וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת ספוילרים: זה מה שקרה בפרק סיום העונה השישית של "משחקי הכס"

27.6.2016 / 7:30

"רוחות החורף", הפרק שנעל את העונה השישית של משחקי הכס, היה סוער וגדוש באירועים. הנה תיאור האירועים המרכזיים שהתרחשו במהלכו. ספוילרים משמעותיים

יח"צ - חד פעמי

העונה השישית של "משחקי הכס" הגיע לסיומה לפנות בוקר (שני) עם הפרק העשירי והאחרון "רוחות החורף", שהיה גם הדרמטי ביותר. במידה ולא צפיתם עדיין בפרק, זוהי ההזדמנות להפסיק את הקריאה: ספוילרים כבדים בהמשך. אלה האירועים המרכזיים שהתרחשו בפרק:

הפרק נפתח עם משפטם של סרסיי לאניסטר ולוראס טיירל בספט הגדול של ביילור ב"מעלה מלך". לוראס התוודה על "פשעיו" בפני שבעת כוהני הדת שניהלו את המשפט, והביע את נכונותו לוותר על תוארו וביתו. סרסיי נותרה במבצר העליון ושלחה את ההר, גרגור קלגיין, לוודא שטומן לא ייצא אף הוא מחדרו במבצר. כשהבחינה שסרסיי וטומן מתעכבים להגיע, החלה מארג'רי טיירל לחשוש שמשהו מתרחש וביקשה מהדרור העליון לפנות את המקום מיושביו, אך הדרורים חסמו את היציאות.

לאנסל לאניסטר נשלח לבדוק מה מעכב את המלכה, אך במקום זאת החליט לעקוב אחרי ילד שהוביל אותו אל מתחת לספט הגדול. שם דקר אותו הילד והותיר אותו מבוסס בדמו, כשהוא מגלה חבית נפץ ענקית של "אש פרא" ונרות שנמסים לתוכה. הפיצוץ החריב את הספט כולו, והרג את מארג'רי, לוראס, הדרור העליון וכל עוזריו, קוואן לאניסטר (ימין המלך ואחיו של טיווין), מייס טיירל (אביהם של מארג'רי ולוראס) וכל הצופים שהגיעו לבית המשפט. המלומד העליון פייסל נרצח על ידי "הציפורים הקטנות" של קיבורן במרתפי המבצר העליון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפט דרמטי במיוחד/מערכת וואלה!, צילום מסך

טומן לאניסטר צפה במתרחש מחדרו במבצר העליון, וכשהבין מה אירע החליט להתאבד בקפיצה מחלונו. סרסיי ציוותה לשרוף את גופתו ולפזר את אפרו במקום בו עמד הספט העליון. במקביל, התגלה שסרסיי מחזיקה את ספטה אונלה (האישה שהוליכה אותה ב"מצעד הבושה" והתעמרה בה כשהיתה אסירה) בשבי, ונעלה אותה בחדר עם "ההר", שחשף בפניה את פניו המושחתות שהסתתרו מתחת לקסדה.

במירין החליטה דאינריז להותיר את דאריו נהריס כשליט, וביקשה ממנו שלא יתלווה אליה במסעה אל ווסטרוז. היא הסבירה שתצטרך לכרות בריתות כמלכה עתידית, ולא תוכל להרשות לעצמה מאהב. היא מינתה את טיריון לימין המלכה וענדה על חליפתו את הסמל של הימין. במקביל, הגיעה אולנה טיירל לדורן כדי לדון עם נחשות החול בנקמה בסרסיי. ואריז הופיע במפתיע במהלך השיחה והציע לה "דם ואש", כשהוא מתכוון לברית עם דאינריז.

סאם טארלי הגיע למצודת המלומדים באולד טאון, שם הוא מקווה להשלים את לימודיו ולהפוך למלומד עליון. הוא הוכנס לספרייה הענקית של המצודה והשתאה לנוכח הגודל העצום וכמויות הידע שאצורות בתוכה.

עוד באותו נושא

תורת המשחקים 20: ביקורת על הפרק האחרון לעונה השישית של "משחקי הכס"

לכתבה המלאה
משחקי הכס פרק 10 סיום עונה. אתר ארגון העיתונאים של יס,
סוף סוף היא בדרך לווסטרוז/אתר ארגון העיתונאים של יס

בווינטרפל חשף דאבוס בפני ג'ון שלג את מעשיה של מליסנדרה. הוא תבע להוציאה להורג. מליסנדרה טענה כי היא יכולה לסייע לג'ון במלחמה הגדולה מול צבא המהלכים הלבנים. ג'ון ציווה עליה לנוע דרומה ואיים שאם תחזור שוב לצפון הוא יהרוג אותה. במקביל ניסה פיטר בייליש לשכנע את סאנסה שמקומה לצידו כמלך שבע הממלכות. היא סירה לחיזוריו.

בטירת התאומים של בית פריי ערך וולדר פריי משתה ניצחון לאחר שנהרן נכבשה מחדש על ידי כוחותיו של ג'יימי לאניסטר. בסיומו של המשתה הגישה לו נערה לא מוכרת מזון ושתייה. הוא שאל היכן נמצאים שני בניו, וולדר השחור ולות'אר, רק כדי לגלות שנרצחו ו"נאפו" אל תוך המאכלים שהוגשו לו. ברגע הזה הסירה אריה סטארק את זהותה הבדויה ושיספה את גרונו של פריי.

בנג'ן סטארק ליווה את בראן ומירה ריד עד לפאתי חומת הצפון, הוא הותיר אותם לצד אחד מהעצים הקדושים לבני הצפון. בראן נגע בעץ וחזר שוב אל החיזיון של "מגדל האושר". הוא צפה באביו, נד, עולה במדרגות ומגלה את אחותו, ליאנה, גוססת לאחר שילדה בן. היא השביעה אותו להגן על בנה, שהתגלה כלא אחר מאשר ג'ון שלג.

בווינטרפל נשבעו הבתים האצילים בצפון אמונים לג'ון ומכתירים אותו כמלך הצפון. הפרק ננעל כשצבאה העצום של דאינריז טארגאריין חוצה את הים הצר, כשמעליהם מרחפים שלושת הדרקונים שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully