וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמסה: "החמישיה" של הרלן קובן היא המקבילה הטלוויזיונית לספר טיסה

20.5.2016 / 0:00

מחבר המותחנים המשגשג החליט להעביר את הנוסחה המצליחה אל הטלוויזיה, והתוצאה כמו שניתן לצפות - מצד אחד נטולת עידון או משקל סגולי, ומצד שני כיפית וסוחפת. בדיוק מה שדרוש עכשיו

יח"צ - חד פעמי

תזמון הגעתה לישראל של סדרת המתח החדשה "החמישיה" לא יכול להיות מוצלח יותר. בשלב שבו לוח השידורים מתרוקן אט אט, העונות של רוב הסדרות מסתיימות בזו אחר זו, מזג האוויר מתחמם ומתלהט בתנודות של שיכור חרמן, ואלוהים יודע עד כמה אנו זקוקים לאסקפיזם, אפילו כזה שכולל בו מעשי זוועה ונפשות פצועות בארץ זרה. וכך, באקלים הזה, עלתה אתמול (חמישי) במלואה ב-yes VOD סדרת המתח הבריטית החדשה "החמישיה", שאמנם מעלה אסוציאציה מיידית של איניד בלייטון (או למיטיבי לכת, "החמישיה האמיצה ועלילות החמישיה האמיצה"), אבל נוצרה על ידי הסופרסטאר של ספרי המתח הזול הרלן קובן, ומגוללת את סיפורה של חבורה שונה בתכלית ואפלה בהרבה.

הכל התחיל לפני עשרים שנה, כאשר ארבעה חברים בני 12 יצאו לטייל ביערות אבל סירבו לתת לאחיו בן ה-5 של אחד מהם להצטרף אליהם, ותחת זאת שלחו אותו בחזרה הביתה. הוא לא חזר הביתה אלא נעלם כליל. חיפושים אחריו בשעתו העלו חרס, וגם גופה מעולם לא נמצאה על אף העובדה שרוצח סדרתי שעמד בפני מאסר עולם הודה כי הוא אחראי גם למותו. כעת, אחרי כל הזמן הזה, נמצא דמו של הילד האבוד בזירת רצח ומספק סימן ראשון לכך שנשאר בחיים ככלות הכל. האם הוא הרוצח? האם הוא סתם היה שם? האם הוא בכל זאת מת ומישהו משטה במשטרה, במשפחה ובחברים? האח והחברים נושאים את האשמה אחרי כל השנים האלה, כמובן. האח מארק בעל הפרצוף השגרתי (טום קאלן, לורד גילינהאם מ"אחוזת דאונטון"), הבלש דני שנראה בול, אבל בול, כמו קרייג דיוויד (או. טי. פאגבנל), החבר עם שם של דמות מ"טריינספוטינג", סלייד (לי אינגלבי), שמנהל בית שיקום לנערים אבל איכשהו נראה כמו חרא בנאדם, ופרו, החברה שנטשה לארה"ב ואז חזרה (שרה סולימני הפרסיה-יהודיה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארבעה פלוס נעלם. "החמישיה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"החמישיה" מושכת אותנו בהצלחה אל תוך הסיפור שלהם, מי יותר ומי פחות, ומשליכה פנימה גם את הסיפור על בחורות שנחטפו והוחזקו בשבי במשך שנים, סודות של החברים בינם לבין עצמם, שלדים בארונות, מיסתורין שמבעבע מתחת ותהייה איך כל הקצוות האלה מתחברים לכדי סיפור אחד. אבל בעיקר ניתן למצוא כאן את כל המאפיינים של כתיבתו של הרלן קובן, האיש שנורא אוהב לכתוב על אנשים שנעלמו בפרברים (בין ספריו בעלי השם המסגיר: "הנעלמים", "הנעדרים"), סודות שהוסתרו והובילו להיעלמות, סודות שנולדו בעקבות ההיעלמות, אנשים טובים שדברים רעים קורים להם, תפניות במהלך הפרקים וקליף-האנגרים מפתיעים בסופיהם, חשיפת טפח וכיסוי טפחיים. בקיצור, השבלונה המוכרת והמצליחה שהפכה את ספריו לכיף סוחף הממצה את עצמו - כלומר חוזר על עצמו - אחרי שקראתם שניים או שלושה מהם.

הסדרה פוסעת בדיוק בנתיבים האלה, המקבילה הטלוויזיונית לספר טיסה. מצד אחד היא רחוקה משלמות, נטולת עידון, סבירות או משקל סגולי, ולא איכפת לה לכופף את הדמויות לטובת העלילה (הגיוני למשל שלבני 32 יהיו ילדים בני 15, ונגד האינטרסים של עצמם הם נוטים לחקור בנפרד את אותו עניין בלי לחלוק מידע אחד עם השני). מצד שני היא נטולת יומרות, קלה ללעיסה, מהוקצעת וקולחת. והיתרון הגדול: עשרה פרקים והסיפור נסגר ונחתם ונקשר בסרט, בלי להשאיר חוטים פרומים או ציפיות חמדניות לעונה נוספת. אולטימטיבי לעתות מצוקה או סתם לסופ"ש עצל של צפייה מרתונית, אפילו אם תשכחו את הסדרה הזו רגע אחד שתסיימו אותה.

עוד באותו נושא

בון וויאג': 5 ספרים שינעימו לכם את הטיסה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרייג דיוויד! לא, או. טי. פאגבנל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"החמישיה" זמינה במלואה ב-yes VOD ותשודר החל מיום שני ה-30.5 ב-yes Oh.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully