וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל כבשה את שבדיה: עשרות חובבי אירוויזיון רקדו הורה

יניב דורנבוש, שטוקהולם

10.5.2016 / 8:12

המסיבה הישראלית של אירוויזיון 2016 היתה המקום הכי נוצץ בשטוקהולם וחוץ מהופעות סוחפות של נציגי המדינות השונות, השגריר הישראלי לשבדיה גם הרביץ קצת ציונות בנוכחים. צפו בחגיגה הגדולה

צילום: יניב דורנבוש

"אה, אתה מישראל? אז אתה בא למסיבה הישראלית?", את המשפט הזה שמעתי כל כך הרבה פעמים בשלושת הימים האחרונים בשטוקהולם מחובבי אירוויזיון וגם מחברי משלחות שונות. "אין כמו המסיבות של הישראלים, אנחנו ממש מחכים לזה", היה עוד משפט שחזר על עצמו.

ואכן, אם חייזר היה נוחת אמש (שני) במתחם היורוקלאב בשטוקהולם שבו נערכה המסיבה הישראלית של אירוויזיון 2016, הוא לא היה מאמין שישראל היא מדינה קטנה ומבודדת, נטולת ידידים והכי חמור - כזו שמתקשה ללקט נקודות באירוויזיונים האחרונים, אם החייזר היה מתעלם כמובן מהאבטחה הכבדה והשוטרים הרבים שנכחו באירוע, בתוך ומחוץ לאולם. כבר בשעה 22:15, דקות בודדות לאחר פתיחת המסיבה, השתרך תור ארוך ארוך לאורך עשרות מטרים של חובבי אירוויזיון נלהבים מכל אירופה, וגם לבנוני אחד, שרק חיכו למסיבה לכבוד חובי סטאר.

את הערב פתח ניקי ביירן, פעם כוכב להקת הבנים ווסטלייף והיום נציג אירלנד לאירוויזיון. לאחר שקיבל את תשואות הקהל, דורון מדלי שכתב את "Made of Stars" והנחה את הערב, הכריח אותו לשיר את אחד הלהיטים הגדולים של הלהקה.

אחריו עלתה לבמה אנדה טריפה, הזמרת האלבנית. לפני ששרה את השיר שלה, היא הפתיעה את הקהל כששרה בעברית לא מאוד צחה את "כאן" של הדצים. "זה היה חלום שלי לשיר את השיר הזה", אמרה, והודתה שללמוד אותו בעברית זה לא דבר פשוט.

גם פולי, הזמרת הבולגריה שזוכה לפופולריות רבה, כיבדה את הקהל בהופעה בליווי זמרי הרקע שלה. עוד לפני שביצעה את השיר שלה והוכיחה שיש לה סיכויים לא רעים בכלל לסיים בצמרת, פולי הקפיצה את הקהל כשביצעה את הגרסה שלה לדיווה של דנה אינטרנשיונל, שבדיוק אתמול מלאו 18 שנים לזכייה ההיסטורית ההיא. במהלך הערב הוקרנו הדקות האחרונות של אירוויזיון 1998, עם ההצבעה המותחת במיוחד כשרק ברגע האחרון נודע שידה של דנה על העליונה ושהאירוויזיון בדרך לישראל.

השגריר הישראלי במסיבת אירוויזיון בשבדיה. יניב דורנבוש, תמונות גולשים
יצחק בחמן, שגריר ישראל בשבדיה, על הבמה לצד חובי סטאר ודורון מדלי/תמונות גולשים, יניב דורנבוש

בין ההופעות נוגנו מיטב שירי האירוויזיון וכמובן השירים הישראלים, כשמדלי מלמד את הקהל לרקוד הורה, וכל זה לצלילי "חי" של עופרה חזה. במעגלי ההורה יכולתם לראות גם את יצחק בחמן, שגריר ישראל בשבדיה, ואשתו. מוקדם יותר אמר השגריר לוואלה! תרבות שהוא נהנה להיות חלק מאירוע כמו האירוויזיון וכי להשתתפות הישראלית בתחרות יש תרומה עצומה למעמד המדינה, שמצטיירת כמקום כיפי ולא מיליטריסטית כפי שעולה ממהדורות החדשות.

אבל כל זה היה רק חימום לשיא של הערב - חובי סטאר בהופעה חיה על הבמה, שהועברה בשידור חי בעמוד הפייסבוק של וואלה! תרבות. נראה שלחובי לא משנה אם הבמה קטנה כמו ביורוקלאב, ענקית כמו באירוויזיון, או הופעה ליד פסנתר בבית השגריר - הוא בא לטרוף את המיקרופון ולסחוף איתו את הקהל. חלק מהחובבים השמיעו ביקורת על החלק שלו במיני-סערה בינו לבין נציג הולנד לתחרות, אבל בסופו של דבר חובי סוחף את הקהל שמילא את אולם המסיבה.

עוד באותו נושא

הנציג ההולנדי לאירוויזיון על חובי סטאר: "יש לו פה גדול"

לכתבה המלאה

הערב (שלישי), עם כניסת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, המשלחת הישראלית תשנה אווירה. בשעה 22:00 (שעון ישראל) ייערך חצי הגמר הראשון שישודר בערוץ הראשון רק בשבת בשל יום הזיכרון, וביום רביעי בערב תשוב ישראל למעגל החזרות, הפעם לחזרות הגנרליות לקראת חצי הגמר השני. המשדר ביום חמישי יחל בשעה 22:00 (שעון ישראל), כשחובי יהיה הרביעי שיעלה לבמה, כשלפניו השיר השוויצרי החלש ואחריו השיר הבלרוסי עתיר יחסי הציבור ו-13 שירים נוספים, ולאחר מכן יקריאו המנחים את עשר המדינות שעולות לגמר במוצ"ש. כרגע מצבו של חובי סטאר מצוין: סוכנויות ההימורים מדרגות אותו במקום החמישי בחצי הגמר, ובמקום השמיני בסיכויי הזכייה בגמר. בסביבות חצות נדע מדובר במייד אוף סטאר, או במייד אוף סתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully