וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כשסנופי פוגש את "Stranger Things"

27.10.2016 / 16:15

האנימטורית לי להב חוזרת עם סרטון חדש ונהדר המשלב בין "פינאטס" לבין סדרת הלהיט "Stranger Things" של נטפליקס. בשיחה עם וואלה! תרבות היא מספרת על האתגרים שעמדו בפניה, הילדים המדבבים ועל הקסם של "פינאטס"

Stranger Things, פינאטס. לי להב,
טייק על הקלאסיקה/לי להב

בשנים האחרונות האנימטורית לי להב הרעיפה על העולם לא מעט אוצרות בדמות סרטונים מצוירים מבריקים ומענגים, דוגמת "שרלוק מספיילר הכל", פיילוט מקסים בשם "בל וטינה הן נוסעות בזמן" וכמובן "פרוזן הוא השחור החדש", שהתיך בין שתי היצירות וגרף עד היום מעל 8 מיליון צפיות ביוטיוב. את כולם ורבים אחרים אפשר ורצוי לראות בערוץ שלה ביוטיוב.

עכשיו היא חוזרת, יחד עם בן זוגה ושותפה ליצירה אורן מנדזיצקי, עם "A Stranger Things Christmas", סרטון חדש ונפלא המאחד בין הקלאסיקה "פינאטס" של צ'ארלס מ. שולץ - וספציפית סרטון חג המולד המפורסם - לבין הסדרה החמה של הקיץ האחרון, "Stranger Things" של נטפליקס. לפני מספר ימים הוקרן הסרטון בבכורה במסגרת Buffer Festival בטורונטו, קנדה (פסטיבל המוקדש לבכורות של סרטוני יוטיובים מהיוצרים הדיגיטליים המהוללים מרחבי העולם), וזכה לתשואות ולשאגות צחוק. צ'ארלי בראון הפך בסרטון לוויל, הילד שבעזרת חבריו חזר אחרי ששהה בעולם מקביל מאיים ומפלצתי, סנופי הפך למפלצת חמודה מאין כמוה, לוסי הנבונה הפכה לאילבן השתקנית וכן הלאה. אם אתם צריכים לרענן את הזיכרון, אפשר לצפות כאן במקור מ-1965.

"חיפשתי לעשות סרטון על 'Stranger Things' בשילוב עם משהו", מספרת לי להב בשיחה עם וואלה! תרבות ממקום מושבה בלוס אנג'לס. "בהתחלה חשבתי על סרטי אייטיז אחרים, אבל מישהי הציעה לי 'פינאטס' והרעיון יותר ויותר מצא חן בעיניי. בתחילת העבודה גיליתי שמי שדיבב את צ'ארלי בראון בסרט שיצא לאחרונה זה וויל באיירס, הילד שנעלם ב'סטריינג'ר ת'ינגז'! אז למרות שהתכוונתי שצ'ארלי בראון לא יהיה הוא אלא מייק, תכל'ס זה פשוט היה מושלם מדי. ואז חשבתי על הרעיון שבסרטון זה לא מתרחש במסגרת עלילת הסדרה אלא אחריה, כשוויל חוזר, ובגלל זה הוא כזה מוזר ומלנכולי ודאגן כמו צ'ארלי בראון. You're a good man, Will Byers".

אבל הסרט לא קצת מיושן?

"פינאטס זה לחלוטין נצחי. צפיתי בזה לראשונה בבצלאל והתרשמתי בטירוף מכמה שהם הצליחו לתפוס את התחושה הזו שיש בחגים, בייחוד כשאתה ילד. האנימציה אמנם באמת זולה אבל יש בה קסם בעיניי. זה מוזר ומלנכולי ואיטי אבל לחלוטין קסום, ואחד מסרטי הכריסמס הכנים שראיתי. מבחינת אנימציה זה ממש סיקסטיז דל תקציב כמו יצירות אנימציה אחרות בתקופה, למשל סדרות 'האנה ברברה' ('משפחת קדמוני' בין היתר, ע"י), אבל אני ממש אוהבת את זה. לרוב, אנימציה שלא היה לה מימון עם כיסים עמוקים נראתה ככה".

לפחות זה הקל עלייך בהכנת הסרטון החדש?

"מצד אחד בהחלט, מצד שני היו בזה אתגרים גדולים יותר ממה שאני רגילה לעשות בסרטונים שלי, כי השתדלתי להתייחס לסגנון האנימציה, קלאסית פריים ביי פריים, באופן הנאמן ביותר שאני יכולה, וזה דרש שאצייר קצת יותר מהרגיל. כמו כן, בגלל הסגנון הספציפי יש דרישה לאזן בין זיכרון הצופים של אנימציה יחסית מוגבלת ולואו-טק, לבין הרצון שלי שזה בכל זאת ייראה חלק וטוב. במהלך השנים גם יצאו סרטים של 'פינאטס' עם אנימציה טובה בהרבה והייתי צריכה להתייחס גם לזה".

עוד באותו נושא

דברים מופלאים: "Stranger Things" היא שיר אהבה נהדר לקולנוע של שנות ה-80

לכתבה המלאה
Stranger Things, פינאטס. לי להב,
לחלוטין נצחי/לי להב

אחרי האנימציה הגיע שלב הדיבוב, שלשמו שכרה להב מספר שחקנים צעירים כדי שיספקו את קולותיהם הדקים.

"כל הילדים מוכשרים", היא אומרת. "הייתי צריכה להאט את כולם כל הזמן".

זה שעושה את דסטין נשמע ממש כמו במקור!

"כן, דסטין היה מעולה. פשוט זה היה ילד שנשמע בול אותו דבר, ורק אמרנו, 'אממ, אתה יכול לעשות שיפתות?' וזהו".

ולמבוגרים יש אותו דיבור "ווה ווה ווה" כמו במקור.

"זה משהו מאוד מפורסם של 'פינאטס', היו משתמשים בטרומבון בשביל זה. בהתחלה מצאנו הקלטות של אותו טרומבון והשתמשנו בו, אבל זה לא ממש עבד כי זה נשמע כבר ישן מדי וזר מדי, אז החלטנו שאני אעשה את הקול שלהם במקום. עשיתי גם את הקול של מפלצת/סנופי".

צפו בתוצאה המעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully