וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה רגב: "ארגון 'שוברים שתיקה' מהלך אימים על תיאטרון 'הבימה'"

10.11.2016 / 15:22

בתגובה לסיור שעורך הארגון לשחקנית יבגניה דודינה בחברון ובקרית ארבע, לפני העלאת הצגת הבימה "סיפור פשוט" בהתנחלות, אומרת רגב לוואלה! תרבות: "הארגון מנסה לפגוע בתיאטרון הלאומי. לא יעזור להם". שוברים שתיקה: "שרת התרבות מהלכת אימים על ארגוני זכויות אדם"

שרת התרבות מירי רגב והשחקנית יבגניה דודינה. ניב אהרונסון, ניר פקין, ניב אהרונסון
שרת התרבות מירי רגב והשחקנית יבגניה דודינה/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון, ניר פקין

"ארגון 'שוברים שתיקה' מהלך אימים על התיאטרון הלאומי - אגן עליו ועל שחקניו", אומרת לוואלה! תרבות שרת התרבות והספורט מירי רגב. הדברים נאמרו לנו בתגובה לסיור שעורך אירגון "שוברים שתיקה" בשעה זו לשחקנית יבגניה דודינה בחברון ובקרית ארבע. דודינה מככבת בתפקיד הראשי בהצגה "סיפור פשוט", שתציג הערב בפני מתנחלים בקרית ארבע. זו הפעם הראשונה שבה מקיים התיאטרון הלאומי הופעה בקרית ארבע, והיא עוררה באחרונה מחאה.

"הארגון", הוסיפה רגב, "מנסה בכל כוחו לפגוע בכל סמל לאומי - ניסו לשבור את רוחו של צה"ל ועכשיו מנסים לפגוע בתיאטרון הלאומי. זה לא יעזור להם. יהיו עוד הצגות בקריית ארבע, בית אל, אלקנה ואריאל. התיאטרון הלאומי יופיע בכל נקודה במדינת ישראל!"

"אני מתביישת כל פעם מחדש לראות כיצד ארגוני זכויות אדם, שרוממות השיוויון וכבוד האחר בפיהם, רומסים ברגל גסה את זכויותיהם של תושבי יהודה ושומרון ופועלים לשלול מהם את הזכות לצרוך תרבות. מחזקת את הנהלת ושחקני הבימה שלא נרתעו מהלחץ ולא נכנעו לביקורת ויציגו בעיר האבות. אגיע הערב לצפות וליהנות יחד עם תושבי קרית ארבע-חברון".

השחקנית יבגניה דודינה בסיור שערך עבורה אירגון "שוברים שתיקה" בחברון ובקרית ארבע. שוברים שתיקה,
יבגניה דודינה בסיור שערך עבורה אירגון "שוברים שתיקה" בחברון ובקרית ארבע/שוברים שתיקה

משוברים שתיקה נמסר בתגובה: "שרת התרבות מהלכת אימים על ארגוני זכויות אדם ועל חיילים ולוחמים ששברו שתיקה במאבקם בכיבוש - ואנחנו נמשיך ונגן עליהם. רגב מנסה בכל כוחה לפגוע בכל מה שאינו סמל ימין מתנחלי משיחי, וברוחם של חיילים ולוחמים שמתנגדים למדיניות ממשלת הכיבוש. זה לא יעזור לה. יהיו עוד ועוד לוחמים שישברו שתיקה, ועוד ועוד סיורים בחברון ובקרית ארבע. שוברים שתיקה יופיעו בכל נקודה במדינת ישראל!"

"אנחנו מתביישים כל פעם מחדש לראות איך המתנחלים ונציגיהם בכנסת והממשל רומסים את השיוויון וכבוד האדם של הפלסטינים ביהודה ושומרון, ופועלים לשלול מהם כל זכות - ולא לתרבות, אלא לחיים נורמלים. אנחנו לא נרתעים מהלחץ והביקורת, ונמשיך להילחם ברגב ושותפיה לכיבוש ולהרס המדינה בכל נקודה במדינת ישראל".

עוד באותו נושא

מחאה נגד הופעת "הבימה" בקריית ארבע: "נירמולו של הכיבוש"

לכתבה המלאה
השחקנית יבגניה דודינה בסיור שערך עבורה אירגון "שוברים שתיקה" בחברון ובקרית ארבע. שוברים שתיקה,
יבגניה דודינה בסיור של "שוברים שתיקה" בחברון ובקרית ארבע/שוברים שתיקה

בחודש שעבר החל גל מחאה מצד יוצרים ואנשי אקדמיה כנגד העלאת ההצגה "סיפור פשוט" בקריית ארבע הערב ובחודש מרץ 2017 בהמשך. יצויין כי האפשרות לסרב להופיע בהתנחלויות בעבר עמדה לבחירת השחקנים והתיאטראות עצמם לא התנגדו להופעה מעבר לקו הירוק. "הנכונות של התיאטרון, עובדיו ושחקניו לקחת חלק בתהליך נירמולו של הכיבוש והפיכתה של קרית ארבע לעוד עיר בה מופיעים היא מטרידה מאוד", כתב בפייסבוק ד"ר חיים וייס, מרצה במחלקה לספרות עברית באוניברסיטת בן גוריון. דבריו של וייס גרמו למספר גולשים לאיים בפנייה לאוניברסיטה בנוגע להמשך העסקתו במוסד. מנגד, גולשים אחרים קראו להחרים את "הבימה".

בהזמנה ששלח ארגון "שוברים שתיקה" אמש לעתונאים שהציעה להצטרף לסיור שהוא עורך לדודינה, נמסר מיולי נובק, מנכ"לית "שוברים שתיקה": "לא חמישים שנות כיבוש ולא הצגה של הבימה בקרית ארבע, יוכלו לנרמל את הכיבוש, למחוק את אכזריותו ואת השלכותיו. הביקור של דודניה בחברון מחדד שהכיבוש הוא לא הצגה בתאטרון, אלא ממציאות חייהם הקשה והאכזרית של מיליוני בני אדם, שחיים עשרות שנים תחת משטר צבאי כוחני וסופגים אלימות יומיומית מצד המתנחלים ושל מאות חיילים שנשלחים להגן על ההתנחלויות בלב בעיר הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully