וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהו יום הבוחר: מי מהמפורסמים מצביע לקלינטון ומי לטראמפ?

7.11.2016 / 7:00

כשבעוד יומיים יוכרע המירוץ לנשיאות ארצות הברית, אין זמן טוב מזה כדי לברר למי יעניקו השמות הגדולים בהוליווד את קולם, וגם לצפות בסרטון חריף במיוחד של כמה מהם נגד טראמפ

רויטרס

(בסרטון: ביונסה מופיעה בשישי האחרון בעצרת של הילרי קלינטון בקליבלנד, אוהיו)

יומיים לפני פתיחת הקלפיות והכרעתה של אחת ממערכות הבחירות הסוערות ביותר (ובוודאי אחת הבוטות ביותר) שידעה ארצות הברית, בהוליווד לא מפסיקים גם כעת לשחק במגרש הפוליטי. רק ביומיים האחרונים שמענו איך הראפר ג'יי זי הופיע באירוע של קלינטון ותקף את טראמפ (כשהמועמד הרפובליקני כמובן לא נשאר חייב), איך רוברט דה נירו יצא נגד ארנולד שוורצנגר באירוע התרמה לצה"ל וסירב להצטלם עמו בטענה ש"אם אתה תומך טראמפ, אני לא רוצה שום קשר איתך", והדוגמאות עוד רבות, כפי שעסקנו בנושא לאחרונה. אז למי יעניקו את קולם אנשי הוליווד? החלטנו לברר מי בעד קלינטון ומי בעד טראמפ.

דונלד טראמפ נואם באירוע בחירות במיאמי, פלורידה. רויטרס
קלינט איסטווד, דניס רודמן ומייק טייסון בעד. טראמפ/רויטרס

אמנם סלבריטאים רבים הביעו תמיכה מפורשת בקלינטון וסלידה מוחלטת מטראמפ, אבל אי אפשר לומר שלאיל ההון הרפובליקני חסרים כוכבים מאחוריו. אולי הבולט והידוע שבהם הוא קלינט איסטווד, שאמר כי יצביע עבור טראמפ ואף יצא להגנת התבטאויותיו השנויות במחלוקת של המועמד בשלבים מתקדמים של הקמפיין. "תתגברו על זה", אמר איסטווד, "כל המועמדים אומרים דברים טיפשיים, משני הצדדים, אבל במקרה של טראמפ כולם - כולל התקשורת - אומרים 'אוי זה גזעני' ועושים מזה עניין גדול".

גם השחקן המפורסם צ'רלי שין, יוצא "שני גברים וחצי", הביע תמיכה בטראמפ ואמר כי יסכים לשמש סגנו "כהרף עין". השחקן האמריקני זוכה פרס האוסקר ג'ון ווייט, אביה של אנג'לינה ג'ולי, תמך גם הוא במועמד הרפובליקני והוסיף כי טראמפ הוא "תשובה לבעיות שלנו. אנחנו צריכים לעמוד מאחוריו". הראפרית אזיליה בנקס הביעה גם היא תמיכה בטראמפ (אם כי חזרה בה אחרי שערוריית התקיפה המינית שלו) וכן הזמר קיד רוק שאמר בריאיון למגזין הרולינג סטון: "תנו לאיש העסקים לנהל את המדינה כמו עסק".

גם השחקנית קירסטי אלי הביעה תמיכה נלהבת בטראמפ בחשבון הטוויטר שלה, ואף צייצה בתגובה לציוץ של המועמד: "אני מאמינה בך ובמטרות שאתה מציב למדינה הזאת. מקווה שאוכל לעזור לך". תומכת נוספת של טראמפ היא שחקנית אופרות הסבון קימברלין בראון, לשעבר האחות המרשעת שילה קרטר מ"צעירים חסרי מנוח" ומ"היפים והאמיצים", שהתייצבה על במת כינוס הוועידה הרפובליקנית בקליבלנד בחודש יולי וקראה להצביע עבורו.

טראמפ קנה גם את תמיכתן של כמה אגדות ספורט אמריקניות. כדורסלן העבר וכוכב הריאליטי דניס רודמן שיתף בחשבון הטוויטר שלו כי הוא וטראמפ חברים מזה שנים והכריז: "אנחנו לא צריכים עוד פוליטיקאי, אנחנו צריכים איש עסקים כמו מר טראמפ". המתאגרף מייק טייסון יצביע גם הוא עבור טראמפ, לאחר שגילה דעתו כי האיש "צריך להיות הנשיא הבא". כוכב ה-WWE האלק הוגן הביע גם הוא תמיכה במועמד הרפובליקני וכן כוכב הפוטבול טום בריידי שייחל לניצחונו של טראמפ.

ביונסה וג'יי זי באירוע בחירות למען קלינטון בקליבלנד, אוהיו, 5 בנובמבר 2016. רויטרס
הילרי קלינטון וביונסה, יום שישי האחרון/רויטרס

הרבה דברים אפשר לומר על הקמפיין של הילרי קלינטון, דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו – ההתגייסות ההמונית של האצולה ההוליוודית לטובתה מרשימה במיוחד. יוצרים ושחקנים נחשבים, מוזיקאים מהשורה הראשונה או סתם כוכבים ידועים מעולמות הטראש – המועמדת הדמוקרטית זוכה לקריאות עידוד רבות מכיוון הוליווד, בין אם זה מאהבת קלינטון ובין אם משנאת טראמפ. הרשימה ארוכה וכוללת שמות נוצצים במיוחד, ואנו ננסה למנות כמה מהבולטים שבהם.

כאמור רוברט דה-נירו ידוע כמי שהביע את תמיכתו בקלינטון עוד בשלבים המוקדמים של הקמפיין, כשאמר כי קלינטון "הרוויחה את הזכות להיות נשיאה ולעמוד בראש המדינה הזאת". בסרטון שפורסם בחודש שעבר הוא אף עבר להתקפה, כשאמר על טראמפ כי "הוא כל כך טיפש במובהק, הוא פרחח, הוא חזיר". בגזרת השחקנים הוותיקים והמוערכים ניתן למצוא עוד את דני דה-ויטו, סלמה הייק, ומריל סטריפ שאף הגיעה לתמוך בהילרי בוועידה הדמוקרטית שהתקיימה בחודש יולי. דרו ברימור התפעלה מרעיון המנהיגות הנשית שמביאה עמה קלינטון, וגם הזוג המלכותי אמאל וג'ורג' קלוני תמך במועמדת ואף ערך בביתו ערב לגיוס תרומות עבור הקמפיין שלה. היו גם כאלה שהניחו הימורים על השולחן, כמו כוכב "שובר שורות" בראיין קראנסטון, שהודיע כי יעבור לקנדה אם טראמפ ינצח בבחירות.

עוד באותו נושא

רוברט דה נירו על דונלד טראמפ: "הוא חזיר. הייתי רוצה להכות אותו". צפו

לכתבה המלאה

בגזרת המוזיקאים תומכי הילרי מככבים בין היתר פארל, אלטון ג'ון, אדל (על אף ששני האחרונים לא יוכלו להצביע משום שאינם אמריקאים), ברברה סטרייסנד, וגם קייטי פרי, תומכת קלינטון ידועה שלא חששה להופיע בעצרות פוליטיות שלה, כמו למשל שלשום (שבת) בפילדלפיה. גם מדונה דיברה בשבחה של קלינטון לא פעם וקראה להצביע לה, בין אם מעל הבמה ובין אם במסרים פוליטיים ברשתות החברתיות. ואם כבר באגדות פופ עסקינן, איך אפשר לא להזכיר את ליידי גאגא, שהבהירה באינסטגרם כי תבחר בקלינטון: "שום דבר לא יכול לעצור אישה חזקה. הצביעו עבור הנשיאה האמריקנית הראשונה בהיסטוריה". למי שתהה, גם קים קרדשיאן הביעה את תמיכתה בקלינטון בתמונה שהעלתה לאינסטגרם. בנוסף, שלשום התאחדו להם כמה שחקנים מפורסמים בהם רייצ'ל בלום, אליזבת בנקס ואדם סקוט לשיר משותף ובוטה (א-לה-We Are The World), הקורא לאזרחים ולצאת ולהצביע תוך שימוש בלא מעט מילים גסות וקללות נגד טראמפ. צפו:

בכל הקשור למירוץ האמריקני אחר חיזוקים פוליטיים מסלבריטאים, הצליחה ביונסה ללא ספק לסקרן לא מעט את ארצות הברית בכל הקשור למעשיה ביום הבוחר. קווין בי אמנם השתתפה בערב לגיוס תרומות עבור הקמפיין של הילרי בשנה שעברה, אבל לא מסרה שום הצהרת תמיכה פוליטית רשמית, עד לפני מספר ימים: בשישי עלתה הזמרת יחד עם בן זוגה הראפר ג'יי זי (שכאמור מתח באירוע ביקורת על טראמפ) להופיע בעצרת של קלינטון בקליבנד, אוהיו. שם הבהירה ביונסה כי תבחר במועמדת הדמוקרטית. "אני רוצה שהבת שלי תגדל לראות אישה מנהיגה את המדינה שלנו", אמרה מעל הבמה, "אני איתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully