וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי לרגב: אינך יכולה להתנות מימון טקסים באישור תוכנם

27.11.2016 / 10:11

כשבוע לאחר ששרת התרבות והספורט מירי רגב הודיעה כי תאשר בעתיד מימון טקסים רק לאחר שתבחן את תוכנם, מודיע היועץ המשפטי לממשלה כי הדבר פוגע בחופש הביטוי

שרת התרבות מירי רגב במסיבת עיתונאים לאחר טקס פרסי אופיר. מגד גוזני
מירי רגב/מגד גוזני

יוזמה נוספת של שרת התרבות והספורט מירי רגב נתקלת במחסום חוקי. דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מסרה במכתב לאגודה לזכויות האזרח כי יוזמתה של רגב, לפיה כל גוף שיבקש תמיכה לקיום טקס יידרש להציג בפני המשרד את התוכנית המפורטת של הטקס, פוגעת בחופש הביטוי. עוד הוסבר כי להתניית התמיכה אין עוגן משפטי במצב המשפטי הנוכחי. לפי זילבר, "עוד צוין בפני שרת התרבות, כי יוזמות המתנות תמיכה בתוכן, מייצרות אפקט מצנן על חופש הביטוי בתחום האומנות והתרבות, תחום בו קיימת חשיבות מיוחדת לקיומו של מרחב חופשי המאפשר שיח פלורליסטי והצגה של דעות רבות ומגוונות". זילבר הבהירה כי טקסים שמופקים על ידי משרד התרבות אכן נמצאים בפיקוחה של רגב אולם טקסים חיצוניים כמו פרס אופיר וקיפוד הזהב אינם נחשבים ל"טקסים ממלכתיים". תגובתה של זילבר לנושא מגיעה בעקבות פניית עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח.

בשבוע שעבר, כאמור, הציגה רגב את יוזמתה החדשה. "לאור ההתנהלות בתקופה האחרונה בטקסי חלוקה של פרסים הנתמכים. התוכנית (של הטקס) תוגש למשרד בעת בקשת התמיכה, זאת כדי להבטיח את העמידה בסטנדרטים מקצועיים ובאמות מידה ממלכתיות". השרה רגב מסרה: "לא אתן להפוך טקסים במימון ציבורי לבמה להעברת מסרים מפלגתיים ולביזוי של מדינת ישראל וסמליה". ד"ר חיים פרלוק, לשעבר יו"ר המועצה הישראלית לתרבות ואמנות, התייחס לפן הטכני של היוזמה ואמר אז לוואלה! תרבות: "לא ניתן טכנית להתנות את המימון של הטקסים בקבלת הליין אפ שלהם, כי הליין אפ נוצר חודשים אחרי האישור של התקציבים". היום, כאמור, מגיעה גם ההתייחסות החוקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully