וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הגיעו להלוויתה של אהובה עוזרי

13.12.2016 / 20:12

מאות אמנים, חברים ואוהדים הגיעו להלוויתה של המוזיקאית אהובה עוזרי, שהלכה היום לעולמה בגיל 68. מעל קברה ביצע שי צברי את שירה המפורסם "צלצולי פעמונים". שרת התרבות רגב אמרה בין השאר בהספדה: "יצירותיה ימשיכו ללוות אותנו לעד"

אהובה עוזרי ימי תרבות 2014. אילן בשור,
אהובה עוזרי/אילן בשור

מאות אמנים, חברים ואוהדים הגיעו היום (שלישי) להלוויתה של המוזיקאית, הזמרת והיוצרת אהובה עוזרי, שהתקיימה בבית העלמין קרית שאול. עוזרי הלכה לעולמה היום בגיל 68 במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. האמנית, שזכתה בפרס מפעל חיים מטעם אקו"ם לפני מספר חודשים, אושפזה במחלקה האונקולוגית בבית החולים. בשנת 2000 עברה עוזרי ניתוח כריתת מיתרי הקול וזאת לאחר שאובחן אצלה סרטן במיתרי הקול. לפני כשנתיים עברה ניתוח נוסף להסרת גידול בגרון.

בין האורחים הרבים נמנו שר האוצר משה כחלון, שרת התרבות והספורט מירי רגב, סגן השר ח"כ איוב קרא והאמנים ברי סחרוף, דקלון, אביהו מדינה, ישי לוי, שי צברי, דודי לוי, לאורה ריבלין, דודו טסה ואסף תלמודי. מעל קברה ביצע שי צברי את שירה המפורסם "צלצולי פעמונים". שרת התרבות רגב אמרה בין השאר בהספדה: "נפלה עטרת ראשה של המוזיקה הישראלית הים תיכונית. בצער עמוק אנו נפרדים היום מאחת היוצרות הענקיות שלנו, אהובה עוזרי. אהובה היתה חלוצת הזמר המזרחי ועמוד התווך שלו. היא הצליחה לפרק בניחוחות יצירותיה את החומות שהדירו את המוזיקה המזרחית במשך שנים והפכה לאהובת העם. אהובה היתה חזקה מהרוחות שלא קיבלו את הז'אנר בו יצרה. רק בערוב ימיה זכתה להוקרה ולהכרה מהממסד התרבותי. אהובה ניצחה גם את גופה שבגד בה ושיתק את מיתרי קולה, אך לא את רוחה ואת יצירותיה. כמאמר השיר האלמותי של אהובה שלנו, עם מותה, דמותה הולכת ומתרחקת, אך יצירותיה ימשיכו ללוות אותנו לעד. צלצולי הפעמונים של שיריה של אהובה בתוך לבי לעד מהדהדים".

הלווייתה של אהובה עוזרי. ניב אהרונסון
הלוויתה של אהובה עוזרי/ניב אהרונסון

הקריירה המוזיקלית של עוזרי נפרשת על פני למעלה מארבעה עשורים. ראשיתה בשנת 1975 באלבום "היכן החייל", שהפך עם הזמן לאיקוני. כעבור מספר שנים החליטה עוזרי לפרוש מהופעות חיות אולם המשיכה להקליט אלבומים ואף לימדה מוזיקה. בשנת 1999 שחררה עוזרי את אלבומה המצליח ביותר, "צלצולי פעמונים" אולם שנה לאחר מכן, נאלצה להפסיק לשיר עקב גידול סרטני בגרונה. אחד מסימני ההיכר של עוזרי הוא הנגינה בבולבול טרנג, כלי פריטה הודי שעוזרי היא מהבודדים בארץ היודעים לנגן עליו.

במרוצת השנים עוזרי שיתפה פעולה עם מוזיקאים רבים כמו הדג נחש ויהודית רביץ, ואף זכתה בפרסים על פועלה. בשנת 2008 הוענק לעוזרי פרס על תרומתה הייחודית לזמר העברי מטעם אקו"ם ובשנת 2016 הוענק לה פרס מפעל חיים מטעם אקו"ם. השנה הלחינה את פסקול שובר הקופות "ישמח חתני", והיתה מועמדת על כך לפרס אופיר, לראשונה בחייה. בין שיריה המוכרים נמנים "צלצולי פעמונים", "היכן החייל", "עמק הפרחים" וכן "אמי אמי", ששימש כשיר הפתיחה של "צל של אמת: מי רצח את תאיר ראדה".

עוד באותו נושא

בלדה לילדה מכרם התימנים: פרידה מאהובה עוזרי

לכתבה המלאה

תמונות מטקס האשכבה בהלוויתה של אהובה עוזרי

הלווייתה של אהובה עוזרי. ניב אהרונסון
שרת התרבות והספורט מירי רגב, ישי לוי ודקלון בטקס האשכבה בהלוויתה של אהובה עוזרי/ניב אהרונסון
שר האוצר משה כחלון בהלווייתה של אהובה עוזרי. ניב אהרונסון
שר האוצר משה כחלון/ניב אהרונסון
שרת התרבות והספורט מירי רגב בהלווייתה של אהובה עוזרי. ניב אהרונסון
שרת התרבות והספורט מירי רגב/ניב אהרונסון
ישי לוי בהלווייתה של אהובה עוזרי. ניב אהרונסון
ישי לוי/ניב אהרונסון
ברי סחרוף בהלווייתה של אהובה עוזרי. ניב אהרונסון
ברי סחרוף/ניב אהרונסון
דודו טסה בהלווייתה של אהובה עוזרי. ניב אהרונסון
דודו טסה/ניב אהרונסון
שי צברי בהלווייתה של אהובה עוזרי. ניב אהרונסון
שי צברי/ניב אהרונסון
ליאורה ריבלין בהלווייתה של אהובה עוזרי. ניב אהרונסון
לאורה ריבלין/ניב אהרונסון
דודי לוי בהלווייתה של אהובה עוזרי. ניב אהרונסון
דודי לוי/ניב אהרונסון
יעקב (יענקלה) מנדל בהלווייתה של אהובה עוזרי. ניב אהרונסון
יעקב/ניב אהרונסון
דודי לוי בהלווייתה של אהובה עוזרי. ניב אהרונסון
דודי לוי/ניב אהרונסון
אסף תלמודי בהלווייתה של אהובה עוזרי. ניב אהרונסון
אסף תלמודי/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully