וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי מדף 98: "הגיע הזמן להרגיע את היסטריית הליצנים", אומר סטיבן קינג

14.10.2016 / 0:07

לנוכח הדיווחים המתמשכים על מתקפת ליצנים בארה"ב, הסופר שאחראי יותר מכל על הפיכת הליצן לסמל מעורר אימה מחווה את דעתו. בנוסף: סוחר ספרים בריטי נרצח בגלל עותק נדיר של "הרוח בערבי הנחל" וגם ויברטור חדש מתחבר לספרי שמע אירוטיים במטרה להעצים את החוויה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליצן קטן נחמד. טים קארי בסרט "זה" על פי סטיבן קינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטיבן קינג: "הגיע הזמן להרגיע את היסטריית הליצנים"

בחודשים האחרונים מתקבלים דיווחים ברחבי ארצות הברית על ליצנים שמנסים לפתות ילדים קטנים אל תוך יערות. הדיווח הראשוני התקבל באוגוסט האחרון בדרום קרוליינה, כשילד סיפר לאמו ששני ליצנים ניסו לחטוף אותו. בהמשך דווח למשטרה על מספר ליצנים עוינים במדינות שונות כמו פלורידה, ניו יורק, וויסקונסין וקנטקי. בחלק מהמקרים מדובר היה במתיחות, אך באלבמה נעצרו לאחרונה לפחות שבעה אנשים שהואשמו באיום טרור הקשור ל"פעילות ליצנית", כהגדרת המשטרה. מאות סטודנטים מאוניברסיטת פנסילבניה אף יצאו לאחרונה ל"ציד ליצנים" ובית ספר בקונטיקט אסר להופיע בתחפושת של ליצן כיוון שהיא בבחינת "סמל לטרור".

הסופר סטיבן קינג הוא האיש המזוהה ביותר עם מתקפות הליצנים, כיוון שבשנת 1986 פרסם ספר אימה מצליח בשם "זה" ("It"), המתאר מפלצת שמופיעה לרוב בדמות ליצן ואורבת לילדים קטנים כדי לקחת אותם למשכנה במערכת הביוב התת קרקעית. הספר עובד לסרט בשנת 1990 עם טים קארי בתפקיד הליצן, ובימים אלה מצולם עיבוד נוסף לסרט, הפעם עם ביל סקארסגארד בתפקיד הליצן. אחת התיאוריות לגבי "מתקפת הליצנים" היא שמדובר בתעלול שיווקי של מפיקי הסרט.

השבוע הגיב סטיבן קינג בעצמו לפרשיה, בציוץ שהעלה לטוויטר: "היי, חברים, הגיע הזמן להרגיע את היסטריית הליצנים", צייץ קינג למיליוני העוקבים שלו, "רובם טובים ורוצים להצחיק אנשים ולשמח ילדים". קוראיו הנאמנים של קינג סירבו לקבל את צפירת ההרגעה שלו, ואחד מהם אף הציע אפשרות שחשבונו של קינג "נחטף" בידי הליצן. "זה בדיוק מה שהליצן היה אומר אם הוא היה חוטף את החשבון שלך, 'סטיבן'", צייץ הגולש.

סוחר ספרים בריטי נרצח בגלל עותק נדיר של "הרוח בערבי הנחל"

הגרדיאן מדווח כי בימים אלה מתנהל בבריטניה משפטו של מייקל דאנהר, שמואשם בתקיפתו ורציחתו של סוחר הספרים הנדירים אדריאן גרינווד. על פי טענות התביעה, דאנהר עקב אחרי גרינווד במשך חודשים ותכנן כיצד לשדוד ממנו עותק נדיר מהמהדורה הראשונה של הספר "הרוח בערבי הנחל" מאת קנת גרהם, ששוויו מוערך בכ-50 אלף פאונד. התובע סיפר לחבר המושבעים כי דאנהר דקר את גרינווד באכזריות יותר מ-30 פעמים בצוואר, בחזה ובגב; פצעים נוספים מעידים כי ייתכן שדאנהר אף עינה את גרינווד. לאחר מכן לקח את העותק הנדיר של הספר, יחד עם הטלפון הסלולרי של גרינווד, המחשב הנייד והארנק שלו.

גרינווד היה רק הקורבן הראשון ברשימה ארוכה של אנשים עשירים ומפורסמים שדאנהר (מובטל ואב לשניים מהעיר פיטרבורו) תכנן לתקוף. בין השמות שנמצאו בטבלת אקסל על מחשבו של דאנהר הופיעו גם אנשים מוכרים כמו סיימון קאוול, ג'פרי ארצ'ר וקייט מוס, לצד שחקני כדורגל לשעבר ופוליטיקאים. דאנהר עצמו כופר בכל האשמות נגדו, ויצטרך להמתין לפסיקתם של השופט וחבר המושבעים.

בולים חדשים עם דמותה של וונדר וומן יוצאים לכבוד 75 שנה להופעתה הראשונה

משרד הדואר האמריקאי חבר לענקית הקומיקס DC ולחברת ההפקה וורנר בראדרס, על מנת להוציא בולים חדשים עם דיוקנה של וונדר וומן – 75 שנים אחרי שהופיעה לראשונה כדמות קומיקס. הבולים יצאו בארבעה עיצובים שונים, שייצגו את התפתחותה של וונדר וומן לאורך ארבע עידני קומיקס: עידן הזהב, הכסף, הארד והעידן המודרני. הם יחשפו לראשונה היום (שישי) במסגרת כנס קומיק קון בניו יורק. ניתן יהיה לרכוש במשרדי הדואר האמריקאי דף עם חמישה בולים מכל סוג במחיר של 9.40 דולר.

עוד באותו נושא

רחוק, מופלא ומוזר: 5 קלאסיקות (לא רק) לילדים ונוער

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וונדר וומן בראי הזמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הרומאנים הנפוליטנים" של אלנה פרנטה עולים על הבמה

סמוך לחשיפת זהותה האמיתית של הסופרת האיטלקיה אלנה פרנטה (שהתבררה על פי הדיווח כמתרגמת אניטה ראג'ה), הודיע תיאטרון רוז-קינגסטון בלונדון כי החליט לעבד לבמה את סדרת ספריה שזכו לשם "הרומאנים הנפוליטנים". המחזה, שיקרא על שם הרומן הראשון בסדרה, "החברה הגאונה", יחולק לשני חלקים שאותם ניתן יהיה לראות בזה אחר זה או בימים נפרדים. ההצגה הראשונה תעלה ב-25 בפברואר, 2017.

בתוך כך דיווח המגזין אינטרנטיימנט וויקלי כי בעקבות חשיפת זהותה של פרנטה, נרשמה עלייה במכירות ספריה באתר אמזון. "המכירות עלו, אף על פי שמדובר בספרים שמכרו היטב גם קודם", אמר כריס שלופ?, עורך בכיר באמזון.

"אלים אמריקאים" של ניל גיימן יהפוך לקומיקס

הוצאת דארק קומיקס הודיעה כי תוציא לאור בקרוב עיבוד קומיקס לרומן הפנטזיה המצליח של ניל גיימן – "אלים אמריקאים", זאת במקביל לגרסה הטלוויזיונית לספר שצפויה לעלות בנטפליקס בשנה הבאה. מדובר בסדרת חוברות קומיקס שיכתוב פ. קרייג ראסל (שעיבד בעבר את הספרים "קרולין" ו"ספר בית הקברות" של גיימן לקומיקס) ויאייר סקוט המפטון. החוברת הראשונה בסדרה, שתקרא "אלים אמריקאים: הצללים", תראה אור ב-15 במרץ, 2017.

ניל גיימן. GettyImages
חולש על המדיה. ניל גיימן/GettyImages

ויברטור חדש מתחבר לספרי שמע אירוטיים במטרה להעצים את החוויה

מגזין הנשים קוסמופוליטן דיווח השבוע על ויברטור חדש שיצא לשוק בשם "Vibease", שמתחבר לספרי שמע אירוטיים ופועל בהתאם למהלך העלילה. הויברטור, שעלותו 119 דולר, מתממשק עם אפליקציה ייעודית לסמארטפון המכילה מגוון של ספרים אירוטיים ומתחבר אליה באמצעות בלוטות'. על פי החברה המייצרת, הויברטור יכול לפעול באותו אופן גם ביחס לשירים ואלבומים מוזיקליים, ואף ניתן לשליטה מרחוק ע"י הפרטנר של המשתמש/ת.

חנות הספרים הפמיניסטית שמופיעה בסדרה "פורטלנדיה" החליטה להתנתק מהסדרה: "התוכנית הזו גרועה"

בסדרה הקומית "פורטלנדיה" מופיעה באופן קבוע חנות ספרים פמיניסטית בשם "Women & Women First" שמבוססת על חנות אמיתית בפורטלנד בשם "In Other Words" (סצינות מהסדרה אף מצטלמות בחנות עצמה). אולם לאחרונה הודיעה החנות האמיתית כי החליטה לנתק את קשריה עם הסדרה.

בפוסט שכותרתו "זין על 'פורטלנדיה'" וכותרת המשנה שלו היא "התוכנית גרועה", טען צוות החנות כי הסדרה גזענית, מזלזלת בשיח הפמיניסטי ופוגענית כלפי טרנסג'נדרים וקווירים. אנשי החנות אף סיפרו כי ההפקה ביקשה מהם להסיר מחלון הראווה של החנות את השלט "Black Lives Matter" (סיסמה המוחה כנגד האלימות כלפי שחורים). בפוסט מסביר הצוות כי גם מבחינה כלכלית, שיתוף הפעולה עם פורטלנדיה רק הזיק להם, כיוון שנאלצו לסגור את החנות למשך שעות רבות לצורך צילומי הסדרה ולא קיבלו על כך פיצוי הולם.

הפקת "פורטלנדיה" בחרה שלא להגיב לטענות.

החללית החדשה של אילון מאסק תשאב השראה מ"מדריך הטרמפיסט לגלקסיה"

השבוע חשף אילון מאסק, מנכ"ל חברת ספייס אקס המפתחת חלליות ומשגרת אותן לחלל, כי לחללית החדשה של החברה שתשוגר למאדים יקראו "ליבת הזהב", על שמה של החללית בספר "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" מאת דאגלס אדאמס – שמתוארת כמתקדמת ביותר ביקום. מאסק הסביר כי הושפע מהרעיון של אדמס לחללית בעלת הינע אי-הסתברותי, שמאפשרת לה לעבור דרך כל יקום אפשרי כמעט במקביל. "אני חושב שהחללית שלנו גם היא אי-הסתברותית לחלוטין", השתעשע היזם. מאסק מקווה לפתח בעזרת החללית מושבה במאדים שתיושב ע"י בני אדם בעוד כעשור.

מהספרים למסך: "האלכימאי" מאת פאולו קואלו יעובד לסרט, טיזר לסדרת טלוויזיה חדשה על פי "סדרה של צרות"

28 שנים אחרי שראה אור לראשונה וזכה להצלחה עולמית עם מכירות של מעל 65 מיליון עותקים ותרגומים ל-80 שפות, "האלכימאי" מאת פאולו קואלו יעובד לסרט קולנוע. דדליין הוליווד מדווח כי חברת TriStar של סוני תפיק אותו. שאר הפרטים על הסרט נמצאים תחת מעטה חשאיות.

שני ספרים נוספים שיעובדו בקרוב לקולנוע הם "מרדנות" מאת נעמי אלדרמן (ראה אור בעברית בהוצאת אופוס) בכיכובן של רייצ'ל וייס ורייצ'ל מקאדמס ובבימויו של סבסטיאן לליו; והקומיקס לילדים "זיטה ילדת החלל" מאת בן האטקה (ראה אור בעברית בהוצאת כתר) שיעובד לסרט אנימציה.

והשבוע שוחרר גם טיזר ראשון לסדרת הטלוויזיה "סדרה של צרות" על פי ספרו של למוני סניקט (שם העט של דניאל הנדלר) שתעלה בנטפליקס ב-13 בינואר, 2017. צפו.

שייקספיר בגרסה הפרוותית

השבוע ראה אור ספר חדש שמציג את מחזותיו של שייקספיר באופן מעט שונה מהמקובל. הספר, שנקרא "Shakespeare in Fluff", מציע בכל עמוד תמונה ממחזה של שייקספיר, אלא שבמקום שחקנים בשר ודם, חיות קטנות ופרוותיות (אוגרים, שפנים, שרקנים וחמוסים) מגלמות את דמויותיהן המוכרות של יוליה, מקבת והמלט. הספר מכיל 64 עמודים בכריכה קשה ומוצע למכירה ב-8.99 ליש"ט. צפו כאן בתמונות נוספות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פי אלף יותר פרווה. סצנת המרפסת ב"רומיאו ויוליה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully