וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכל בת אדם: "קשה להיות אמן מתבגר בארץ"

1.8.2016 / 14:42

שוחחנו עם אמנים בטקס הפרסים ע"ש אריק איינשטיין: יזהר כהן ("אני לא מחזיק את הפרסים שלי. גם את מדליית האירוויזיון גנבו לי"), מוני מושונוב ("השיקולים להתארכות הזמן שבין הכרזה לקיום הטקס הם למעלה מהבנתי") ונורית זרחי ("איינשטיין היה ילד נצחי"). צפו

כתב: שגיא בן נון, צילום: דייב שחר, עריכה: אביב ארגז

"הזמן שהיה בין ההכרזה לבין הטקס באמת טיפה התארך, יש כל מיני שיקולים.. הם למעלה מהבנתי", אומר מוני מושונוב, ראש חבר הנאמנים בפרס ע"ש אריק איינשטיין, לוואלה! תרבות. זאת בהתייחס לכך שהזוכים בפרס המיועד לאמנים וותיקים הוכרזו כבר בסוף שנה שעברה, אבל רק אמש (ראשון), כעבור מעל ל-7 חודשים, התקיים הטקס. בזמן זה הלך לעולמו אחד הזוכים, השחקן והבדרן יענקל'ה בן סירא. אולי כשמדובר בטקס לאמנים וותיקים, עדיף לא לחכות כל כך הרבה זמן בין ההכרזה לקיום הטקס? את שאלה זו, בין השאר, ניסינו לשאול אמש את שרת התרבות והספורט מירי רגב, לפני שהחל טקס חלוקת הפרסים ע"ש איינשטיין בנמל יפו. אולם, שרת התרבות התחמקה והתעלמה משאלות וואלה! תרבות, כפי שניתן לצפות כאן. אנשים שנכחו במקום ושמעורים בענייני משרד התרבות אמרו לי שסיבה אפשרית להתעלמות היא חוסר שביעות רצון מסיקורה של השרה בערוץ התרבות.

שוחחנו עם כמה מהזוכים בטקס הפרסים, אותו יזמה שרת התרבות הקודמת לימור לבנת. "כשרצו לתת לי פרסים, אמרתי, חכו עוד שנה שנתיים, אני לא כל כך מבוגר, אבל הנה זה מתחיל, מה אני אעשה", אמר לנו הזמר יזהר כהן. האם יש לו מקום בארון לכל הפרסים, שאלנו. "אני לא מחזיק את הפרסים שלי. גנבו לי אפילו את המדליה של האירוויזיון. לקחו לי אותה בשביל לשעתק אותה לאירוויזיון בישראל ומישהו העלים אותה".

המשוררת והסופרת נורית זרחי נזכרה בלהיט "קילפתי תפוז" שכתבה ואיינשטיין ביצע. "קילפתי איזה תפוז, לא מצאתי אף ילד בתפוז למזלי, תאר לעצמך". זרחי הסכימה איתנו שאיינשטיין היה גם התפוז, להלן סמל הישראליות, וגם הילד הנצחי. פגשנו באירוע גם את בני הזוג היוצר והבמאי משה מזרחי והשחקנית והבמאית מיכל בת אדם, שזכו בנפרד בפרסים בטקס. "קשה יותר להיות אמן מתבגר מאשר אמן צעיר. ניטשה אמר משפט יפה: 'זה לא קונץ להיות מוכשר בגיל 19, הקונץ הוא להיות מוכשר בגיל 49 ובטח הלאה", אמרה בת אדם.

בוועד המנהל של הפרס, שבחר את השופטים, שימשו לצד מושונוב גם שלמה וישינסקי, נועם סמל, חנה מוניץ וגל קנטי. בתחום האמנות הפלסטית הוענקו פרסים ליוצר והמורה לאמנות דוד וקשטיין, לצייר אהרון מסג ולאמן גרי גולדשטיין; בתחום הזמר העברי, בנוסף ליזהר כהן, זכו בפרסים יוסי גמזו והמוזיקאית והמלינה נורית הירש והמשורר והפזמונאי יוסי גמזו; בתחום המוזיקה האמנותית חולקו פרסים למנצח אבנר איתי, למלחין אמיל זריהן ולנגן המפוחית דרור אדלר; בתחום המחולקטפו פרסים הכוריאוגרף יונתן כרמון, מקים להקת כרמון, לברטה ימפולסקי ולרקדנית והכוריאוגרפית רינה גלוק; בתחום התיאטרון הוענקו פרסים לשחקן אלברט כהן, למעצבת הבמה רות דר וכאמור גם לשחקן המנוח יענקל'ה בן סירא נבחר לקבל את הרס בטרם הלך עולמו, ואת הפרס קיבלה אשתו; בתחום הקולנוע, בנוסף למשה מזרחי ולמיכל בת אדם, זכה הבמאי אורי ברבש; ובתחום הספרו, בנוסף לנורית זרחי, זכו הסופר יצחק גורמזאנו גורן והמשורר והמתרגם עודד פלד. כל אחד מהזוכים יקבל מענק בסך 50 אלף שקלים, והסך הכולל של הפרס הוא מיליון ו-50 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully