וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב נגד סינמטק תל אביב: נותן במה לפעולות המנוגדות לחוק

לאחר הפרסום בוואלה! תרבות על אירוע שייערך בסינמטק תל אביב בו תשתתף סרבנית המצפון תאיר קמינר, פנתה שרת התרבות והספורט ליועץ המשפטי לממשלה על מנת שיפעל למען שלילת תקצוב הסינמטק

עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן, צילום באדיבות הטלוויזיה החברתית

(בסרטון: תאיר קמינר מתראיינת לאולפן וואלה! NEWS, יוני 2016)

seperator

שרת התרבות והספורט לא עוצרת: לאחר שיצאה נגד שידור תוכנית בגלי צה"ל שעסקה במשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש, פנתה רגב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וביקשה ממנו לפעול נגד סינמטק תל אביב וזאת לאחר הפרסום בוואלה! תרבות בנוגע לדיון בנושא סרבנות שייערך במקום בהשתתפות סרבנית המצפון תאיר קמינר. במכתב שנשלח אתמול (שלישי) מבקשת רגב ממנדלבליט "לגבש את הפתרון המשפטי שימנע תמיכה למוסד הנותן במה לפעילות החותרת תחת המדינה".

לדברי רגב, "מדובר באירוע שכל תכליתו היא עידוד סרבנות גיוס לצה"ל. לא מדובר כאן על סרבנות לפקודה ספציפית, שבעיני מאן דהוא סותרת את מצפונו, כי אם בעידוד לסרבנות כוללת מהצבא - דבר המנוגד לחוק הישראלי, שבגינו ישבה תאיר כמו אחרים בכלא הצבאי".

בדיון שמתוכנן להיערך בסינמטק תל אביב ב-1 באוגוסט ישתתפו לצד קמינר גם שלושה זוכי פרס ישראל: הבמאי והמפיק פרופ' יהודה ג'אד נאמן, חתן פרס ישראל לקולנוע, פרופ' עידית דורון, כלת פרס ישראל בתחום חקר הבלשנות העברית והכללית, ופרופ' זאב שטרנהל, חתן פרס ישראל לחקר מדע המדינה.

בהקשר זה יש לציין את חוק הנאמנות בתרבות שהתמוסס בחודשים האחרונים. החוק, שזכה לתמיכת היועץ המשפטי לממשלה ולהתנגדות שר האוצר משה כחלון, מעניק למשרד התרבות את האפשרות לשלול תמיכה מגופי תרבות שיחתרו תחת המדינה. רגב הודיעה בזמנו כי אם הגופים יעברו על חוקים בהם בין היתר שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית והסתה לגזענות, לאלימות ולטרור - עשויה להישלל מהם התמיכה המשרדית. לא מן הנמנע כי רגב עשויה להחזיר את הדיון בחוק לסדר היום הפרלמנטרי.

מסינמטק ת"א נמסר בתגובה: "מדובר באירוע שמהווה דיון בנושא. זה לא ארוע שמסית נגד גיוס לצה"ל. לכל ארגון ולכל מגזר (יהודי, ערבי, דתי, חילוני וכו') יש זכות להקרין או להתדיין במסגרת הסינמטק, בכל נושא תרבותי וחברתי. הסינמטק פותח את שעריו לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully