וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים של צוף 2016: המדריך לעונת האביב בארה"ב - חלק א'

שאול ודוד באפוס תנ"כי, חייזרים דמויי אדם בלונדון בקומדיית מד"ב, עבדים שחורים מנסים להימלט בדרום העמוק ואדולן לחובבי "אחוזת דאונטון". סקירת הסדרות החדשות בארה"ב ובריטניה

צילום מסך

(בסרטון: הטריילר ל"of Kings and Prophets")

seperator

Underground

מה: סדרת דרמה חדשה המתרחשת במאה ה-19 ועוקבת אחר מספר עבדים נמלטים במסעם בן מאות הקילומטרים מהמטעים בג'ורג'יה. היא שברה את שיאי הצפייה של רשת הכבלים WGN ("מנהטן"). עם אלדיס הודג' ("העוקץ", "Straight Outta Compton"), ג'רני סמולט-בל ("אורות ליל שישי"), כריסטופר מלוני ("חוק וסדר: מדור מיוחד").

למה כן: בניגוד ליצירה הבולטת מהשנים האחרונות העוסקת בהיסטוריה האכזרית כלפי השחורים בארה"ב, "12 שנים של עבדות" המשעממת, במקרה של "Underground" מדובר בתיאור של עבדים אקטיביים המנסים בכל זאת לשבור את השלשלאות של עצמם ולעשות מעשה. בתוך כך הסדרה לא מהססת להסתכל לזוועות בעיניים, והגם שהיא עושה זאת בלי קטעים בוטים מדי, היא עדיין הופכת את הבטן פעם אחר פעם. כמו כן, העשייה בה אסתטית ממש, במיוחד הצילום.

למה לא: קשה להתנער מהארשת המכובדת מדי של הסדרה, הנובעת מן הסתם מיראת כבוד לנוכח נושא כה ענק. היא הופכת אותה לקצת יותר ממלכתית ופחות אדג'ית.

Of Kings and Prophets

מה: דרמה היסטורית של רשת ABC המתרחשת בתקופתו של המלך שאול. דווקא כשממלכתו מגיעה לשיאים חדשים של עוצמה ורגע לפני איחוד היסטורי של שבטי ישראל, עומדים כל הישגיו של שאול בסכנה בשל האיבה השוררת בינו ובין שמואל הנביא, וגם בזכות רועה צאן צעיר ושאפתן בשם דוד.

למה כן: באופן מפתיע למדי לרשת ברודקאסט, ערכי ההפקה של "Of Kings and Prophets" מרשימים ועומדים בקנה אחד מבחינה הפקתית עם פרויקטים מובילים של רשתות כבלים. ABC לא חסכה כאן במשאבים כדי לשחזר את תחושת התקופה, כולל סצנות ענק של קרבות, שווקים וערים עתיקות שקמות לתחייה. גם המשחק, שמועד לפורענות בסרטי וסדרות תנ"ך באופן מסורתי, סביר בהחלט בהתחשב בז'אנר. עד כה ניתן היה להתרשם רק מפרק אחד של הסדרה ולכן קשה להסיק מסקנות נחרצות, אבל הפיילוט קצבי ומעניין בהחלט כדי להעניק לסדרה הזדמנות לפחות לפרק אחד נוסף.

למה לא: עקב האכילס של כל אפוס תנ"כי הוא התמריץ הבעייתי של הדמויות. קשה מאד להציג גיבורים מורכבים ועלילה מאתגרת, כשהכל קם ונופל על "אלוהים אמר". החלק הזה מוביל לבחירות לא רציונליות ולהתפתחויות שגורמות שמובילות מהר מאוד לגלגול עיניים. בנוסף, "Of Kings and Prophets" מנסה לרוץ קצת מהר מדי לחיקוי של "משחקי הכס". כמות הדמויות והלוקיישנים אמנם מרשימה, אבל באותה מידה גם עולה בהרבה על היכולת של הצופה לקלוט את כל האינפורמציה הזאת במכה אחת. בלי בנייה הדרגתית של הסיפור, הסדרה עלולה להתגלגל מהר מאוד למצב שבו הקרבות חשובים יותר מהאנשים שעורכים אותם. ובלי גיבורים להריע להם (או לשנוא אותם) אין באמת סיבה לצפות בסדרות טלוויזיה.

דוקטור ת'ורן

מה: הפרויקט הראשון של ג'וליאן פלואוז, יוצר "אחוזת דאונטון", עם תום הסדרה (שהפרק הראשון שלו עלה אתמול גם ב-yes VOD). עיבוד בשלושה חלקים לרומן הקלאסי של אנתוני טרולופ המתרחש באנגליה הוויקטוריאנית ועוקב אחרי ד"ר ת'ורן, המגדל את אחייניתו הנאה ומוצא את עצמו במרכזו של מאמץ להפריד בינה לבין אהובה, צעיר ממעמד גבוה שמערכת היחסים שלו איתה יכולה לרושש את משפחתו. עם טום הולנדר ("שודדי הקריביים", "שומר הלילה"), אליסון ברי ("קומיוניטי", "מד מן"), איאן מקשיין ("דדווד").

למה כן: חובבי "אחוזת דאונטון" ללא ספק ימצאו כאן את האדולן שלהם, קומפלט עם האהבות הבין-מעמדיות, השידוכים האינטרנסטיים, הסודות מן העבר, קרובת המשפחה מארה"ב, וכמובן הגינונים המצוחצחים והתלבושות הנפוחות. גם מי שנטש את "דאונטון" ברבות העונות וההתפתלויות, צפוי למצוא ב"דוקטור ת'ורן" שיבה אל המקורות. אולי אפילו ביותר ממובן אחד, כי פעמים רבות נדמה שפלואוז חוזר כאן אל מקור השפעה גדול שלו.

למה לא: גם היא בבסיסה סבוניה מתוחכמת הכוללת נאהבים שהגורל מפריד ביניהם, יש כאלה שאפילו שלושה פרקים מזה הם יותר מדי עבורם.

The Aliens

מה: דרמת מד"ב קומית חדשה בת ששה פרקים מבית היוצר של "עברייני על" ("Misfits"), המתארת עולם שבו חייזרים חיים בכדור הארץ כבר עשרות שנים. הם מתנהגים ונראים כמו בני אדם רגילים, אבל בכל זאת נדחקים לגטו שבו אין עליהם שום השגחה, מלבד על החומה שמפרידה ביניהם ובין מגורי בני האדם. כאשר שומר גבול בחומה מגלה שהוא חצי חייזר בעצמו, הוא נמשך אל העולם הזה ומתחיל לגלות מה הוא טומן בחובו. מייקל סושה ("זוהי אנגליה", "כמעט אנושיים", "עד עצם היום הזה") מככב.

למה כן: באמת חסרה קומדיית מד"ב טובה. "החייזרים" איננה "מיספיטס", היא הרבה פחות גסה ופרועה, יותר חשוב לה להיות אלגוריה על היחס לעניים, אבל גם היא מצחיקה, שנונה ומתארת עולם וסיטואציות שמסקרן לראות מה יקרה איתם. עוזר שהיא חושפת בהדרגה את הקלפים שלה, כולל הרקע לבואם והישארותם של החייזרים בכדור הארץ. בנוסף, סושה חמוד בתפקיד הראשי.

למה לא: משהו בה מקנה תחושה לא מאוד מקורית, אולי זה בגלל הסמיכות לשידור הסדרה הצרפתית "טריפליום" שגם בבסיסה ישנה חומה המפרידה בין שני מתחמים שונים בתכלית, או אולי פשוט כי כבר קשה לחדש ביצירות על חייזרים שנראים כמו בני אדם. ואמנם "מיספיטס" בערה חזק ונעשתה גרועה די מהר, בעונה השלישית (שזה כלום במונחים בריטיים, פרק 13), אבל היא גם היתה טובה וכיפית בהרבה עד שנהרסה.

עוד באותו נושא

העובדים של מחר: "טריפליום" מתארת עולם עתידני עגום שייתכן מאוד שנגיע אליו

לכתבה המלאה

סקירות סדרות החורף

חלק א': Angie Tribeca, מיליארדים, Telenovela, Superstore, F is for Family

חלק ב': Shadowhunters, Angel From Hell, Legends of Tomorrow, Cooper Barret's Guide to Survivin Life, Bordertown, גוונים של כחול

חלק ג': Stan Lee's Lucky Man, Mercy Street, Colony, Second Chance, Idiotsitter, Crashing

חלק ד': Teachers, Outsiders, The Magicians, Baskets, Lucifer

חלק ה': שומר הלילה, 22.11.63, Horace and Pete, Those Who Can't

חלק ו': המשפחה, Slasher, Hap and Leonard, The Real O'Neals

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully