וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד מאה שירי 2016 של וואלה! תרבות: חלק שלישי

21.12.2016 / 8:00

מבקרי המוזיקה של וואלה! תרבות איחדו כוחות כדי לבחור את השירים שהכי עשו להם את שנת 2016. בין היתר בחלק השלישי: רד הוט צ'ילי פפרס, גרנדדי, דואה ליפה, פט שופ בויז, מייג'ור לייזר יחד עם ג'סטין ביבר, מייגן טריינור ועוד

60. Desiigner - Panda

זו היתה חתיכת שנה לראפר הצעיר דיזיינר. סינגל הבכורה שלו "פנדה" מצא את דרכו כסימפול לאלבומו האחרון של קניה ווסט, "Life of Pablo". שבוע לאחר צאת האלבום שוחרר הסינגל שוב והגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד. הראפר גם מצא את עצמו בסערות ביצה זוטות כשהתברר שאת הביט של השיר בכלל יצר ביטמייקר בשם Menace, שמכר אותו לדיזיינר עבור 200 דולר מבלי לדעת איזה להיט זה הולך להיות, או כשהואשם שהעתיק את סגנונו של ראפר אחר, Future. כך או כך, אם נשפוט את הטרק בפני עצמו נמצא את אחד הלופים המסחררים של השנה. אם זה טוב לקניה זה טוב לכולנו.

(ניר גורלי)

59. Meghan Trainor - Me Too

הקרוס אובר שעשתה מייגן טריינור מ"המעצבנת ששרה 'אול אבאוט דה בייס'" ל"המגניבה בטירוף עם שירים כמו 'נו' ו'מי טו'", הוא אחד המרשימים של 2016. ההאדרה העצמית שהיא מתעקשת להשוויץ בה - "אם הייתי את, גם אני הייתי רוצה להיות אני" - מעצימה בנות ונשים שלא בהכרח מוצאות את עצמן עם תפישות יופי מקובלות. זה אפילו הגיע למצב שבו הקליפ לשיר הזה הורד מיוטיוב אחרי שהזמרת הבחינה שגזרתה בו הוצרה בפוטושופ.

אבל מעבר לכל זה, המוזיקה עצמה פשוט מעולה. פאנקיות אלגנטית, חכמה ומודעת לעצמה שקשה לעמוד בפניה, וגם לשבת.

(עידו ישעיהו)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

58. Cymbals Eat Guitars - Finally

תיכנסו לאוטו היום, לבד, שימו את השיר הזה, תגבירו, וסעו. תתפללו לגשם. הוא פותח בסערה את "Pretty Years", האלבום הרביעי של הלהקה מסטטן איילנד, וג'וזף ד'אגוסטינו משאיר את הכל על המגרש, לב וריאות.

(מני אבירם)

57. D.D Dumbo - Satan

סטינג פוגש את דיוויד ביירן בהפקת LCD סאונדסיסטם, ככה נשמע השיר הנהדר הזה, שבכל זאת מצליח להפגין רעננות רבתי ולהיות בה בעת גם מיוחד וגם קליט. ד.ד דמבו, כינויו של אוליבר יו פרי האוסטרלי, הוציא השנה את אלבום הבכורה שלו (אחרי EP לפני כשנתיים), שהוסיף והמחיש עד כמה חזקים הכוחות המוזיקליים המגיעים מהיבשת התחתונה בשנים האחרונות.

(עידו ישעיהו)

56. Kings Of Leon - Waste A Moment

בתחילת השיר נדמה שקינגס אוף ליאון מצטטים את "Born to Run" של ספרינגסטין. ב-2016, אחרי שפיצחו את הנוסחה כיצד להצליח בארצות הברית, הבוס הוא לא סתם אילן גבוה להיתלות עליו, הוא גם האילן הנכון ביותר עבורם. מעריצים ותיקים (כמו כותב שורות אלו) יכולים להתבכיין עד מחר שהם זנחו את רוח הנעורים משובבת הנפש של האלבומים הראשונים, אבל קינגס אוף ליאון כבר מזמן לא מסתכלים לאחור. ואם כבר זה המצב, והיות שהמנוני הרוק שהם מנגנים הם בעצמם מין שנמצא בסכנת הכחדה, אז לפחות שיספקו שירים כמו זה.

(ניר גורלי)

55. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart

זה לא שיר, זה אפוס. עשר דקות, לא פחות, שמתחילות כמו קטע מ"הצד האפל של הירח" של פינק פלויד. ואז, רק בערך במחצית הדרך, מתפרץ מייקל קיוואנוקה, עם קול של זמרי הנשמה הגדולים ביותר, וזועק שהוא מדמם. זה לא סתם אפוס, אלא אחד לפנתיאון. מלאכת מחשבת מוזיקלית כל כך טובה וקלאסית, שקשה לתפוס כי היא נעשתה השנה. גם הלבבות הכי קפואים, בימים הכי קרים, יימסו מול האש שבוערת בה.

(אבנר שביט)

54. Noname - Diddy Bop

"אני עומדת לכסח לך את הצורה" מעולם, אבל מעולם, לא נשמע יותר יומיומי. פאטימה וורנר, ראפרית משיקגו שידועה יותר כ'נוניים', שרה את הראפ הכי רך וג'אזי, גם כשמדובר במכות שאמה איימה לתת לה, בסמים שהפסיקה לעשות או בברביקיו המשפחתי שארגנה סבתה. הכל נמצא באותו לבל, לא נוסק לגבהים ולא צונח לתהומות, אבל בלי לשעמם לרגע. הופעת הבכורה של נוניים עם המיקסטייפ "Telefone" שיצא בקיץ האחרון הפך אותה מסייד קיק של צ'אנס דה ראפר לאחת הגיבורות החדשות והמעניינות בזירות האלגנטיות של ההיפ הופ. מישהו צריך לתת נשיקה להפקה.

(שי סגל)

53. Grandaddy - Way We Won't

עשר שנים חיכינו מאז שגרנדדי הכריזו על פירוק והוציאו אלבום פרידה. הקאמבק שלהם מרגש לא רק בגלל שהוא של גרנדדי, ולא רק כי השיר הזה והשניים הנוספים ששמענו מתוכו מצוינים. הוא מרגש כי פתאום מעריצי גרנדדי רדומים צצים בכל חור והאהבה האישית מקבלת גושפנקא כמעט ציבורית. מעטות להקות האינדי שזוכות לכזה קונצנזוס, ולמה שלא יקבלו? ג'ייסון ליטל, סולן ומנהיג הלהקה, כותב פשוט וישיר, הלחנים מלודיים תמיד וההפקה נגישה – כך נשמע היה אינדי-רוק מהעתיד בסוף הניינטיז. העתיד הפך להווה, אבל במקום ליישר אתו קו גרנדדי דבקים במציאות שדמיינו לעצמם, וכך בדיוק נשמעת נוסטלגיה שנטועה בהווה. לא חשבנו שהם יאכזבו (מי שעוקב מקרוב יעיד שמעולם לא אכזבו) אבל גם לא ציפינו להיסחף ככה.

(ניר גורלי)

52. (Major Lazer - Cold Water (feat. Justin Bieber & MØ

יש לי חיבה לא מנומקת לג'סטין ביבר. זה מה שזה. אפילו שכמעט כל השירים האחרונים שלו נשמעים כמו אותו שיר. חברו אותו לדיפלו המחודש והפחות טהרן וחבריו ממייג'ור לייזר, תזרקו פנימה קצת מו, וקיבלתם יורו טראש מבורך.

(מני אבירם)

51. Brian Fallon - Nobody Wins

אני אוהב את הגאסליית אנת'ם ואת בריאן פאלון. ובסדר, הבנתי שזה קצת גילטי פלז'ר. פאלון, שנמצא במצב קבוע של שברון לב וגעגוע ולא מתאמץ להסתיר את ההשפעה העזה של ספרינגסטין עליו, הוציא אלבום סולו בשם "Painkillers" שבו המשיך לעשות את אותו רוקנרול אמריקאי צווארון כחול קלאסי שהביא אותו ואת כולנו עד הלום, ועלי זה עובד. זה השיר הבולט מתוכו, עמוס קלישאות טקסטואליות ששכנעו אותי. קבלו: "המלכה איננה, היא מתה משיר עצוב". לב.

(מני אבירם)

50. Warpaint - New Song

הלהיט הכי אהוב מן האלבום החדש של וורפיינט, הלהקה שכולם אוהבים להעריץ אותה ואת החברות בה, מתהדר באחת הפתיחות המוזיקליות הכי מוצלחות שיצא לנו להיתקל בהן בשנים האחרונות. לו המשיך באותה רמה, אפשר אולי היה לבחור בו כשיר השנה. דווקא הפזמון שלו קצת מוריד ומונע ממנו להיות החבר הכי טוב שלנו בשנת 2016, אבל גם בתצורתו הנוכחית מדובר כמובן בקטע מקפיץ ומרגיש להפליא.

(אבנר שביט)

49. Steve Mason - Planet Sizes

סולן הבטא בנד חזר השנה עם אלבום חדש שכולל בתוכו כמה דברים יפים. בראשם זה, שיר יקומי-קיומי שמשחק גם על הפחד מהריק וגם על מה שממלא אותה. המטוטלת הזו היא שהופכת את השיר לקסם אמיתי, כובש, שפורש את הזרועות ומביט לשמים. "אבל אמצא את מה שעוד נותר להחביא, האהבה שיש בתוכנו, רק עוד סימן שהיקום הוא שלי".

(עידו ישעיהו)

48. Pet Shop Boys - The Pop Kids

קצת לא מכובד לספור להקה שאנחנו חייבים לה כל כך הרבה, יחד עם כל מיני כישרונות טריים וצעירים שצריכים לחפש סרטוני הדרכה ביוטיוב כדי להפעיל פטפון. מצד אחר, אולי זה מוכיח עד כמה היא רלוונטית, ועומדת בזכות עצמה ולא רק מתוך נוסטלגיה או רגשי הוקרה. האלבום שלה מן השנה היה ללא דופי, וכלל רצף שירים שראויים להשתבץ בפנתיאון של ההרכב הבריטי. הקטע הזה הוא אולי המבריק מכולם, כזה שמגדיר לא רק את הפט שופ בויז אלא גם את מעריציהם, ולכן יכול לשמש המנון לחיים. ילדי הפופ לנצח!

(אבנר שביט)

47. Maggie Rogers - Alaska

מגי רוג'רס היא קודם כל הכוכבת של אחד מסרטוני אחורי הקלעים המוזיקליים הוויראליים של השנים האחרונות: התיעוד של פארל וויליאמס הנחשף לראשונה אליה ול"אלסקה" במהלך כיתת אמן עם כישרונות צעירים בניו יורק, חצה מזמן את רף שתי מיליון הצפיות. הגולשים והגולשות הוקסמו למראה מבטו המשתאה והמתענג של הכוכב בעת שהוא מאזין לפנינה הזו. כמוהו, כל מי שיקשיב לשיר יחוש גם כן התעלות, הודות לקולה הטהור, הנקי והצח כאיגלו של הזמרת, והתרגשות מכך שגילה כישרון כה גדול וייחודי. ובקיצור, כמו שפארל אמר לרוג'רס - "קיבלת מאה. אין הערות".

(אבנר שביט)

46. Dua Lipa - Be The One

מאז שהשיר הזה יצא בשלהי 2015 ועד היום, הזמרת הבריטית (ממוצא אלבני) בת ה-21 המוכשרת והיפה הזו אמורה היתה להוציא אלבום בכורה ולהפוך לשם שגור, אבל זה לא קרה. למעשה, אף אחד מהסינגלים שטפטפה עד כה לא משתווה ביופיו ל-"Be The One", שכמו שירי הפופ הגדולים מאז ומעולם, משקף בעטיפה אסתטית ומלודית את שברון הלב.

(עידו ישעיהו)

45. Holy Esque - Hexx

שיר ממכר של הלהקה הסקוטית שהוציאה השנה את הבכורה המצוינת שלה, "At Hope's Ravine", ועושה לי חשק לרקוד אותו חצי בהכרה באיזה מועדון. הקול של פאט היינז הוא קול של חורף, והקליפ לקטע הזה יפהפה.

(מני אבירם)

44. Rejjie Snow - Pink Beetle

"חלומות שבורים/ חלומות רטובים/ יש אלכוהול בתוך הבטן שלי", שר רג'י סנואו בליווי מלודיה עדינה שמורכבת מלולאת פסנתר. לא ברור מה הולך לצאת מאלבום הבכורה המלאה של סנואו, שעדין נמצא בעבודה, אבל "Pink Beetle" מבשר על חומרים שמסובבים עולמות. הוא מגיע מאירלנד, מרפרר למקורות פילוסופים, מדבר על זיונים, על דבלין, על אמנות הכתיבה, חלקי חלומות ושרבוטים של תודעה מעורפלת. זה יפה כמו שזה נשמע.

(שי סגל)

43. Red Hot Chili Peppers - Dark Necessities

האלבום החדש של רד הוט צ'ילי פפרס התקבל ברגשות מעורבים אבל דווקא אני, כמי שהיה מוותר בקלות על שני האלבומים האחרונים ומחשיב את "By the Way" מ-2002 כאלבום הנורמלי האחרון שלהם, חושב שהם עשו כאן משהו נהדר. הסינגל הראשון מסמן את זה בצורה נהדרת. הם אמנם נתפשים כלהקת שטותניקים צעירה-לנצח, אבל הם לא. הם כבר בני 50 והגיע הזמן שיתנהגו בהתאם. ככה בדיוק צריכה רד הוט צ'ילי פפרס להישמע ב-2016 (ותודה למפיק דיינג'רמאוס שעזר להם לדייק את זה).

(ניר גורלי)

42. Explosions In the Sky - Disintegration Anxiety

הפיצוצים בשמים עברו כברת דרך מאז הסאונד היפהפה המובחן שלהם בתחילת העשור הקודם, זה שעיטר גם את "אורות ליל שישי" עד שהפך לחלק בלתי נפרד ממנה (לפחות בעונותיה הראשונות). יש משהו אפי בקטע המהפנט הזה, שבינואר השנה היווה סנונית ראשונה מתוך אלבומם השביעי. כמתבקש משמו, "חרדת התפוררות", אפשר כמעט לראות בעיני רוחנו כיצד משהו גדול נחרב מסביב, ואיך למרות הדחיפות ולמרות הלחץ ישנו משהו ממש ממש יפה שינחם אותנו.

(עידו ישעיהו)

41. Jerkcurb - Night on Earth

"זה הלילה האחרון שלנו על פני כדור הארץ/ אני רוצה לבלות אותו איתך". צלילים של גיטרה טבועים בריוורב ואדם שממתין לאפוקליפסה כדי שיוכל להכיר את אהבת חייו. לג'רקורב שמגיע מדרום לונדון יש גיטרת סרף, תהיות לגבי הקיום וקול מאוד מפוכח שרוצה יותר מהחיים. ואם כבר תרכובת רוקבילית, אז שתהיה כזאת.

(שי סגל)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully