וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים של פיקה 2016: המדריך לעונת הקיץ הטלוויזיונית בחו"ל - חלק א'

סדרה חדשה של יוצר "המתים המהלכים", מיתולוגיה אבוריג'ינית, דיוויד שווימר חוזר לטלוויזיה ועיבוד לקלאסיקה של ג'ון יוז. סקירת הסדרות החדשות בארה"ב ומעבר לה

צילום מסך

מנודה (Outcast)

מה: דרמת אימה חדשה מהיוצר של "המתים המהלכים" רוברט קירקמן ומבית סינמקס ("באנשי", "The Knick"), המבוססת על סדרת קומיקס שלו. הסדרה כבר חודשה לעונה שנייה עוד לפני עלייתה. בחור צעיר (פטריק פוג'יט, "כמעט מפורסמים") המחפש תשובה לשאלה מדוע הוא נרדף על ידי שדים מאז ילדותו, חושף מידע שיכול לכלות את כל החיים על כדור הארץ כפי שהם מוכרים. קייל פוגש את הכומר אנדרסון (פיליפ גלניסטר, "חיים על מאדים") שתיין ומהמר כבד, שמאמין שהוא חייל בצבא הקודש של אלוהים נגד הרוע, והם יוצרים קשר עם ג'ושוע (גבריאל ביטרמן) בן ה-8, ילד מהקצה האחר של העיר, שנרדף גם הוא על ידי שד אשר יש לו קשר מסתורי לקייל.

למה כן: ובכן, פשוט תעברו למשפט הבא.

למה לא: הפרק הראשון של "Outcast" היה ממש קשה לצפייה. המבקר של וואלה! תרבות שצפה בפרק עצר את הצפייה בו שלוש פעמים ב-14 הדקות הראשונות, ומדובר באדם שצורך סרטי אימה באופן די קבוע. נדמה שמוטיב הזוועה שבו השתמש קירקמן קם על יוצרו והפך לנדבך המרכזי בסדרה (ברשותכם, לא נפרט כאן את כל הדברים הדוחים שמתרחשים בתחילת הפרק, רק נפציר בכם לא לאכול לפני הצפייה). לאחר ששורדים את רבע השעה הראשונה שלה, "Outcast" מתגלה כסדרה משעממת למדי שלא ברור למה היא סדרה – כלום אי אפשר לגרש את השד בפרק אחד? "על טבעי" עושה את זה באופן קבוע. בקיצור, לוותר ומהר.

Cleverman

מה: דרמת מד"ב בת שישה פרקים של ערוץ סאנדנס בהפקה אוסטרלית-ניו זילנדית-אמריקאית, המבוססת על מיתולוגיה אבוריג'ינית ומתקיימת בעתיד הקרוב. גזע של יצורים דמויי אדם בעלי כוח פיזי עצום חי בקרב בני האדם כמנודה, ונאלץ להילחם על הישרדותו בעולם שרוצה להשתיק, לנצל ולהרוס אותו.

למה כן: השאפתנות הרבה ניכרת ב"Cleverman" בכל הנוגע לצילום ולהפקה. הסדרה מייצרת עולם אמין (גם אם לא מקורי) שבו השנאה לאחר מובילה להשתלשלות הולכת וגוברת של אירועים ואסונות. העולם הזה מסקרן מספיק כדי לצלוח את הקצב האיטי של ששת פרקי העונה, ולו כדי לגלות את סודותיו.

למה לא: המבנה התסריטאי שעליו בנוי העולם של "Cleverman" רעוע ומלא בקלישאות רעות על "נבחרים" ומשיחים. הרעיונות הגדולים של הסדרה מסקרנים, אבל ההתפחות שלהם לא מתגמלת על הפתיחה המגמגמת והמעייפת. התחושה היא שיש המון דמויות ומידע על פני השטח, אבל מעט מאוד מכל זה מעניין באמת או עשוי בצורה מקורית שמצדיקה את המשך הצפייה.

עוד באותו נושא

בחיק הטלוויזיה והמזגן: המדריך השלם לסדרות הקיץ

לכתבה המלאה

Feed the Beast

מה: אחרי שגילם את רוברט קרדשיאן ב"אמריקה נגד או ג'יי סימפסון" ממשיך דיוויד שווימר במסע שלו חזרה אל חיק הפריים טיים האמריקאי, הפעם בדרמת פשע על פי סדרה דנית ("Bankerot"). קלייד פיליפ, האיש שעמד מאחורי ארבע העונות הראשונות של "דקסטר", עיבד את הגרסה האמריקאית עבור AMC לסיפורם של שני חברים טובים שמגשימים את חלומם ופותחים ביחד מסעדה, אבל מסתבכים עם המאפיה ועם החוק. מלבד שווימר הקאסט מונה גם את ג'ים סטרג'ס ("מעבר ליקום"), מייקל גלדיס (פול מ"מד מן") וג'ון דומן (רואלס מ"הסמויה").

למה כן: סוף סוף אנחנו מקבלים בחזרה את דיוויד שווימר לטלוויזיה בתפקיד ארוך טווח.

למה לא: איך AMC מרשה לעצמה בשנת 2016, כשהתחרות על תשומת לב הצופה כל כך גדולה, להביא יצירה כל כך מתיימרת וריקה מתוכן? כמה קלישאות, אלוהים. קלישאות בעלילה, קלישאות בדיאלוגים, קלישאות באפיוני הדמויות. יש כאן בן של מאפיונר שהוא פסיכי וסאדיסט יותר מאביו, יש גיבור שתיין שרעייתו נהרגה בתאונת דרכים לנגד עיני ילדם המשותף שמאז איננו מדבר. יש חבר שמסובך עם החוק ועם המאפיה. יש שוטר מושחת בשוליים. לא שמדובר בסדרה איומה, סתם כזאת שמבזבזת את הזמן של הצופים ובעיקר את הכישרון של הקאסט המרשים שלה. פשוט חבל.

Uncle Buck

מה: עיבוד טלוויזיוני של ABC לקומדיה הקלאסית של ג'ון יוז בכיכובם של ג'ון קנדי ומקולי קלקין טרום "שכחו אותי בבית", הפעם עם קאסט שחור. באק הוא בליין חביב וחסר אחריות שנכנס לתוך חיי המשפחה ומפר את האיזונים בה.

למה כן: לא נכחיש שהיו כמה גיחוכים, בעיקר מהבדיחות הנובעות מהתרבות האפריקאית-אמריקאית, מה שהופך את הבחירה ללכת דווקא על משפחה שחורה לדבר הכי חכם שהסדרה עשתה. בנוסף, ג'יימס לשור בתפקיד אב המשפחה מאוד חינני וחביב.

למה לא: היא שחוקה, דלוחה, לא מצחיקה ובעיקר סובלת מכוכב סדרה איום ונורא - מייק אפס שמגלם את באק. גם רשת ABC לא ממש מאמינה בסדרה הזו, אחרת לא היתה משבצת אותה בחודשי הקיץ הצחיחים שבמהלכם הרבה פחות צופים בטלוויזיה. אין באמת טעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully