וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש לפני המלחמה: כל התיאוריות על פרק סיום העונה של "משחקי הכס"

23.6.2016 / 17:00

המהלך המכריע של סרסיי, הסוד המצמרר של סאנסה, רשימת החיסול של אריה והקאמבק הכי לא צפוי. ריכזנו את הניחושים הבולטים מרחבי הרשת

יח"צ - חד פעמי

העונה השישית של "משחקי הכס" תגיע לסיומה ביום שני הקרוב עם הפרק העשירי והאחרון "רוחות החורף". אחרי קרב הממזרים הגדול ורגע לפני שנדע מה יעלה בגורלה של סרסיי, הרבה מאוד ניחושים ותיאוריות מציפים את הרשת. אז מה יקרה בשעה האחרונה של "משחקי הכס" העונה? הנה כמה תסריטים אפשריים:

סאנסה בהיריון

התיאוריה הזאת לגבי סאנסה לא חדשה, אבל לאחר הפרק האחרון הפכה רלוונטית הרבה יותר. כזכור, בעונה החמישית סאנסה נאנסה בערב נישואיה על ידי רמזי בולטון. את תוצאות הלילה הזה הסדרה לא חשפה מעולם, אבל סאנסה התייחסה אליו כשסיפרה לפיטר בייליש בפרק החמישי של העונה: "אני עדיין מרגישה בגופי את מה שהוא עשה לי באותו לילה".

בפרק התשיעי, רגע לפני ששחררה את כלבי הציד, הגיעה סאנסה לשיחה אחרונה עם רמזי שאמר לה: "תמיד אהיה חלק ממך". את האמירה הזאת ניתן לפרש בתור נזק נפשי וטראומה, אבל גם כחיזוק להנחה שסאנסה אכן נכנסה להיריון באותו לילה. סאנסה הבטיחה לרמזי ששמו, ביתו וכל זיכרון ממנו יימחקו. האם זה אומר שהילד יגדל כסטארק? האם זאת תהיה הפשרה שתאפשר לפיטר בייליש לחיות בזוגיות עם סאנסה ולגדל יורש, כפרס על עזרתו בכיבוש ווינטרפל? על פי הקירבה שמסתמנת בין השניים בטריילר של הפרק האחרון, זאת בהחלט אפשרות. עם זאת, יש לציין שליאם קנינגהם (דאבוס סיוורת') טען בריאיון כי אין דרך שבה רמזי יכול היה לדעת על ההיריון מלבד הודאה של סאנסה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקרוב הוא יהיה דוד ג'ון?/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרסיי תשרוף את מעלה מלך

המושג "אש הפרא" חזר בגדול ללקסיקון של "משחקי הכס" בשני הפרקים האחרונים, וכנראה לא לחינם. הנשק הקטלני שבו השתמש טיריון בקרב בלאקווטר מול כוחותיו של סטאניס באראתיאון, עשוי לצאת ממרתפי הארמון במעלה מלך כדי לממש את שבועתה של סרסיי "לשרוף ערים עד אפר". המשפט של סרסיי ושל לוראס טיירל אמור לעמוד במוקד הפרק האחרון, ומאחר וגורלה נתון בידי כוהני דת קשה להאמין שתצא ממנו עם פסק דין שתאהב לשמוע.

קיבורן כבר סיפר לסרסיי בפרק השמיני של העונה ש"השמועות" (ככל הנראה על הימצאותם של מצבורי "אש פרא") נכונות. מה יכול להיות הטריגר שיוביל אותה למהלך כל כך קיצוני שעשוי לשים קץ גם לחייה? קשה להאמין שמדובר בפסק הדין בלבד. כזכור, בזכות העונה הרביעית אנחנו יודעים שהנבואה שניתנה לסרסיי בילדותה גורסת שכל שלושת ילדיה ימצאו את מותם. אם טומן יקפח את חייו במסגרת המאבק בין דת ומלוכה, סרסיי עשויה ללכת למהלך שממנו אין דרך חזרה.

עוד באותו נושא

מדהים: האם "משחקי הכס" חשפה מוות דרמטי כבר בפרק הראשון?

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשפט של לוראס, האם הוא יגיע לסיומו?/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלושה שמות יימחקו מ"רשימת החיסול" של אריה

בחודש שעבר התבקשה סופי טרנר (סאנסה סטארק) במהלך ריאיון לספק שלוש תחזיות שאחת מהן שגויה והשתיים האחרונות נכונות. האפשרויות שהיא בחרה להציג: רמזי ימות, ליידי סטונהארט תחזור ואריה תמחק שלושה שמות מרשימת החיסול שלה. בשלב הנוכחי של הסדרה ניתן כבר להניח במידה רבה של ביטחון שליידי סטונהארט כבר לא תופיע בסדרה. בריק דונדריון לא העניק את חייו כדי להחזירה מהמתים והזמן שנותר לסדרה כבר לא מאפשר לשלב אותה כיאות.

מה שמותיר אותנו עם שלושת השמות המחוקים מהרשימה של אריה. ראשית בואו נשלוף את הרשימה כולה: סרסיי, וולדר פריי, "ההר", סנדור קלגיין, מליסנדרה, בריק דונדריון, תורוס ממיר, אילין פיין, מרין טרנט, ג'ופרי באראתיאון וטיווין לאניסטר.

שלושת האחרונים כבר מתים, מה שמותיר אותנו עם שבעה מועמדים למות. כאן נכנסת שיטת האלימינציה, ובעזרתה מגיעים לארבעה מועמדים מובילים: סרסיי (שאת הסיבות למותה כבר הסברנו), אילין פיין (שככל הידוע לנו עדיין נמצא במעלה מלך, ועשוי להיות אחד הקורבנות של השריפה), וולדר פריי ומליסנדרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי יהיה הבא בתור?/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנקמה על "החתונה האדומה" תוגש סוף סוף

על אף שהופיע בסדרה לזמן קצר מאוד, וולדר פריי הוא אחד האנשים השנואים ביותר בקרב מעריצי "משחקי הכס". מאז "החתונה האדומה" הם המתינו בסבלנות ליום שבו הנקמה על בגידתו בבית סטארק תגיע, וכעת נראה שאנחנו קרובים אליה יותר מתמיד. הטריילר לפרק האחרון כולל רמז ישיר ל"חתונה האדומה", כאשר במהלך חגיגת הניצחון של בני פריי ולאניסטר אחרי כיבוש נהרן, אומר וולדר פריי: "הלאינסטרים ובני פריי מוסרים את ברכתם" (המשפט שנאמר לקייטלין רגע לפני שגרונה שוסף ב"חתונה האדומה").

על פי תיאוריה שהגיעה מאתר רדיט, שניים משלושת שושביני "החתונה האדומה" (טייווין לאניסטר, וולדר פריי ורוס בולטון) כבר מצאו את מותם בהקשר ישיר למעשיהם. הלאניסטרים ירו חיצים ברוב סטארק לפני מותו, ושנה לאחר מכן הוציא טיריון את טייווין להורג באותה דרך בדיוק. רוס בולטון דקר את רוב עם פיגיון בבטנו, בדיוק כפי שבנו הממזר עשו לו מוקדם יותר העונה.

כל זה מוביל אותנו לכך שוולדר פריי עשוי למצוא את מותו בידי אחד מבני משפחתו (ככל הנראה שני בניו) במהלך החגיגה, ואם הקארמה תמשיך לפעול במדויק זה עשוי לקרות עם שיסוף גרונו, בדיוק כפי שנעשה לקייטלין סטארק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלוש שנים אחרי,הגיע זמן הנקמה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

דאבוס יהרוג את מליסנדרה

ככל הנראה התיאוריה הפשוטה מכולן. אחרי שגילה מה עלה בגורלה של שירין, הילדה שהיתה קרובה אליו יותר מכל אדם אחר במהלך תקופת שירותו אצל סטאניס באראתיאון, דאבוס אפוף תחושות זעם ונקמה. על אף שמדובר בדמות שקולה, ובמי שהעיד על עצמו לא פעם שהוא אינו לוחם, המשקעים הכבדים שכבר היו קיימים בינו לבין המכשפה האדומה עלולים להוביל אותו למעשה קיצוני. בטריילר לפרק האחרון נראה דאבוס דורש ממליסנדרה להתוודות על מעשיה בפני ג'ון. האם זה ייגמר בהוצאה להורג?

משחקי הכס עונה 6 פרק 2.
האם אל האור יציל אותה גם הפעם?

מה קרה במגדל האושר?

במשך עונה שלמה הובילו אותנו הפלאשבקים של בראן למקום הימצאה של ליאנה סטארק, ולמה שעשוי להפוך להגשמת התיאוריה הפופולרית ביותר של מעריצי "משחקי הכס" לגבי זהותו של בנה. כעת, אחרי שהתאחד מחדש עם דודו בנג'ן ונמלט מהמהלכים הלבנים, וכשהוא מתחיל להשתלט על הכוחות שהועברו אליו מהעורב בעל שלוש העיניים, בראן עשוי לשוב בפרק האחרון כדי לגלות בעצמו את הפתרון לחידה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם נחזור איתו אל המגדל? נד סטארק הצעיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שובו של ג'נדרי באראתיאון?

בשביל התיאוריה הזאת תצטרכו לרענן מעט את הזיכרון. בעונה הראשונה של "משחקי הכס" מגלה נד סטארק כי בניגוד לילדים הממזרים של סרסיי וג'יימי, למלך רוברט בארתיאון היה בן חוקי בשם ג'נדרי. התגלית הזאת מובילה בסופו של דבר למותו, וכתוצאה מכך ג'נדרי (שעבד כנפח פשוט, מבלי לדעת את זהותו האמיתית) נאלץ להימלט על חייו. הוא פגש את אריה והשניים החליטו להצטרף יחד ל"משמר הלילה", אלא שאז הם נפלו בידי "האחווה ללא דגלים". ג'נדרי נמכר למליסנדרה תמורת שני שקי זהב, בעוד אריה נחטפה על ידי סנדור קלגיין. ברגע האחרון, לפני שהוקרב על ידי מליסנדרה לאל האור, שוחרר ג'נדרי על ידי דאבוס והוברח בסירה מדרגונסטון. זה קרה בסיומה של העונה השלישית ומאז לא שמענו דבר על גורלו. כעת נראה שיש יותר מסימן אחד לשובו האפשרי של ג'נדרי.

דאינריז טארגאריין תעשה את דרכה בקרוב אל מעבר לים הצר, כשהיא מצוידת בטיעון לפיו היא היורשת החוקית היחידה לכס המלכות (שנלקח מאביה בבגידה של בית לאניסטר), אלא שג'נדרי יכול לטעון שדווקא הוא היורש החוקי בגלל מוצאו. שובה הצפוי של אריה לווסטרוז עשוי לקדם משמעותית את שובו של ג'נדרי לחיינו. כזכור, אריה היא בין היחידים שיודעים לזהות את היורש של רוברט, ושובה למעלה מלך עשוי להפגיש ביניהם. גם המשימה הסודית אליה יצא ואריז בפרק השמיני עשויה להיות קשורה בג'נדרי. ואריז, כזכור, הוא אחד מתומכיה הגדולים ביותר של דאני. האם התוכנית שלו כוללת נישואין בין בית טארגאריין ובאראתיאון, שיבצרו סופית את השלטון בממלכה לשנים ארוכות?

הרמז האחרון לשובו האפשרי של ג'נדרי הוא הפצעתם המחודשת של חברי "האחווה ללא דגלים" בסדרה. כשלוקחים בחשבון שגם כלב הציד חבר אליהם, ואת החשבון הפתוח שיש לג'נדרי ולאריה עמם, זה יכול להיגמר בעוד נקמה מדממת.

seperator
  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully