשרונות. עוד מהימים ש"אמריקן איידול" היתה הדבר הכי חשוב בתחום וסיימון קאוול היה הדבר הכי גדול בטלוויזיה, מתמודדים עם נוכחות בימתית אדירה וקול חזק כמו חובי שמעו את המשפט "הביצוע שלך מצוין, בחירת השיר שגויה". ואכן, קשה להאמין עד בלתי נתפס ש-"Made of Stars" יצא מאותו היוצר של "Golden Boy". אותו האיש שהקפיץ את אירופה הולך להרדים אותה.

במשלחת הישראלית משוכנעים שישראל תסיים בטופ 10 של ערב הגמר. התבקשתי על ידי חבר בצוות להכין כובע לאכול אותו. אני מאחל לחובי, למשלחת הישראלית, לחובבי התחרות ולמדינת ישראל כולה, שבערב חצי הגמר, אחרי שהמנחים יכריזו על ישראל בין עשר העולות לגמר, כולם יקחו את הלינק לטור הזה ויפיצו אותו ביחד עם המשפט האלמותי "הכותב לא מבין שום דבר". נכון להיום, חודשיים בדיוק לפני הגמר, אני לא רואה את זה קורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully