וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלתי עפיץ: "רק יין" לא מנצלת את המנחים המבטיחים שלה

12.9.2016 / 6:49

ניתן היה לצפות שהשילוב בין מת'יו ריס מ"האמריקנים" ומת'יו גוד מ"האישה הטובה" לבין יין, יניב תוכנית הרבה יותר פרועה ומבדרת, אבל "רק יין" משרה בעיקר נמנום

יח"צ - חד פעמי

מה קורה כשלוקחים שני שחקנים כוכבים בריטיים בשם מת'יו להנחות תוכנית טלוויזיה על יין, משקים אותם באלכוהול מתוקף הקונספט ופשוט נותנים להם להפגין על המסך את הכימיה הנהדרת ביניהם? ובכן, אם אתם נמנים על אלה שהמשקה משרה עליהם נמנום, התחושה במהלך הצפייה ב"רק יין" תקנה לכם תחושה מוכרת.

הבריטים כבר הוכיחו את היכולת שלהם לקחת נושא נישתי ולהפוך אותו למיינסטרים ולהצלחה עצומה. סביר להניח שבבואו ליצור את "רק יין" (במקור עם השם הפשוט והישיר "The Wine Show"), ראה הערוץ הבריטי ITV לנגד עיניו את "טופ גיר" של ה-BBC. סדרת הלהיט שעוסקת בכלי רכב על היבטיהם השונים, היא בעצם תוכנית בידור מצחיקה להפליא שלוכדת ברשתה גם סתם צופים שעניין במכוניות הוא מהם והלאה, חלקם אפילו הופכים עם הזמן לחסידים של הנושא בלי להתכוון.

"רק יין", שעלתה אתמול (ראשון) בערוץ החיים הטובים רצתה לעשות דבר דומה. המנחים שלה הם השחקנים מת'יו גוד ("האישה הטובה") יפה התואר ומת'יו ריס ("האמריקנים") - המתכנה כאן בשם החיבה החמוד "ריסי", מתהדר בזקן פרא ומהווה את לב המסיבה. שניהם מעידים על עצמם כחובבי יין אבל הדיוטות בנושא, ובמהלך התוכנית, ממיקומם בווילה בלב איטליה הכפרית והמרהיבה, הם מנסים למצוא את המשקה החביב עליהם בעזרתם של מומחים המשמשים גם ככתבי שטח, ובעיקר בעזרת המנחה השלישי והמלומד ג'ו פטוריני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפה תואר ולב המסיבה. המת'יואים גוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שאיכשהו, החדווה שאפשר לצפות לה מתיאור של תוכנית כזו נעדרת כמעט לחלוטין. אולי מתוך החשש כי תוכנית שבה נלגמות כמויות נכבדות של אלכוהול תהפוך לקרקס שלוח רסן, החבל נמשך ביתר שאת אל הצד השני. פטוריני המרוסן (והלגמרי חביב, למען הסר ספק) הוא זה שאופיו מקרין על התוכנית כולה. שני המת'יואים הם התלמידים שלו, הוא שולח אותם למשימות, שומר על ארשת פנים רצינית בזמן שהם משתובבים (בעיקר ריסי), משתמש במילים כמו "whilst", ואפילו כשהוא מתלהב הוא לא באמת מתלהב. כלומר, בשלב מסוים אנחנו רואים אותו שותה יין מבציר 1791, ללא ספק שיא בחייו של מומחה בתחומו, ומגיב לכך באיפוק בריטי תמוה.

זה פחות או יותר מה שאנחנו מקבלים גם כשפטוריני אינו על המסך. עם רגעים שמזכירים כתבת צבע מגזינית בסוף מהדורת חדשות ארוכה מדי, כמו תחרות גלגול חביות באיזו עיירה קטנה באיטליה, דקות מתישות המוקדשות לסיפור הרקע של השף שיבשל להם ארוחה על סמך היין שבחרו להתלוות אליה, וכהנה וכהנה. עם כל החן והחמידות של המת'יואים (שוב, בעיקר של ריסי), השניים פשוט לא מצליחים להציל את זה. "רק יין" רחוקה מלהיות להיט קרוסאובר שיעניין גם את מי שאינו חובב יין או שיכור שאין לו כוח לקום אל השלט. לו רק היתה כוללת יותר רגעים כמו אלה שנפלו בעריכה, שבהם עולה חשד סביר כי המנחים טיפה שתויים, האפיל שלה היה גדול בהרבה. עד אז, לפחות יש לנו את קטעי הפספוסים שלהם.

עוד באותו נושא

סם מוות: "האמריקנים" הפכה לדרמת יחסים עדינה שבמקרה עוסקת במרגלים

לכתבה המלאה

"רק יין" משודרת בערוץ החיים הטובים בימים א'-ה' ב-23:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully