וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שח"ם: אם יתממש איחוד הבימה וגשר נכריז על סכסוך עבודה

29.12.2016 / 17:27

לידי וואלה! תרבות הגיע מכתב ששלח ארגון השחקנים למשרד התרבות, להבימה ולגשר, ובו הוא מביע התנגדות נחרצת לאפשרות איחוד התיאטראות, טוען כי הוא יוביל לפיטורי עשרות שחקנים ומאיים בהכרזה על סכסוך עבודה אם הוא יתממש

הבימה. ראובן קסטרו
תיאטרון הבימה/ראובן קסטרו

ארגון השחקנים שח"ם שלח היום (חמישי) מכתב חריף למשרד התרבות, לתיאטרון הבימה ולתיאטרון גשר, ובו הוא מביע התנגדות נחרצת לאפשרות איחוד שני התיאטראות. הארגון טוען כי איחוד כזה, באם יתממש, יוביל לפיטורי עשרות שחקנים ואף מאיים בהכרזה על סכסוך עבודה אם כך יקרה.

המכתב נשלח לאחר הפרסום הראשון בוואלה! תרבות שלשום על ההתקדמות המשמעותית שחלה בניסיון האיחוד בין התיאטרון הלאומי לתיאטרון גשר. לוואלה! תרבות נודע כי באחרונה התקיימו פגישות בין מנכ"לית הבימה, אודליה פרידמן, ליו"ר תיאטרון גשר אלי זוהר, ובהן דנו השניים באיחוד המסתמן, ובין השאר עסקו בשאלות כמו אופיו של הרפרטואר, איך ייראה המיתוג שלו ובכלל זה, מה יהיה שמו של הגוף המאוחד, כיצד ישומר הקהל של גשר והיכן ימוקמו מבני המוסדות. בנוסף, מונה כלכלן כדי לבדוק את הכדאיות הכלכלית של האיחוד. בתוך כחודש וחצי שרת התרבות מירי רגב צפויה לקבל החלטה בנושא.

על המכתב של שח"ם, שהגיע לידי וואלה! תרבות, חתום עורך הדין של הארגון אדם כהן שטורם, והוא הועבר ליוסי שרעבי מנכ"ל משרד התרבות, למנכ"לית הבימה פרידמן, למנכ"לית גשר לנה קריידלין ולועדי השחקנים של שני התיאטראות. "לאחרונה", נכתב בו, "רבו פרסומים בתקשורת בדבר שקילת האפשרות על ידי משרד התרבות של איחוד תאטרוני 'הבימה' ו'גשר'. כבר ייאמר כי שח"ם מתנגד בתוקף למהלך זה, עקב ההשלכות של מהלך זה, הכוללות צמצום במוסדות התיאטרון הפועלים בישראל ובמגוון ועושר העשייה התרבותית בישראל, וכן פגיעה אפשרית קשה בלהקות השחקנים העובדות והיוצרות בתיאטרונים אלו".

תיאטרון גשר. Creative Commons
תיאטרון גשר/Creative Commons

"יש בשח"ם חשש כבד כי אם המהלך של איחוד התיאטרונים ייצא לפועל, הרי שייעשה ניסיון לצמצם את הלהקות של השחקנים העובדות בתיאטרונים, ולהביא להפסקת העסקתם של עשרות שחקנים עובדים ומסורים. לפיכך, הרינו להודיע ולהזהיר כי היה ומהלך זה ייצא לפועל, ובמסגרתו ייעשה ניסיון לצמצום להקות השחקנים ופיטורי שחקנים, הרי ששח"ם יתנגד למהלך זה בתוקף, וינקוט בכל הצעדים העומדים לרשותו על פי כל דין, לרבות הכרזה מיידית על סכסוך עבודה, ונקיטה בצעדים ארגוניים ככל שיידרש".

עוד באותו נושא

מסתמן: הבימה ותיאטרון גשר יאוחדו

לכתבה המלאה
seperator

ממשרד התרבות נמסר בתגובה: "הוקמה ועדה לבחינת איחוד מוסדות התרבות. עם סיום עבודת הוועדה, תתקבל החלטה על ידי שרת התרבות".

מתיאטרון הבימה נמסר: "את עמדתנו בנושא נביע בפני השרה ובפני הוועדה. שחקני הבימה ועובדי התיאטרון יודעים שלא נאפשר לעשות שום צעד שיפגע בשערה משערות ראשם".

מתיאטרון גשר נמסר: "טרם קיבלנו הצעה קונקרטית בנושא. לכשנקבל, נגיב בהתאם".

(עדכון אחרון: 19:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully