וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוץ לקופסה 02: אני סקסי מדי בשביל הכתבה הזאת

25.7.2016 / 6:10

להקת הפופ Right Said Fred ברחה במשך שנים מהלהיט הגדול ביותר שלה, רק כדי לגלות שהמשימה הזאת היתה בלתי אפשרית. בשנים האחרונות חוזרים האחים הקרחים ריצ'רד ופרד פיירבראס לחבק מחדש את "I'm Too Sexy", ומגלים מעריצים חדשים ומפתיעים שלו ברחבי העולם

Right Said Fred. GettyImages
שום דבר לא הצליח להשכיח את להיט הבכורה. האחים ריצ'רד ופרד פיירבראס/GettyImages

בשנת 2011 הוזמנו חברי Right Said Fred, שהתפרסמו בזכות הלהיט המטורף "I'm Too Sexy", להתארח בתוכנית מוזיקה בטלוויזיה הגרמנית, לצד הרכבים נוספים שפרצו בשנות התשעים, כמו E-Rotic ו-Sin with Sebastian. הפרדים, שבדיוק הוציאו אלבום חדש, היו בטוחים שהוזמנו לתוכנית כדי לספר על אלבומם הטרי. רק לאחר שביצעו את להיט הבכורה שלהם משנת 1991 והתיישבו על ספת המרואיינים, הבינו הפרדים שהתוכנית עוסקת ב-One Hit Wonders מהניינטיז, כלומר אמנים שהיה להם להיט אחד בשנות התשעים ואחר כך נעלמו אל תהום הנשייה. הם עזבו את האולפן בכעס.

לא בכדי זעמו הפרדים. "I'm Too Sexy" הוא אמנם הלהיט הכי גדול שלהם, אבל אחרי ההצלחה שלו הם עשו הכל כדי לברוח מתדמית הלהקה עם השיר האחד. הם הוציאו שמונה אלבומים, יצאו לסיבובי הופעות מסביב לעולם ועבדו עם חברות תקליטים נחשבות ומפיקים חמים. בחלק מהמקרים, העבודה הקשה הזאת השתלמה ולזכותם ניתן למנות שלל הצלחות, כולל השיר "Deeply Dippy", שהתברג במקום הראשון במצעד הבריטי; הקטע "Don't Talk Just Kiss", שגירד את צמרות המצעדים בחג המולד של 1991; מכירות של כשבעה מיליון עותקים מאלבום הבכורה שהוציאו, Up; וקאמבק מרשים שהחזיר אותם בשנת 2001 לפסגות המצעדים במדינות נחשבות כמו יפן, גרמניה ובריטניה עם הסינגלים "You're My Mate" ו"Stand Up for the Champions".

"I'm Too Sexy" בגרסה המקורית

חמש שנים עברו מאז אותה תוכנית טלוויזיה, ונראה ש-Right Said Fred מיתנו את הטון. אלבומם האחרון "Stop the World" כשל מסחרית, בדומה לרוב המכריע של החומרים שהם הוציאו ב-15 השנים האחרונות. על אף ההצלחות היפות שהיו להם אחרי "I'm Too Sexy", הזמן שחלף השכיח את הפעילות הזאת מהציבור הכללי והפרדים השלימו עם העובדה שלנצח יישארו מזוהים עם שיר אחד. מה גם שהשיר הזה עדיין מכניס להם הרבה מאוד כסף, בעיקר מתמלוגי השמעות, אבל לא רק.

מסתבר שגורמים מסחריים מוכנים לשלם סכומים לא מבוטלים על השימוש ב-"I'm Too Sexy" לצורך שיווק מוצרם, וכך מצא עצמו הלהיט הוותיק מככב בכל מיני מקומות שלא הייתם חושבים. דוגמאות? ב-2012 הומר השיר לפרסומת לאבקת כביסה גרמנית, בכיכובם של הפרדים. בשנת 2013 הם נקראו לבצע חידוש לשיר לפסקול הסרט "הדרדסים 2". החידוש נקרא "I'm too Smurphy" והוא גילה אותם לדור חדש של זאטוטים, שנחשפו לו בשובר הקופות. ואלו רק שתי דוגמאות עדכניות. חוץ מזה, למעלה מארבעים סדרות טלוויזיה וסרטים שילמו במהלך השנים לפרדים עבור השימוש בשיר, שגם כיכב בעוד אין ספור פרסומות. מכאלו לממתקים ועד כאלו לרשתות ענק.

עוד באותו נושא

מחוץ לקופסה 01: הנסון מ"מממבופ" ל"מממ... בירה..."

לכתבה המלאה

פרסומת אבקת הכביסה הגרמנית

השיר בגרסת הדרדסים

אז מי אלו Right Said Fred? בשיאם, זו היתה שלישייה. האחים הקרחים ריצ'רד ופרד פיירבראס ורוב מנזולי המתולתל. האחרון פרש מההרכב בסוף הניינטיז והשאיר את הבמה לצמד האחים, שרבים מבלבלים כתאומים.

"I'm too Sexy" יצא בחברת תקליטים קטנה, אבל למרות זאת זכה להצלחה מטאורית. חוץ מהצלחה בבריטניה, אירופה ואסיה, השיר גם טיפס לצמרת המצעד האמריקאי, כשהפרדים הופכים להרכב הבריטי הראשון מאז הביטלס שלהיט הבכורה שלהם מגיע למקום הראשון. כאמור, להיטים נוספים הגיעו, כמו גם אלבום בכורה מצליח ובהמשך הגיע חוזה הקלטות מרשים עם חברת הענק Virgin, במה שהוביל לציפיות מהשלישייה להיות אחד מהרכבי הפופ המובילים בעולם.

לצערם של הפרדים, זאת בדיוק היתה התקופה שבה עלו לקדמת במת עולם הפופ הבוי-באנדז למיניהם, כשהפופ המתקתק ברוח האייטיז של הפרדים הפך לדבר מיושן. הדעיכה היתה מהירה ולמרות הצלחות פה ושם, Right Said Fred הפכו בעיקר לקוריוז נוסטלגי, אם כי, בזכות "I'm Too Sexy", רב השפעה.

Right Said Fred. GettyImages
קוריוז נוסטלגי/GettyImages

מעבר לכל האזכורים הרבים בתרבות הפופולרית, באופן יוצא דופן – לפני ארבע שנים הוא הגיע גם לחדשות. זה קרה כשתכתובת האימיילים של מנהיג סוריה, באשר אל אסד, נפרצה והודלפה לכלי התקשורת. מעבר לכל מני תככים ומזימות, נחשפה שם, באימייל שהגיע מ-itunes, רשימת ההורדות שאסד ביצע, שחשפה את טעמו המוסיקלי. בין כל מיני שירים של אמנים לבנונים, התגלתה גם חיבתו של המנהיג ל-Right Said Fred, במה שהוביל את התקשורת לצאת כנגדו בכותרות מגחיכות. הלהקה אגב, לא נשארה חייבת ולפני שנתיים הופיעה בתכנית של ג'ון אוליבר עם גרסה עם מילים חדשות ל"I'm too Sexy", כשכולן ביקורת נגד אסד ודרישה שלהם ממנו להפסיק להאזין להם. לשמוע כדי להאמין.

במסגרת התובנה ש"I'm too Sexy" היא הפרה החולבת היחידה שנותרה להם, הפרדים ניסו לחגוג השבוע את חגיגות החצי-יובל לשיר, שיצא בדיוק לפני 25 שנים. הם החליטו להקליט ולהוציא את הקטע מחדש, בגרסה מרגשת עם עשרות מעריצים שלהם, שמלווים אותם בקולות רקע. חוץ מההוצאה המחודשת של השיר, האחים גם יצאו למסע יחסי ציבור שהביא אותם לתחנות רדיו ועיתונים רבים, בעיקר מבריטניה מולדתם, שנהנו לראיין את האחים בהקשר של השיר. בניגוד לציפייה שמירב היחס לחגיגה סביב "סקסי" תגיע מהתקשורת הצהובה בבריטניה, היתה זאת דווקא התקשורת האליטיסטית שהעניקה את מירב החשיפה העדכנית ל Right Said Fred- בסיפור חיים וקריירה שנתגלו כמעניינים הרבה יותר ממה שנהוג היה לחשוב לגביהם.

Right Said Fred בתוכניתו של ג'ון אוליבר

כך, בריאיון למגזין הקהילה הנחשב "גיי טיימז", הסולן ריצ'רד סיפר בעיקר על מערכת היחסים ארוכת השנים שהיתה לו בזמן יציאת השיר עם בן זוגו, נשא ה-HIV, שלא אהב את הסטטוס החדש שלו כסלב, את העובדה שהוא נהפך לגיי אייקון ועל ההתמודדות שלו בשילוב חיי הזוהר עם טיפול בבן זוג חולה.

גם מגזין המוסיקה המוביל בבריטניה, ה"Q", הביא בגיליונו האחרון צד מעניין על האחים ועל הקריירה המוזיקלית שלהם, שהחלה הרבה לפני הקמת הלהקה בתחילת הניינטיז. ב"Q" סיפרו שהאחים החלו להופיע עוד בשנות השבעים, בהתחלה כהרכב אינדי-פאנק שהופיע עם הרכבים נחשבים כמו Suicide וג'וי דוויז'ן ואילו מאוחר יותר הם מצאו את עצמם כנגני ליווי של אמני ענק כמו דייויד בואי ובוב דילן.

ברדיו 2 של ה-BBC הפרדים התראיינו לתכנית המואזנת ביותר בתחנה, תכנית הבוקר של כריס אוונס. בתכנית הם סיפרו על הדרך הקשה שלהם לפריצה עם "I'm too Sexy", שהחלה בדחייה מכל חברת תקליטים אפשרית בבריטניה ועד למזל שהיה להם בזכות זה שתקליט הדמו שלהם התגלגל לתחנת הפופ "רדיו 1". בתחנה, שדר התלהב מהקטע, ניגן אותו פעם אחת וכשכמות הטלפונים הנלהבים לא הפסיקה, הוא ניגן את השיר שוב. משם הדרך להשגת להיט היתה קצרה.

השיר בגרסת 2016

  • עוד באותו נושא:
  • right said fred

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully