וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות: "באטמן נגד סופרמן" שובר שיאים שליליים בקופות

3.4.2016 / 10:15

השבוע השני של סרט הגיבורים הגדול בקופות הוכיח שהבאזז השלילי עשה את שלו. הכנסות הסרט צללו ב-81 אחוזים, והדליקו נורות אדומות בקרב ראשי האולפנים. ומה כל זה אומר על עתידה של וונדר וומן?

צילום מסך

בתחילת השבוע שעבר הסתובבו ראשי אולפני וורנר וכוכבי סרט הגיבורים הגדול עם חיוכים מאוזן לאוזן. על אף הביקורות הקשות שספג "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", גרף הסרט 166 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו בארה"ב. בעולם הסתכמו הרווחים בכ-424 מיליון.

אלא שכעת, עם פרסום נתוני הקופות בשבוע השני של הסרט, מתברר שהבאזז השלילי עשה את שלו. "באטמן נגד סופרמן" חווה נפילה של 81 אחוזים בהשוואה ליום שישי הראשון. הנתון המדהים הזה אמנם כולל את 27 מיליון הדולר שנתקבלו מרכישת כרטיסים מוקדמת, אולם גם כאשר מורידים את הסכום הזה מהמשוואה, מדובר בירידה של 71.5 אחוז.

כדי לסבר את האוזן, צניחות דרסטיות כאלה מאפיינות בעיקר סרטים כושלים מאוד לאורך השנים. "ארבעה מופלאים" צנח ב-78 אחוז בין השבוע הראשון לשני, "גרין לנטרן" צנח ב-72 ו"איש הפלדה" ב-71. וכאן זה לא נגמר. ההערכות כעת הן שהסכום הכולל אותו יגרוף הסרט בסוף השבוע יעמוד על 51 מיליון דולר, נפילה של 69 אחוז בהשוואה לסכום של שבוע הבכורה. למעשה מדובר בשוויון עם "וולברין: המקור" לצניחה הגדולה ביותר בהיסטוריה לסרט גיבורים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המעריצים הלכו בעקבות המבקרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעבר גם סרטים מוצלחים כמו "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2" חוו נפילות בסדר גודל דומה. אלא שההבדל הגדול הוא שהם התמודדו מול סרטי ענק חדשים בקרבות ראש בראש. "באטמן נגד סופרמן" משחק במגרש נטול כל תחרות אמיתית, ובכל זאת הבאזז השלילי הצליח להבריח את הצופים מהאולמות.

השאלה הגדולה שנשאלת כעת היא: מה בעצם כל זה אומר? האם התגובות לסרט שנועד להשיק את העולם המורחב של DC ולהכין את הקרקע ל"ליגת הצדק" והסרטים הרבים שיסבבו אותו, ישנו את התוכניות. על פני השטח נראה שהדברים ממשיכים כסדרם, אולם מתחתם נראה שהפאניקה מתחילה לתת את אותותיה.

הפקת "יחידת המתאבדים" התכנסה בבהילות בימים האחרונים לצילומי השלמה ועריכות מחודשות. הסברה היא שהתגובה הקשה לאפלוליות ורצינות היתר של "באטמן נגד סופרמן", בהשוואה לקלילות וההומור שהפגינו סרטי מארוול (ובעיקר "דדפול"), הובילו את ראשי וורנר להחלטה לנסות ולהקליל את הסרט.

עוד באותו נושא

שחר ההרס: "באטמן נגד סופרמן" מחזיר את סרטי הקומיקס 30 שנה לאחור

לכתבה המלאה
באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק.
תיקרא למקצה שיפורים? גל גדות

ומה כל זה אומר על עתידה של "וונדר וומן"?

אחרי "יחידת המתאבדים" (שכאמור, נכנס כעת למקצה שיפורים), יישאו באולפני וורנר את עיניהם אל גל גדות ו"וונדר וומן", הסרט שיציג את מקורותיה של האמזונה וגיבורת העל. בשלב זה לא התקבלו דיווחים על כוונה לשנות משהו בתוכניות לגבי הסרט, אולם מאחר וצילומיו עדיין מתקיימים, זוהי לא אפשרות בלתי סבירה.

יש לציין כי בתוך גל השליליות שעטף את "באטמן נגד סופרמן", וונדר וומן זכתה לשבחים רבים על הופעתה. על אף שמדובר בהופעה קצרה במיוחד, נראה שקיים רעב גדול של הצופים והמבקרים לראות ממנה יותר. בניגוד ל"באטמן נגד סופרמן" ו"ליגת הצדק", זאק סניידר לא יהיה האיש מאחורי הקלעים. הבמאית פטי ג'נקינס מופקדת על הסרט, ונראה שבכל מקרה סגנונה יהיה שונה מהאפלוליות הצעצועית של סניידר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully