וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים של פיקה 2016: המדריך לעונת הקיץ הטלוויזיונית בחו"ל - חלק ד'

ספיישל שרובו בריטי, הכולל בין היתר את שובו של נד סטארק, קומדיה על בחורה פרועה שבוחרת במין כדי לא להתמודד עם החיים, דרמת מסתורין מסקרנת ביערות אוסטרליה, ארבע נשים שמוכרות צעצועי מין בשנות השמונים ועוד

יח"צ - חד פעמי

Wasted

מה: קומדיה בריטית פרועה על אודות ארבעה חברים צעירים המכלים את שנות העשרים של חייהם בכפר אנגלי מרוחק, ועושים זאת בעזרת בילויים בפאב המקומי, סמים קלים וקשים וההבנה כי לא בטוח שיגשימו את עצמם. השוס: גיבור הסדרה - מורפיאוס שמו, לא פחות - זוכה לביקורים דמיוניים מהשחקן שון בין (בתפקיד עצמו) המשחזר את תפקידו כלורד ווינטרפל, נד סטארק, הפעם כמעין מורה דרך רוחני עבורו שמסרב לתחינותיו של מורפיאוס לומר "החורף מתקרב" ובאופן כללי די קשוח איתו.

למה כן: מי שאהב את "עברייני על" ("מיספיטס") או "סקינס", שתיהן של אותו ערוץ, יחבב כנראה גם את זה. קומדיה חסרת עכבות, לטוב ולרע, שמצד אחד כוללת טריפים כיפיים שמזכירים את "טריינספוטינג", ומצד שני רוויה מאוד בתרבות הגיקית, בכללה כמובן "משחקי הכס", וגם "מלחמת הכוכבים", "הרפתקאות פין וג'ייק" ("אדבנצ'ר טיים") או סתם משחקי מחשב גנריים. בפרק השני, למשל, מסעה של החבורה מבילוי בעיר הופך לקווסט עם הבלחות של עיצוב משחקי 8-bit נושנים. ההמצאות והרעננות מזכירות את מפעליו של אדגר רייט, ובפרט את הסרט "האקסים של החברה שלי", שיוצר "Wasted" ללא ספק צפה בו לא מעט פעמים.

למה לא: בדיוק כמו ב"האקסים של החברה שלי", גם כאן ריבוי רעשי הרקע נעשה לפעמים, ובכן, רועש מדי - מסוג הדברים שעלולים להעיק לאורך זמן. מעבר לכך, יש בה כמה בדיחות מגעילות במיוחד, אז היא ממש לא לרכי הלב.

Wasted, שון בין.
נד חוזר! שון בין ב-Wasted

The Secret Agent

מה: עיבוד טלוויזיוני חדש של BBC לספרו של ג'וזף קונרד באותו שם, שכבר זכה לעיבוד קולנועי של אלפרד היצ'קוק ב-1935. העלילה, שמתרחשת בסוף המאה ה-19, מגוללת את סיפורו של אנטון ורלוק, בעל חנות סקס בלונדון שמשמש גם כמרגל השגרירות הרוסית. הכל מסתבך כאשר הרוסים דורשים ממנו להוציא לפועל מתקפת טרור שבה יואשמו האנרכיסטים, כדי לעורר את הבריטים לנושא. עם טובי ג'ונס ו-ויקי מקלור ("במילוי תפקידם").

למה כן: בגלל האווירה. אם צופים ב-"The Secret Agent" במזגן, אפשר בקלות להיסחף לעגמומיות ולאפרוריות שמלוות את הסדרות הבריטיות. ואם יש דבר אחד טוב בסדרות בריטיות זו האווירה.

למה לא: כי אלוהים אדירים, היא כל כך כבדה. ומילא כבדות, את זה עוד אפשר לסבול. "The Secret Agent" כוללת חורים עצומים בעלילה שלעתים מביכים לצפייה. לצורך העניין, אם המשטרה הבריטית עוקבת אחרי ורלוק ויודעת שהוא מרגל עבור השגרירות הרוסית – למה הם לא עושים משהו עם זה? ואיך מרגל יכול להיות סודי אם כולם יודעים עליו?

Last Chance U

מה: דרמה דוקומנטרית בת ששה פרקים מבית היוצר של נטפליקס, העוסקת בסיפורה של קבוצת הפוטבול של מכללת מזרח מיסיסיפי. המכללה, הממוקמת בעיירה קטנה ונידחת, משמשת כמוצא האחרון לכישרונות צעירים מבטיחים בתחום הפוטבול שלא הצליחו לעמוד בדרישות הלימודים של מוסדות אקדמיים אחרים ואיבדו את מלגת הספורט שלהם. הסדרה עוקבת אחר האימונים הקשוחים והמשחקים הגורליים של כוכבי נבחרת המכללה (רובם כאלו שהגיעו ממשפחות קשות יום ועברו ילדות טראומטית), ובמקביל במאבק שמנהל צוות המורים כדי למנוע מהם לנשור שוב ולאבד את ההזדמנות הגדולה של חייהם.

למה כן: כמו דרמות ספורט טובות באמת, גם "Last Chance U" לא עוסקת באמת בספורט. היא עוסקת בסיפורים אנושיים מרגשים שמספרים על "אמריקה האחרת", קשת היום והנוצצת הרבה פחות ממה שהורגלנו בתרבות ההוליוודית. כל אחד מכוכביה (השחקנים, המורים ואנשי הצוות) הוא עולם שלם של פחדים וחששות, חלומות ותקוות, ויחד הם מייצרים סיפור סוחף על התבגרות מהירה והחלטות מעצבות גורל. גם אם כבר ראינו סיפורים כאלה כבר בעבר, זה לא הופך אותם למעניינים פחות. העריכה והבימוי נהדרים והפיתוי לצפות בסדרה בבת אחד גדול מאוד.

למה לא: מי שאינם מתעניינים בספורט יתקשו להתחבר לדילמות, הכישלונות והניצחונות של כוכבי הסדרה על המגרש. עם זאת, גם עבורם, הסדרה שווה לפחות הצצה, ולו בגלל האתגר המקביל על ספסל הלימודים.

Fleabag

מה: קומדיה שיצרה ומככבת בה פיבי וואלר-ברידג' ("ברודצ'רץ'") על פי מחזה זוכה פרסים שלה, העוקב אחר אישה צעירה, פרועה ואבודה המנסה להסתדר בלונדון על רקע טרגדיה שחוותה. היא עושה את זה באמצעות מפגשים מיניים תכופים, אוננות מופרזת, התעללות רגשית בבן זוג שלה, הרצאות על פמיניזם ויחסים סבוכים במיוחד עם אביה ואחותה. הגיבורה מקפידה לשבור את הקיר הרביעי על כל שעל, לדבר ישירות אלינו הצופים ולפרשן את חייה. גם אוליביה קולמן כאן.

למה כן: זו שנה גדולה עבור וואלר-ברידג', שבתחילת השנה עלתה "Crashing", סדרה קומית נוספת פרי עטה ובכיכובה, אבל בניגוד לה, הפעם מדובר ביצירה שלמה ומוצלחת בהרבה. היא שנונה מאוד, מצחיקה, נוגעת ללב ומשתמשת בשבירת הקיר הרביעי באופן מקורי וחינני. למרות שהגיבורה מנדבת המון מידע באמצעות הפנייה הבלתי אמצעית אלינו, הסדרה בכל זאת חושפת באופן מחושב ונבון את הסיפור ואת הסודות שמניעים אותה בלי לדחוף אותם בפנינו.

למה לא: בשורה התחתונה מדובר בעוד אנטי-גיבורה שבורה ופגומה מהסוג שראינו הרבה יותר מדי פעמים בעשור וחצי האחרונים בטלוויזיה. מעבר לזה, הקריינות והפנייה שלה אל הצופים לפעמים נדמות מוגזמות ומפורטות מדי.

עוד באותו נושא

ימים של פוך: "Crashing" חביבה אך לא מיוחדת בשום צורה

לכתבה המלאה

The Kettering Incident

מה: דרמת מסתורין אוסטרלית על בחורה החוזרת לעיירה שבה נולדה, שם בנעוריה נעלמה חברתה כששתיהן הלכו לשחק ביער ואילו היא התעוררה מכוסה בדם. בשובה היא מגלה שמצב העיירה שברירי, וכל העסק הולך לעזאזל כשילדה נוספת נעלמת בדיוק כשהיא חוזרת.

למה כן: "The Kettering Incident" משחקת נפלא על התפר שבין מדע בדיוני וסדרת מתח פלילית רגילה. לא ברור למה הילדות נעלמו: חייזרים מעורבים בעניין? ואולי מישהו רצח אותן? כל העסק הזה מתרחש על רקע נופים מדהימים ביופיים שמארחים אנשים מדהימים בפריפריותם. תשמעו, זאת פשוט סדרה טובה.

למה לא: כי לפעמים יותר מדי ברור שהנופים המדהימים הם CGI. ואתם יודעים מה, אולי גם בגלל החשש מהפוך על הפוך שמקנן לאורך הצפייה. אולי בעצם הפתרון פשוט ונמצא מול העיניים שלנו?

Brief Encounters

מה: דרמה בריטית בת ששה פרקים המתרחשת בשנות השמונים ועוקבת אחר ארבע נשים המקימות עסק למכירת לבני נשים וצעצועי מין בפרטיות של בתיהן הפרטיים. מבוסס על ראשית ימיה של רשת הקמעונאות הבריטית "אן סאמרס", שמתמחה במוצרים מהסוג הזה. הקאסט מונה בין היתר את סופי ראנדל ("כנופיית ברמינגהם"), פנלופי ווילטון ("אחוזת דאונטון") ושרון רוני ("יומן השומן").

למה כן: השחזור התקופתי מוצלח ומעביר היטב את האפרוריות של אנגליה תחת השלטון התאצ'ריסטי והאבטלה הגואה. הוא מהווה רקע לסבוניה לא מחייבת על העצמה נשית בתקופה ובאזור שבהם זה לא היה דבר מובן מאליו.

למה לא: היא מאוד שטחית ומאוד צפויה: בערך כל מה שאתם חושבים שעומד לקרות, אכן יקרה. כמו גרסת טלוויזיה לעוסה, רדודה לסרטים מחממי לב על חבורת בריטים בעלי תושיה שלוקחים את גורלם בידיהם, דוגמת "ללכת עד הסוף" או "נערות לוח השנה".

ימים של פיקה 2016 א': "מגורש", "Cleverman", "Feed the Beast", "Uncle Buck"

ימים של פיקה 2016 ב': "Wrecked", "Still the King", "Guilt", "New Blood"

ימים של פיקה 2016 ג': "סודות משפחתיים", "Dead of Summer", "Queen of The South", "Greenleaf"

  • עוד באותו נושא:
  • נד סטארק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully