וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי מדף 86: סדאם חוסיין מציג - הדור הבא של "משחקי הכס"

20.7.2016 / 5:50

הרודן העיראקי כתב נובלה העוסקת בשבט שחי על גדות הפרת לפני 1,500 שנים, ולפי עורכיו מדובר בשילוב בין "משחקי הכס ל"בית הקלפים". מיזם חדש מאפשר להזמין ספרים מהחנות הקרובה לביתכם ולקבלם בתוך שעה, פו הדוב אהוב יותר מהארי פוטר ועוד חדשות ספרות

סקר חדש קבע: פו הדוב אהוב יותר מהארי פוטר

סוכנות הקריאה בבריטניה (Reading Agency) ערכה לאחרונה סקר במטרה לבדוק מיהי הדמות האהובה ביותר מספרי הילדים והנוער. הסקר נערך בקרב 1,200 אנשים שקוראים ספר לפחות אחת לשבוע, ומהתוצאות עולה כי פו-הדוב של א.א. מילן היא הדמות האהובה ביותר. הארי פוטר הגיע רק למקום השני, כשאת החמישייה הראשונה משלימים ג'ורג' מ"החמישיה הסודית" שכתבה איניד בלייטון, בילבו באגינס מ"ההוביט" של ג'.ר.ר טולקין ומטילדה, גיבורת ספרו של רואלד דאל.

משתתפי הסקר נשאלו גם מה הם אוהבים במיוחד דמויות ספרותיות; 45% מהנשאלים טענו כי הם אוהבים דמויות בעלות אופי הרפתקני, 37% אמרו שהדמות האהובה עליהם לימדה אותם להיות שונים ואילו 33% ציינו שגיבור ספרותי אהוב הוא אחד שיוצר תחושה של חבר קרוב.

הסקר נערך לקראת אירועי "אתגר הקריאה לקיץ" שעורכת סוכנות הקריאה בבריטניה זו השנה ה-18 ברציפות, במהלכם יותר מ-750 אלף ילדים בגילאי 4-11 מבקרים בספריות וקוראים 6 ספרים לפחות לאורך החופש הגדול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האהוב מכולם. פו הדוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

נובלה שכתב סדאם חוסיין תצא לאור באנגלית

הוצאת הספרים הבריטית "הספרוס" הודיעה השבוע כי תוציא לאור נובלה שכתב שליט עיראק לשעבר סדאם חוסיין. את הנובלה כתב חוסיין לקראת פרוץ מלחמת המפרץ השנייה, ומאז שנלקח בשבי ע"י האמריקאים ניסתה בתו להוציא לאור את כתב היד. הספר אמור היה להתפרסם בירדן בשנת 2005, אך הוא נפסל ע"י הצנזורה וכתוצאה מכך החלו להימכר עותקים פיראטיים שלו בערבית; רק בשנת 2006 פורסמו באופן רשמי תרגומים של הספר ביפן ובטורקיה.

עלילת הספר של הדיקטטור העיראקי מתמקדת בשבט שחי על גדות נהר הפרת לפני 1,500 שנים ונאלץ להתמודד עם פלישה של שבטים אחרים; עפ"י דובר הוצאת הספרוס מדובר בשילוב ספרותי בין "משחקי הכס", ו-"בית הקלפים". ההוצאה הודיעה כי תוציא לאור את הספר בדצמבר הקרוב, אז ימלאו 10 שנים להוצאתו להורג של חוסיין.

סדאם חוסיין, לשעבר שליט עיראק. GettyImages
ג'ורג' ר. ר. מרטין, מאחוריך. סדאם חוסיין/GettyImages

תחליף לאמזון? מיזם חדש חדש מאפשר להזמין ספר מחנות הספרים הקרובה ביותר ולקבל אותו בתוך שעה

מיזם חדש בשם "NearSt", שמאפשר להזמין ספר מחנות ספרים מקומית ולקבל אותו עד הבית בתוך שעה, החל לפעול לאחרונה בלונדון. הלקוח מזין את המיקוד שלו ואת שם הספר לאתר או לאפליקציה ויכול לבחור לקבל את הספר לביתו בתוך שעה או לאסוף אותו מהחנות באופן מידי. בינתיים הצטרפו למיזם כ-40 חנויות ספרים ברחבי לונדון, והמפתחים מקווים כי ההיצע ילך ויגדל עם הזמן.

בריאיון לגרדיאן סיפר אחד ממקימי המיזם, ניק ברקנברי, כי הרעיון קם כתגובת נגד לשליטה האבסולוטית של אמזון בשוק הספרים - שליטה שפגעה בחנויות הספרים. "אנחנו חושבים שלקנות משהו מחנות שנמצאת קרוב אלייך תמיד יהיה מהיר וקל יותר מלהזמין אונליין", אמר ברקנברי. "אחרי הכל יש מאות חנויות ספרים בלונדון, [...] אבל עד היום המלאי לא היה נגיש ללקוחות ברשת או בסמארטפון, ובכך הפכה הרכישה האינטרנטית לבחירה הקלה יותר. אנחנו משנים את זה ומאפשרים ללקוח לדעת בדיוק מה יש בחנויות שנמצאות סביבו".

עפ"י ברקנברי, הספרים מגיעים ללקוחות באמצעות מספר שירותי משלוחים ברחבי לונדון שעושים שימוש באופניים או בקורקינט, וכך מאפשרים ל-NearSt לשמור על הוצאות נמוכות. המיזם גובה 6% מהמחיר הסופי לצרכן מבלי לדרוש מהחנויות דמי מנוי חודשיים על מנת להתחבר לשירות. "חנויות ספרים יכולות להתחבר לפלטפורמה שלנו בפחות מ-10 דקות", הסביר ברקנברי.

ב-2017 מתכננים המפתחים להשיק את המיזם בערים אחרות באנגליה, ובשלבים הבאים גם במדינות נוספות ברחבי העולם.

עוד באותו נושא

חיי מדף 85: הפרידה שוברת הלב של מחברת "לאכול, להתפלל, לאהוב"

לכתבה המלאה

פואמה נדירה שכתב ג'.ר.ר טולקין תפורסם מחדש לאחר 70 שנה

הפואמה "The Lay of Aotrou and Itroun", שכתב ג'.ר.ר טולקין בשנת 1930 והתפרסמה לראשונה במגזין "Welsh Review" רק בדצמבר 1945, תצא לאור מחדש בנובמבר הקרוב.

הפואמה הארוכה מכילה 508 שורות ומספרת על בני הזוג אוטורו ואיטרון שלא מצליחים להביא ילדים לעולם ומחליטים לפנות למכשפה; המכשפה מכינה להם שיקוי שאכן מאפשר לאיטרון להיכנס להריון, אך בהמשך המכשפה מופיעה בדמותו של גמד ומבקשת לקבל את אהבתו של אוטורו בתמורה להריון.

ב-3 בנובמבר יראה אור בהוצאת הרפרקולינס ספר שירה של טולקין המכיל את הפואמה הנ"ל (המבוססת על אגדת-עם קלטית) לצד שירים נוספים.

לאחר שהפך לכוכב אינסטגרם, כלבו של מעצב האופנה מארק ג'ייקובס יככב בספר חדש

הוצאת ריצולי הודיעה השבוע כי תפרסם ספר שיוקדשו כולו לנוויל ג'ייקובס, כלבו של מעצב האופנה מארק ג'ייקובס, שנחשב לאושיית אינסטגרם עם כ-190 אלך עוקבים. הספר, שיקרא "Neville Jacobs: I'm Marc's Dog", יתאר את הביוגרפיה של נוויל "מתקופת כלבלבותו ועד היום".

הספר נכתב בידי ניקולאס ניובולד ומארק ג'ייקובס, ועתיד לצאת לאור בספטמבר הקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ספר שנכתב על ההיסטוריה של ענף המו"לות בישראל לא מצא אף מו"ל שיפרסם אותו

בראשית שנות ה-2000 החל פרופ' מוטי נייגר, חוקר תקשורת ותרבות ודיקן בית הספר לתקשורת במכללה האקדמית נתניה, לכתוב ספר על תולדות ענף ההוצאה לאור בישראל מראשיתו ועד ימינו. לאחר שלא הצליח למצוא אפילו מו"ל אחד שיסכים להוציא לאור את ספרו, החליט לאחרונה נייגר להוציא את הספר באמצעות מימון המונים באתר הדסטארט.

בריאיון לשגיא גרין, שפורסם בעמוד הפייסבוק הספרותי "הנייר", סיפר נייגר כי החל לכתוב את הספר כחלק מהפוסט-דוקטורט שלו באוניברסיטת בן גוריון, תוך שיתוף פעולה עם מכון הקשרים ועם התאחדות המו"לים בישראל שהתכוונו להוציא את הספר לאור; אולם כשהספר היה מוכן, הגופים הללו לא היו מוכנים לפרסמו. "עצבנתי אותם בכל מיני דברים", הסביר נייגר, "[...] התחילו ב'למה אתה מדגיש את הדמות הזאת ולא את הדמות הזאת?' ויש כל מיני אנשים שנפגעו באופן אישי מהאופן שבו הצגתי אותם. [...] בקיצור, בסוף זה התפוצץ".

תוך זמן קצר מרגע פתיחת הפרויקט, הצליח נייגר לגייס את הסכום כמעט במלואו (9,999 ש"ח), זאת למרות הכרזתו על כך שהמהדורה הדיגיטלית של הספר תינתן להורדה בחינם. הפרויקט פתוח לעוד 23 ימים.

ניקולס ספארקס יצר פסקול שילווה את הספר הבא שלו

הסופר הפופולרי ניקולס ספארקס חבר למוזיקאי ג'יי די אייקר על מנת ליצור פסקול מוזיקלי שילווה את ספרו הבא - "Two by Two". האלבום יכיל 4 שירים, אחד מהם נכתב במיוחד עבור האלבום ושלושת האחרים הם עיבודים חדשים לשירים ישנים של אייקר. הפסקול כולו יהיה זמין להורדה בחינם באתר של ספארקס בין ה-6 בספטמבר ל-6 בדצמבר, כשהספר עצמו יראה אור באוקטובר.

"העבודה עם ג'יי די על הפסקול היתה פורה מאוד מבחינה יצירתית ומתגמלת מאוד באופן אישי", אמר ספארקס בהודעה לעיתונות. "אני בטוח שהקוראים שלי יסחפו בעקבות המוזיקה שלו כי הוא הבין באופן אינטואיטיבי את הדמויות ואת היחסים ביניהן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריכת ספרו החדש של ניקולס ספרקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

חדשות בשורה:

* הערב (רביעי) ייערך בטוקהאוס בנמל תל אביב האירוע "מבט על הפוליטיקה של הכליאה" לכבוד יציאתו לאור של הספר "עבריינות ואכיפת חוק" מאת ד"ר חגית לרנאו (הוצאת פרדס). משתתפים: דב חנין, רונית מצליח, אופיר טובול, רווית הרמן, ליאור שאול ואתי רחמים. יום רביעי, 20/7, 20:30, ביתן 12, נמל תל אביב. הכניסה חופשית, יש להירשם מראש במייל 20072016event@gmail.com .
* הערב (רביעי) ייערך בחנות "קרון הספרים" בקרית טבעון ערב "פואטיקאמרה" בהשתתפות המשוררת סיגל זהבי והצלמת נורית בהונקר. יום רביעי, 20/7, 20:00, הכלניות 2, קרית טבעון. דמי כניסה: 30 ש"ח.

* מחר (חמישי) ייערך בבריכה של מועדון ג'ימי בדיזינגוף סנטר אירוע השקה לרומן "אקווריום" מאת יערה שחורי (הוצאת כתר). משתתפים: עודד וולקשטיין, אורלי קסטל בלום, יאיר גרבוז, יניב איצקוביץ, מיכל אורן ותמר קפלינסקי. יום חמישי, 21/7, 19:30, מועדון הג'ימי, על הגג של דיזינגוף סנטר. הכניסה חופשית ושחייה חופשית בסוף הערב.

* מחר (חמישי) ייערך בבית ביאליק ערב לציון הגיליון ה-50 של כתב העת "משיב הרוח". משתתפים: בלהה בן אליהו, שמואל קליין, בכל סרלואי, אפרת ביגמן, עמיחי חסון, אליעז כהן, שחר מריו-מרדכי, יורם ניסינוביץ, רות קרא איוונוב-קניאל, שלומית נעים נאור, אפרת אפטר ויהודה לבבי. יום חמישי, 21/7, 20:00, ביאליק 22, תל אביב. דמי כניסה: 40 ש"ח.

* מחר (חמישי) תפתח בבית מיכל ברחובות התערוכה "חוקים ושבירתם: חוויית הילדות כפי שהיא באה לידי ביטוי באזורי פעילות בספרי פעוטות ישראליים". בתערוכה מוצגות עבודות של המאיירים רותו מודן, דוד פולונסקי, רינת הופר, מישל קישקה, יניב שמעוני, ולי מינצי, לנה גוברמן, איה גורדון-נוי, אביאל בסיל, צחי פרבר,שחר קובר, שירה נחומזון, גלעד סופר, עומר הופמן, נעמה בנזימן ועינת צרפתי. אוצרת: מיכל פז-קלפ. יום חמישי, 21/7, 18:00, הגר"א 10, רחובות. הכניסה חופשית (התערוכה תינעל ב-31.10.2016).

* מחר (חמישי) ייערך ב"תולעת ספרים" ערב השקה לספר האמן "בוטניקה" מאת לארי אברמסון. משתתפים: פרופ' עודד היילברוגר, אירנה גורדון ולארי אברמסון. יום חמישי, 21/7, 19:30, מזא"ה 7, תל אביב. הכניסה חופשית.

* מחר (חמישי) ייערך במוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים פאנל שירת מחאה בנושא אמנות פוליטית ומחירה באיראן לאחר המהפכה. משתתפים: ד"ר סיוון בלסלב, אורלי נוי, תהילה חכימי, מורין נהדר ולירן בדור. יום חמישי, 21/7, 19:00, הפלמ"ח 2, ירושלים. השתתפות באירוע כלולה בדמי הכניסה מוזיאון.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully