וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומי חנוך: "יש בי צורך תמידי לגרום לאנשים להתגאות בי"

12.9.2016 / 11:53

החודש מצטלבות דרכי רומי חנוך כמה פעמים עם אביה, שלום: יום הולדת באותו יום, הוצאת אלבומים והופעות השקתם במקביל (רומי עם להקתה Bar Vase). "אבא ואני חיים בשני עולמות נפרדים. אנחנו לא יודעים הרבה אחד על האלבומים של השני", היא אומרת לנו. ריאיון

יח"צ - חד פעמי

Mommy, mommy- look!
I can jump, I can fly
Mommy, mommy - Look!
I can crawl, I can lie
Mommy, mommy - look
At all the things I can do

Mommy, Look!
I can drink 5 shots in 1 minute without throwing up
Mommy, look!
I can speak a different language
of everything that you've ever bought

להקת Bar Vase בהנהגת רומי חנוך. מגד גוזני
"שיבינו שאנחנו בדרכנו לכבוש את ארצות הברית". להקת Bar Vase/מגד גוזני
seperator

"אמא, תראי, אני יכולה לשתות חמישה שוטים בדקה אחת בלי להקיא", כתבה ושרה רומי חנוך בשירה האדיר "Mommy Look", הפותח את אלבומה החדש של להקת הרוק שלה Bar Vase, שיוצא השבוע. "השיר 'אמא, תראי' מספר על הצורך התמידי שלי לגרום למישהו אחר להתגאות בי על משהו שעשיתי", אומרת חנוך. "אמא שלי סיפרה לי, שתמיד כשהייתי קטנה אז הייתי תמיד אומרת 'אמא, תראי!'. למשל, כשהיא היתה לוקחת אותי לג'ימבורי, אז כל הילדים היו קופצים, מטפסים ונופלים, ואני הייתי ממש פחדנית. הייתי עומדת על המזרנים, אפילו הדקים, אומרת 'אמא, אמא, תראי!', ובאה לקפוץ, אבל לא קפצתי עם שתי רגליים, אלא קפצתי רגל רגל. בעצם מאז זה נמשך עד היום, כל דבר שאני עושה אני אומרת אחר כך: 'נכון זה היה טוב? זה היה טוב, נכון?'. נגיד אתמול כתבתי תפריט במסעדה שאני עובדת בה, שנכתב כל יום ביד, ואחרי שאמרו לי שזה בסדר, עברתי בין כל העובדים ואמרתי 'תראו, תראו מה כתבתי'. החוויה לא יכולה להסתיים ללא אישור של בנאדם אחר".

האם בילדותך, בנוסף ל"אמא, תראי", היה מקום לומר גם "אבא, תראה"?

"פחות. היה בעיקר אמא".

להקת Bar Vase בהנהגת רומי חנוך. מגד גוזני
"לרגל הופעת חימום של פורטיס, הבאנו לו במתנה שמיכה". להקת Bar Vase/מגד גוזני
רומי חנוך: "שמעתי ששלום לא רע. יש מצב שהוא יצליח. אולי שיצבור קצת ניסיון קודם"

אביה של רומי חנוך, כפי שמרמז שם משפחתה, הוא כוכב הרוק ומגדולי המלחינים, שלום חנוך. באופן מעניין, במחצית הראשונה של חודש זה מצטלבות דרכי האב ובתו מספר פעמים: ב-1 בספטמבר שניהם חגגו יום הולדת, שלום חגג 70 בהילולה תקשורתית ורומי בת 22 ("מה המשמעות ששנינו נולדנו באותו יום? שאבא קיבל אותי כמתנה. זה מה שתמיד אומרים. אני מניחה שהוא שמח מזה", אומרת לנו רומי). החודש שניהם מוציאים אלבומים חדשים – שלום את "זום" (שבחלקו, אגב, רומי שרה קולות), ורומי את האלבום "Roomy" של להקתה בר וייז. ואם זה לא מספיק, אז בהפרש של יום בלבד אב הרוקנרול ובתו המוכשרת יקיימו השבוע הופעות השקה לאלבומיהם – שלום יעשה זאת ב-15 בחודש ובאותו ערב גם תתאחד להקתו תמוז, ולהקתה של רומי תשיק את אלבומה יום קודם, רביעי, 14 בחודש ב"כולי עלמא" בתל אביב. האם זה רק יד הגורל או מעשה יח"צני מתוכנן? "זה ממש לא בכוונה. לגמרי צירופי מקרים", אומרת לנו חנוך. "אנחנו פשוט חיים בשני עולמות נפרדים. זה משהו שאנחנו קצת דומים בו, נראה לי, להיות במין אמוק של הדברים שאנחנו צריכים לעשות ובעניין שלנו. אני לא יודעת הרבה על האלבום שלו והוא לא יודע הרבה על האלבום שלי. אנחנו כן יודעים קצת אחד על השני, על הפרויקטים שלנו. אני לא ידעתי שהוא מוציא אלבום חדש החודש. זה יצא ממש במקרה. זה מצחיק. חשבתי על זה רק בימים האחרונים".

תשמעי, שווה לך לנסות להקשיב קצת לחומרים של שלום, הוא טוב הוא.

צוחקת. "שמעתי שהוא לא רע. יש מצב שהוא יצליח. אולי שיצבור קצת ניסיון קודם".

להקת Bar Vase בהנהגת רומי חנוך. מגד גוזני
"אני לא כל כך מבינה איך אפשר לא להשאר חברים". רומי חנוך והגיטריסט רפאל כהן/מגד גוזני

להקת Bar Vase נוסדה בשנת 2011, ולצד הסולנית והיוצרת חנוך, חברים בה הגיטריסט רפאל כהן, הבסיסטית נגה דוידסון והמתופף רועי חן, שהוא כבר האדם השמיני (!) בתפקיד המתופף בחמש שנותיה הקצרות של הלהקה. בעבר, אגב, גם אחיין שלה היה חבר בלהקה. בר וייז מנגנת רוק אלטרנטיבי שאותו מכנה חנוך כ"גראנג' מלודי". אחד הדברים המופלאים בחנוך הוא שלאורך השנים היא פועלת בסגנונות שונים – ובהם ג'אז, רוק ובאחרונה גם היפ הופ – ומצליחה להיות טובה בכולם. לאיזה ז'אנר נוטה לבה יותר? "הלב שלי נמצא בעיקר ברוק, הדבר שעניין אותי הכי הרבה זמן. הדבר המרכזי כרגע בלבי זה הלהקה והאלבום שאנחנו מוציאים עכשיו. זה הדבר הכי גדול שקרה לי בחיים", היא אומרת.

מה משמעות שם הלהקה, Bar Vase? תרשי לי לנחש: האם זו אמירה ביקורתית כנגד עולם הזוהר, שמחפיץ נשים כמו בר (Bar) רפאלי כמו היו ואזה (Vase)?

צוחקת. "זה פירוש מעניין ויפה, אבל לא לזה התכוונו. תמיד אנשים שאלו אותי מה משמעות שם הלהקה, ואני לא רציתי להגיד. עניתי להם: 'ומה זה פינק פלויד'? חשבתי, שכל אחד יבין את זה איך שהוא רוצה. תכננתי שרק בעוד 20 שנה, כשהלהקה תהיה ידועה בכל העולם, אגלה לראשונה את הסוד, מה משמעות שמה. אבל אני אגלה לך כבר עכשיו. Bar Vase זה פשוט עיוות של המלה ברווז".

מה שאולי יעשה לכם עור ברווז היא הידיעה הבאה: דץ ודצה אינם הזוג היחיד בתעשייה שהמשיך להופיע יחד גם לאחר הפרידה הרומנטית. האקסים רומי חנוך וגיטריסט להקתה רפאל המשיכו גם לאחר פרידתם להופיע יחד, ואף לבצע שירים הנוגעים למערכת היחסים הרומנטית שהיתה להם. "הסיבה שהתאהבתי בו מלכתחילה היא איך שהוא הבין את השירים שלי, איך שהוא ניגן אותם. אני לא כל כך מבינה איך אפשר לא להשאר חברים. הוא האקס היחיד שלי, אז אני לא ממש מנוסה בזה. אבל אני לא מבינה איך אפשר להיות בקשר כל כך קרוב עם בנאדם, ואז להפסיק. אני אוהבת אותו, הוא החבר הכי טוב שלי. אני לא אכנס לפרטי הפרידה, אבל בוא נגיד שאף פעם לא הפסקתי לאהוב אותו. זה שהוא המוזיקאי הכי מדהים שקיים בעולם, הוא ותום יורק".

בתחילת דרכו, באמצע שנות השבעים, רמי פורטיס שימש כעובד במה בהופעות להקתו של אביך, תמוז, ובהפסקה של ההופעה אף קיבל הזדמנות לבצע את שירו "אינקובטור" בליווי חברי תמוז. שנים רבות אחר כך נסגר מעגל, ופורטיס העניק ללהקתך במה ובחר בכם לחמם את הופעתו.

"אה, וואלה? ככה זה היה עם פורטיס ותמוז? לא ידעתי. זה היה ממש מרגש לחמם את פורטיס. לרגל אותה הופעת חימום, הבאנו לו במתנה שמיכה".

מצחיק. את באמת לא ידעת על הסיפור על פורטיס ותמוז?

"למה שאני אדע את זה? אני פחות מתמצאת בהיסטוריה מוזיקלית ישראלית".

מתרגשת מהאיחוד של תמוז?

"מאוד מתרגשת. אבל זה לא בראש שלי, כמו ששום דבר אחר לא בראש שלי חוץ מהופעת ההשקה של Bar Vase. לא מסוגלת לחשוב על שום דבר אחר".

להקת Bar Vase בהנהגת רומי חנוך. מגד גוזני
אף אחד לא יגיד לך שאני קולית. אולי יגידו לך שאני מגניבה, אבל זה לא אותו דבר"./מגד גוזני

רגע אחרי השקת אלבומכן, את ובסיסטית הלהקה נוסעות לניו יורק בעוד חודש לתקופה לא ידועה. מה תעשו שם והאם אתן לא מאבדות מומנטום של קידום האלבום בהופעות?

"אני מתכוונת לעשות שם מוזיקה. אני מאוד מקווה שהגיטריסט גם יצטרף אלינו, שיבינו שאנחנו בדרכנו לכבוש את ארצות הברית. בהתחלה חשבנו אולי לא לקיים את ההשקה בגלל שאנחנו טסות. אבל היה לנו חשוב לעשות אותה, זה ממש כמו לידה. אני מאמינה שאת האלבום עצמו נמשיך לקדם בעיקר באינטרנט. למרות שלהופיע זה אולי הדבר שאני הכי אוהבת, זה אלבום שנועד בעיקר להאזנה בבית. וזה מצחיק שהשם שלי הוא רומי ושם האלבום הוא Roomy, מהמלה חדר".

רומי, את כזאת מאגניבה. ליד המלה קול במילון צריך לשים תמונה שלך.

"ההפך. אני ממש משוגעת, אני כל הזמן צועקת וממש יכולה להציק. אם תשאל בעבודה שלי (חנוך עובדת כברמנית במסעדה – ש"ב) אף אחד לא יגיד לך שאני קולית. אולי יגידו לך שאני מגניבה, אבל זה לא אותו דבר. כי אין בי צ'ילנס כל כך".

עוד באותו נושא

רומי חנוך, הבת של שלום: "כששואלים אותי 'מי זה אבא שלך?' אני אומרת: שלמה ארצי"

לכתבה המלאה
seperator

להקת Bar Vase תשיק את אלבומה בהופעה שתתקיים ביום רביעי ב-21:00 ב"כולי עלמא" בתל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully