וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 שנה לאחר הפירוק: "חברי תמוז שוקלים הקלטת שירים חדשים"

29.3.2016 / 6:22

לראשונה מזה שבע שנים התאחדה אמש להקת תמוז בהרכב מלא, במסגרת הופעת השקת אלבום סולו חדש של יהודה עדר. לראשונה מזה 40 שנה ביצעו עדר וחנוך יחד את השיר "לא יכול לישון". עדר: "יש דיבור על הופעות נוספות והקלטת שירים חדשים"

מערכת וואלה! NEWS

בסוף הופעת האיחוד של תמוז אמש במועדון הזאפה בתל אביב, לאחר שחמשת המופלאים ירדו מהבמה, שאל יהודה עדר את שלום חנוך מה להגיד לקהל. "תגיד, 'בוא ניפגש בהופעה הבאה'", אמר שלום. וכך עשה עדר. "אני חושב שהוא התכוון להופעה הבאה של תמוז", אמר כמה דקות לאחר מכן עדר לוואלה! תרבות בשיחה מאחורי הקלעים, בין גלי החיבוקים שהציפו אותו. "אם נעשה מופע נהיה חייבים להקליט 2-3 שירים חדשים. חייבים. גם אין סיבה שלא. מישהו מהלהקה העלה את האפשרות הזאת, שנקליט כמה שירים. אנחנו מדברים על זה, יש תחושה נורא טובה בינינו, אתה רואה... הרמוניה מוחלטת".

- האפשרות הזאת באמת ריאלית או שחששות ימנעו אותה? הרי מעטים מאוד המקרים שלהקות אגדתיות כמו תמוז התאחדו לאחר שנים רבות והקליטו חומרים חדשים שהשתוו לקלאסיקות מהעבר ונכנסו לפנתיאון.

"יש משהו בלהקה הזאת, אם אף אחד לא ימות... התרכובת שלנו עובדת. כשאנחנו מתחברים, זה קורה. ברור שאפשר יהיה להשאיר חומרים חדשים לפנתיאון. בטח. אין לי ספק בזה".

שלום חנוך, אריאל זילבר ויהודה עדר מתוך הופעת איחוד של להקת תמוז בערב השקת אלבומו של יהודה עדר בזאפה תל אביב. אורית פניני,
יהודה עדר, שלום חנוך ואריאל זילבר מתוך איחוד להקת תמוז/אורית פניני

התרגשות גדולה אחזה בקהל, כשמישהו חידש את הזרם. 40 שנה לאחר פירוקה ולראשונה מאז שנת 2009, להקת תמוז המיתולוגית התאחדה בהרכב מלא, עם כל חמשת חבריה – שלום חנוך, אריאל זילבר, יהודה עדר, מאיר ישראל ואיתן גדרון. האיחוד התקיים במסגרת אירוח הלהקה בהופעת השקת אלבום הסולו השני והחדש של עדר, "עולה ירח" שמו, אותו הפיקו עדר וגדרון. חמשת חברי תמוז ביצעה את השירים "פנס הרחוב", "הולך בטל" וחתמו את ההופעה ב"סוף עונת התפוזים".

קודם לכן בהופעה, ביצעו עדר (בגיטרה אקוסטית) וחנוך (בשירה) לבדם את "לא יכול לישון", והיתה זו הפתעה נעימה מאוד. היה זו הפעם הראשונה שעדר ביצע עם חנוך את הלהיט מאז פירוק תמוז ב-1976. מדוע לא ביצעתם את השיר באיחודים קודמים של תמוז, אני שואל את עדר. "נכון, מאז שהשיר היה חלק מהמופע של תמוז בשנות השבעים לא עשינו את השיר הזה ביחד. לא ביצעתי אותו עם שלום עד עכשיו כי תמיד באנו באיחודים למקומות שצריך בהם הרבה אנרגיה. לזאפה זה מתאים בול. בהקלטת השיר שלום ניסה לנגן בגיטרה ולשיר לבד. הוא עבד כמה שעות, ובסוף אמר לי, בוא תנסה. הוא שם מיקרופון בינינו, והקלטנו את זה בגיטרה אקוסטית ושירה. אז היום זה מין מחווה קטנה לשיר הזה, שאני מאוד אוהב אותו".

תמוז היא אחת הלהקות החשובות והמשפיעות ביותר ברוק הישראלי, שפעלה בין השנים 1974-1976. אלבומה היחיד, "סוף עונת התפוזים", נחשב לאלבום מופת במוזיקה הישראלית. הלהקה התאחדה בעבר בשנות ה-80 לשלוש הופעות גדולות, ונפגשה שוב לביצוע שירים בודדים פעמיים בערבים לזכרו של מאיר אריאל ופעם נוספת באירוע של בית הספר למוזיקה רימון. מימוש האיחוד הנוכחי "היה דבר נורא פשוט", אומר לנו עדר. "ידעתי שאני רוצה לעשות כמה נקודות ציון לאלבום שלי. והדבר הכי טבעי היה לפנות לחברים מתמוז, שישר אמרו כן, בשמחה אפילו. בשנת 2009, באיחוד האחרון שעשינו, שלום לא היה בחזרות בכלל. הוא לא יכל לבוא בגלל משהו רפואי. רק אריאל הגיע. ונפגשנו עם שלום על הבמה. הפעם שלום היה בחזרות. זה זרם מאוד מהר. טוב, אני מאמין שאריאל שר בהופעות שלו את 'הולך בטל'. ואני מאמין ששלום שר בהופעות שלו את 'סוף עונת התפוזים'. זאת אומרת, אולי בצורה שונה, לא בדיוק בעיבוד הזה. אז זה זרם מהר".

עוד באותו נושא

מישהו חידש את הזרם: להקת "תמוז" האגדית מתאחדת

לכתבה המלאה
מתוך הופעת איחוד של להקת תמוז בערב השקת אלבומו של יהודה עדר בזאפה תל אביב. אורית פניני,
חמשת המופלאים. להקת תמוז/אורית פניני

יהודה עדר, מהמוזיקאים הבולטים בישראל, כבר בן 64. אמש על הבמה הוא נזכר בלהיט הביטלס, "כשאהיה בן 64", לפני ביצוע שירו "מזדקן" מאלבומו החדש. "זה שיר שנכתב על ידי הרי ליפשיץ בגיל 20 ומשהו. אבל הוא לא שר בגיל 20 ומשהו. אני שר אותו בגיל 64. הביטלס כתבו את השיר בגיל 20 ומשהו", אמר לנו עדר בתום ההופעה. "האם עדיין תזדקקי לי / האם עדיין תאכילי אותי / כשאהיה בן 64", שרו הביטלס. האיחוד המרגש של תמוז, האלבום החדש העצמתי של עדר והערב הבלתי נשכח אמש, הזכירו לנו עד כמה אנחנו עדיין זקוקים לו, לכשרונו ולתרומתו העצומה למוזיקה הישראלית של הרועה, עדר.

תמונות נוספות מאיחוד תמוז אמש (צילום: אורית פניני, יח"צ)

שלום חנוך ויהודה עדר בערב השקת אלבומו של יהודה עדר בזאפה תל אביב. אורית פניני,
שלום חנוך ויהודה עדר בערב השקת אלבומו של יהודה עדר בזאפה תל אביב/אורית פניני
מתוך הופעת איחוד של להקת תמוז בערב השקת אלבומו של יהודה עדר בזאפה תל אביב. אורית פניני,
מתוך הופעת איחוד של להקת תמוז בערב השקת אלבומו של יהודה עדר בזאפה תל אביב/אורית פניני
שלום חנוך, אריאל זילבר ויהודה עדר מתוך הופעת איחוד של להקת תמוז בערב השקת אלבומו של יהודה עדר בזאפה תל אביב. : אורית פניני,
שלום חנוך, אריאל זילבר ויהודה עדר מתוך הופעת איחוד של להקת תמוז בערב השקת אלבומו של יהודה עדר בזאפה תל אביב/: אורית פניני
שלום חנוך, אריאל זילבר ויהודה עדר מתוך הופעת איחוד של להקת תמוז בערב השקת אלבומו של יהודה עדר בזאפה תל אביב. : אורית פניני,
שלום חנוך, אריאל זילבר ויהודה עדר מתוך הופעת איחוד של להקת תמוז בערב השקת אלבומו של יהודה עדר בזאפה תל אביב/: אורית פניני
שלום חנוך ויהודה עדר בערב השקת אלבומו של יהודה עדר בזאפה תל אביב. אורית פניני,
שלום חנוך ויהודה עדר בערב השקת אלבומו של יהודה עדר בזאפה תל אביב/אורית פניני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully