וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי מדף 88: ספר בלתי ידוע של מייקל קרייטון נמצא במפתיע

4.8.2016 / 0:00

חברת תעופה גרמנית מציעה לנוסעיה ק"ג נוסף של מטען לטובת נשיאת ספרים, "הארי פוטר והילד המקולל" שובר שיאי מכירות, ספר גנוז מאת מייקל קרייטון אותר ויפורסם בקרוב ועוד חדשות ספרות

מהספרים למסך: ספר נוסף של טרי פראצ'ט יעובד לקולנוע וטריילר חדש לסדרה "סוכנות הבילוש של דירק ג'נטלי" על פי ספרו של דאגלס אדמס

השבוע נודע כי עיבוד קולנועי לספר "בני החורין הקטנים" ("The Wee Free Men") של טרי פראצ'ט נמצא בתהליכי פיתוח. חברת ההפקה של ג'ים הנסון היא שאחראית על פיתוח הסרט, ואילו בתו של פראצ'ט, ריהאנה (שפיתחה את משחק המחשב המצליח "טומב ריידר"), תכתוב את התסריט.

בנוסף פורסם השבוע גם הטריילר הראשון לסדרה "סוכנות הבילוש של דירק ג'נטלי" על פי ספרו של דאגלס אדמס. הסדרה, בכיכובם של סמואל בארנט ואלייז'ה ווד, הופקה ע"י בי.בי.סי אמריקה ותעלה לשידור החל מ-22 באוקטובר. צפו בטריילר:

חברת תעופה גרמנית מעודדת את נוסעיה לקרוא ספרים במהלך חופשתם

נוסעים רבים מצמצמים את מספר הספרים שהם לוקחים לחופשה בחו"ל, בכדי לחסוך מקום במזוודה ועל מנת שלא לשלם קנס על מטען חורג. קמפיין חדש של משרד המסחר הגרמני בשיתוף עם חברת התעופה הגרמנית קונדור, מבקש לעודד את הנוסעים לקרוא ספרים רבים בחופשתם מבלי לשלם קנס כזה.

וכך זה עובד: עד ה-31 באוגוסט יחלקו חנויות ספרים בגרמניה סטיקרים עם הכיתוב "Buch an Board" (שמו של הקמפיין); הנוסעים מתבקשים להדביק את הסטיקר על המזוודה שלהם, וחברת התעופה קונדור תאפשר חריגת מטען של קילוגרם אחד ללא תשלום. על פי המגזין Publishing Perspectives, כל חנויות הספרים והמו"לים בגרמניה קיבלו סטיקרים ושלטים שיאפשרו להם לקדם את הקמפיין.

"בכל שנה יותר מ-7 מיליון אנשים טסים עם חברת התעופה קונדור לאסיה, אפריקה, אמריקה ויעדי חופשה נהדרים ברחבי אירופה" אמר אלכסנדר סקיפיס, יו"ר התאחדות המו"לים ומוכרי הספרים בגרמניה; "רבים מעוניינים לחוות את התרבויות השונות שמאפיינות את יעד חופשתם באמצעות קריאת ספרים. [...] זה בהחלט שווה קילוגרם נוסף של מטען".

מייסד פייפאל המליץ על ספר היסטוריה משנת 1929 והעלה את מחירו בשוק הספרים המשומשים ב-1500 אחוזים

מייסד פייפאל וטסלה, המילארדר אילון מאסק, השתתף השבוע במסיבת עיתונאים לרגל השקת מכונית חשמלית חדשה מבית טסלה. בסיום מסיבת העיתונאים הוא נשאל ע"י כתב בלומברג, טום רנדל, אלו ספרים טובים הוא קרא לאחרונה. "האמת שאני קורא עכשיו ספר שנקרא 'Twelve Against the Gods' מאת וויליאם בולית'ו", ענה מאסק, "והוא מצוין".

רנדל דיווח שעד אותו רגע הוצעו למכירה באתר אמזון עשרות עותקים משומשים של הספר במחירים של כ-6-7 דולר, אולם כבר יום למחרת מסיבת העיתונאים, מחירו של עותק בודד זינק ל-99 דולר. כעבור יומיים נמכרו כל העותקים באמזון וגם האתר AbeBooks, המתמחה בספרים נדירים, דיווח כי 13 העותקים שהיו ברשותו נמכרו. "ספרו של בולית'ו הפך לספר המבוקש ביותר במנוע החיפוש שלנו", סיפר ריצ'רד דיוויס, דובר AbeBooks. "אני בטוח שאם היו לנו עותקים נוספים, גם הם היו נמכרים. כשמדובר בספר שיש לנו פחות מ-15 עותקים ממנו, דיי בטוח לומר שמדובר בספר נדיר". דיוויס הוסיף שעד להמלצתו של מאסק, Abebooks לא מכרו אפילו עותק מספרו של בולית'ו לאורך שנות קיומם.

עוד באותו נושא

חיי מדף 87: המאייר של וונדר וומן התפטר במחאה - "מצנזרים את עבודתי"

לכתבה המלאה

ספר בלתי ידוע של הסופר מייקל קרייטון התגלה בארכיון שלו ויצא לאור בשנה הבאה

הוצאת הרפרקולינס הודיעה השבוע כי תוציא לאור בשנה הבאה ספר בלתי-ידוע של הסופר והקולנוען מייקל קרייטון ("פארק היורה"), שהלך לעולמו בשנת 2008. את הספר, שנקרא "שיני דרקון" ("Dragon Teeth"), גילתה אלמנתו של הסופר, שרי קרייטון, בארכיון כתביו. "כשנתקלתי במקרה בכתב היד של 'שיני דרקון' והתחלתי לקרוא בו, נשבתי מיד בקסמו", סיפרה קרייטון, "אפשר לחוש בקול הייחודי של מייקל ובאהבה שלו להיסטוריה ומדע – כל אלה נשזרים לסיפור אפי גדול".

ע"פ ההודעה לעיתונות, העלילה מתרחשת במערב אמריקה בשנת 1878, ועוקבת אחרי היריבות הגדולה בין שני הפלאונטולוגים (חוקרי מאובנים) אדוארד דרינקר קופ ועתניאל צ'רלס מארש (דמויות היסטוריות אמיתיות) בתקופה שבה התרחשו תגליות רבות בתחום. הסיפור מסופר באמצעות דמותו הבדיונית של וויליאם ג'ונסון, שמתחיל כעוזר מחקר של קופ ואחר כך עובר לעבוד עם מארש, וביחד עם שניהם הוא אחראי לתגליות מדעיות פורצות דרך בתחום המאובנים.

הספר יראה אור במאי 2017 בארצות הברית, בריטניה, קנדה, אוסטרליה, ניו-זילנד והודו.

מייקל קרייטון. GettyImages
בשורה משמחת למעריצים. מייקל קריטון/GettyImages

"הארי פוטר והילד המקולל" שובר שיאי מכירות

בתחילת השבוע ראה אור בכל העולם הספר השמיני בסדרת ספרי הארי פוטר – "הארי פוטר והילד המקולל". עוד לפני צאתו לאור, הוא כבר שבר שיאי מכירות בהזמנה מוקדמת לשנת 2016, ולמעשה מאז שנת 2007 לא היה ספר שזכה להזמנות מוקדמות רבות כל כך. הספר הקודם שזכה לכמות הזמנות כזו היה, איך לא, הספר השביעי בסדרת ספרי הארי פוטר – "הארי פוטר ואוצרות המוות".

רשת חנויות הספרים הגדולה בבריטניה "Waterstones" דיווחה כי מעל 100 אלף ספרים נקנו דרכה בהזמנה מוקדמת, ובחברות אמזון ובארנס&נובל רק ציינו שהספר נמצא בראש רשימת רבי-המכר שלהן מתחילת השנה, מבלי לנקוב במספר העותקים שהוזמנו. בסך הכל ביומיים שמאז צאתו של הספר נמכרו ממנו שני מיליון עותקים בארה"ב, ובבריטניה הוא הפך לספר שנמכר הכי מהר בעשור הנוכחי, עוקף בכך את "חמישים גוונים של אפור".

הספר הוא למעשה גרסה מודפסת של המחזה "הארי פוטר והילד המקולל" שעולה בימים אלה בלונדון ומתאר את חייהם של הארי וחבריו כאנשים בוגרים, 19 שנים אחרי המאורעות שתוארו בספר השביעי בסדרה. את המחזה כתב ג'ק תורן, אך ג'יי קיי רולינג היא שהגתה את הרעיון וגם סייעה לו לקרום עור וגידים.

בתוך כך חשפה השבוע גילי בר-הלל סמו, מתרגמת ספרי הארי פוטר לעברית, כי נתקבלה פנייה מסוכניה של ג'יי קיי רולינג בבקשה ששם הספר בעברית לא יחשוף אם המילה Child (שמופיעה בשם הספר באנגלית) מתייחסת לילד או לילדה. "בעברית לא ברור איך מצייתים להנחייה כזאת", כתבה בר-הלל סמו בבלוג שלה בפוסט שכותרתו "לקראת השקת 'הארי פוטר והילד/ה המקולל/ת'", "זה או ילד או ילדה, אין מילה ניטרלית מגדרית".

גם "חתול תעלול" רץ לנשיאות ארצות הברית

הוצאת ראנדום האוס החליטה להשיק קמפיין שמריץ לנשיאות את "חתול תעלול" – כוכב ספרי הילדים של ד"ר סוס. הקמפיין, שהושק תחת הסיסמה "One Vote, Two Votes, I Vote, You Vote", מכוון לילדים בגילאי 5-8 ומציע להם להצביע ולהשפיע לאיזו מטרת צדקה יתרום חתול תעלול 10,000 דולר – חינוך, איכות הסביבה, מלחמה ברעב, שימור האוקיינוסים או נחמדות. ע"פ הוצאת ראנדום האוס, מטרת הפרוייקט היא ללמד את הילדים על דמוקרטיה, חשיבות ההצבעה ועל ההיסטוריה של הליך הבחירות בארה"ב.

לצד הקמפיין יוצא גם ספר באותו שם, שיתאר את הריצה לנשיאות של חתול תעלול (כשלצדו שני העוזרים שלו – דבר 1 ו-דבר 2). צפו בסרטון הרשמי של הקמפיין:

ג'יי קיי רולינג נגד סדנת כתיבה לרבי-מכר

סדנת כתיבה שמעביר סופר אנונימי בשם דארן סטיבנס הצליחה להרגיז השבוע את ג'יי קיי רולינג, לאחר שבמסגרת קידום הסדנה ויחסי הציבור שלה, נעשה שימוש מסחרי בתמונה של רולינג. סטיבנס השתמש בתמונה של רולינג על מנת לקדם סדנה בת שלושה ימים תחת הכותרת "איך לכתוב רב-מכר וליצור אימפריה ספרותית עם הכנסות של 6-7 ספרות".

ביום חמישי האחרון צייצה רולינג בטוויטר כנגד הסדנה: "אני שונאת את סוג הסדנאות האלה ואני לא אוהבת שמשתמשים בתמונה שלי כדי לקדם אותן", כתבה רולינג, "אל תבזבזו את הכסף שלכם, אנשים". מגזין טיים מציין שרולינג כמעט ולא משתמשת במילה "שונאת" בציוצים שלה, והבחירה שלה במילה זו מעידה עד כמה השימוש בתמונתה לקידום הסדנה של סטיבנס הצליח להוציא אותה משלוותה.

חדשות בשורה:

* הערב (רביעי) ייערך ב"עשן הזמן" בבאר שבע ערב השקה לספר השירה "וגם החתול" מאת ערן צלגוב (הוצאת פרדס). משתתפים: אסתר שגיא, חני כבדיאל, נדב נוימן, סיון שיקנאג'י, מעין שטרנפלד, שחר מריו-מרדכי, בת-אל קולמן, רון קורדונסקי, אילן בר-דוד, נעמה הכהן, דויד פרץ ואיתי בלטר. יום רביעי, 3/8, 20:00, מרדכי אנילביץ' 17/2, באר שבע.

* הערב (רביעי) תיפתח במוזיאון תל אביב לאמנות התערוכה "התלוש", המבקשת לגעת בחוויית הבית השוקע כפי שהשתקפה בכתיבתם של סופרי דור התחייה, והתגלמה בדמותו התועה והכושלת של "התלוש העברי"- פיגורה ספרותית אשר הופיעה לפני יותר ממאה שנים במרחבי הספרות העברית החדשה ומשוטטת בם עד היום. אמנים: אסף אבוטבול, רעיה ברוקנטל, גל וינשטיין, דנה יואלי, שי יחזקאלי, פיטר יעקב מלץ, רפי לביא, מיכל נאמן, אמיר נוה, אבי סבח, שחר סריג, שרון פדידה ואסף מגל, אורי רדובן ורותם רוזנבוים. אוצרת: דלית מתתיהו. התערוכה תוצג מ-3 באוגוסט ועד 5 בנובמבר, מוזיאון תל אביב לאמנות, שדרות שאול המלך 27.

* הערב (רביעי) יתקיים בחנות הספרים "מילתא" ברחובות ערב לכבוד ההוצאה המחודשת של ספריו של מאיר אריאל "עצמאי בשטח – כל השירים" ו-"כתבים", בהשתתפות בנו, אהוד אריאל. יום רביעי, 3/8, 17:00, יעקב 36, רחובות. הכניסה חופשית.

* הערב (רביעי) ייערך ב"הסלון" בדיזינגוף סנטר ערב "על סף ספר", בהשתתפות המשוררים נועה שקרג'י ואלי אליהו. מנחה: חגית בת-אליעזר. יום רביעי, 3/8, 20:00, דיזינגוף סנטר, תל אביב. הכניסה חופשית.

* בימים אלה מוצגת בספריה הלאומית תערוכת "איך מציירם שיר?", שמציעה מבט חדש על היחס שבין שירה לאמנות ויזואלית, ובמסגרתה ניתן לראות ציורים מקוריים של לאה גולדברג, ח"נ ביאליק ואורי צבי גרינברג, לצד שיר בכתב ידו של מארק שאגאל ואיורים וספרים נדירים מאוספי הספרייה הלאומית. התערוכה תציג עד ה-1 בנובמבר בספריה הלאומית, קרית אדמונד ספרא, גבעת רם, ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully