וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: הכירו את קבוצת הקומיקאיות שעוד ישנו את הטלוויזיה

13.1.2017 / 0:00

את הקומדיה החדשה "מורות" יצרו שש נשים שלכולן קוראים קייט. אחת מהן, קייט פרידמן, מספרת לוואלה! תרבות איך נוצרה קבוצה ייחודית כזו, איך השתלטו על הילדים בסדרה, האם הן חלק מתור זהב קומי נשי בטלוויזיה, וכיצד טראמפ משפיע גם עליהן

יח"צ - חד פעמי

עוד לפני שמדברים בכלל על מה שקורה ב"מורות" - הקומדיה החדשה שהחלה ביום רביעי האחרון ב-HOT Comedy Central - קשה להתעלם מנקודת הפתיחה שלה: את הסדרה יצרה קבוצת הנשים "The Katydids", שלכולן קוראים קייט בווריאציה כזו או אחרת. "ששתנו לקחנו שיעורי אימפרוביזציה והופענו בשיקגו, שכמו שאתה בוודאי יודע היא ה'מכה' של קומדיה מהסוג הזה, וחברת הקבוצה קייטלין בארלו ייסדה אותה כי הכירה את כולנו", מספרת לוואלה! תרבות אחת מהקייטיות, קייט פרידמן, בשיחה טלפונית מלוס אנג'לס. "הייתה שם תכנית אלתורים שכדי להשתתף בה היית חייב שיהיה לך קונספט מהפכני למופע אלתורים. הרעיון המהפכני של קייטלין היה, 'אני מכירה כל כך הרבה נשים מצחיקות בשם קייטי, למה שלא נעשה מופע אלתורים שבו לכולנו יש את אותו שם?'. אז היא שלחה אימייל לכולנו, וכולנו היינו בקטע, 'ברור, בוא נעשה את זה'. כמה מאיתנו הכירו אחרות, כמה לא".

הקונספט הזה לא מספיק רדיקלי, כנראה, כי התכנית ויתרה עליה. אבל שש הקייטיות מצאו להן במה אחרת בשיקגו והחלו להופיע ביחד, לרכוש יותר קהל, עד שלבסוף גם כבשו את המקום שממנו נדחו במקור. חשוב מכך - הן התחילו לצלם יחד סדרות רשת. אחת מהם הייתה "מורות", העוסקת בשש מורות בבית ספר יסודי שהחיים הפרטיים והמאוד לא הולמים שלהן מקבלים נפח הרבה יותר גדול מול הילדים הרכים בשנים. פרידמן מגלמת את מיס פלדמן, "מורה לא מאוד מסורתית", כדבריה, "שמעדיפה להסתמך על האינסטינקטים שלה מאשר היגיון או ידע, ובמידה מסוימת היא כמו אחת מהילדים. היא לא באמת מתכוננת, והרבה פעמים מוצאת את עצמה במצבים מביכים פשוט כי לא עשתה את שיעורי הבית שלה". הסרטון כאן למעלה מסביר היטב ובאופן נפלא למה פרידמן מתכוונת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקבוצה הכי בת מזל בעולם. הקייטידידז, "מורות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

למה דווקא מורות?

"חבר שלנו שמע שהוראה היא אחד המקצועות שנחשבים למכובדים ביותר, אבל גם אחד המקצועות עם הכי הרבה כוח אדם פגום. הוא חשב שזה כל כך מצחיק, וכך גם אנחנו. רצינו לחקור את המקצוע הזה שמצד אחד נחשב כל כך, אבל בנוסף גם יש בו כל כך הרבה קומדיה כי מורים הם גם מבוגרים שיש להם חיים משלהם, ובבית ספר כשהילדים לא בסביבה המורים מדברים ביניהם כמו מבוגרים נורמליים. זה ממש עניין אותנו ורצינו לחקור את זה ולמצוא את כל הקומדיה שאנחנו יכולות מהמצבים האלה. קייטלין בארלו, שציינתי וייסדה את הקבוצה, הייתה מורה במציאות בשיקגו, אז היה לנו מבט מבפנים על כך הדברים המצחיקים על מורות והוראה, שאף אחד לא באמת חקר עדיין".

גם הילדים בסדרה מצוינים. קשה לשלוט בהם?

"הבעיה היחידה שהייתה לנו עם הילדים היא בעריכה. היה לנו הרבה יותר מדי חומר הורס מצחוק שלהם, והאתגר היה לבחור במה להשתמש. אני חושבת שגילינו עד כמה הילדים חשובים לסדרה במהלך צילומי סדרת הרשת, כבר מזמן. השגנו ילדים נפלאים וכמובן חששנו אם נוכל להשתלט על זה, לתמרן אותם והאם ידעו מה לעשות. בסופו של דבר הם אלה שהראו לנו, הם בדרך כלל היו טובים יותר מאיתנו. הם היו כל כך מדהימים והיו מוכנים לשחק, לאלתר על הסט. זה היה מדהים. אנחנו תמיד מדברים בשיקגו על אמת בקומדיה, ומה מצחיק ומה לא, והילדים מציעים מערך כזה של אמת טהורה שהיא כל כך מצחיקה. הם מפתחים את הפילטרים שלהם אבל עדיין לא ממש שם, אז הם אומרים את מה שבראש שלהם ולא מצנזרים את עצמם, וזה הפך לכמה מהרגעים האהובים עלינו במידה ניכרת, גם בסדרת הרשת וגם בסדרת הטלוויזיה".

עוד באותו נושא

קיבוץ גלויות: 6 סדרות שחייבות להגיע לישראל ב-2017

לכתבה המלאה
הסדרה מורות, קייט פרידמן.
במידה מסוימת היא כמו אחת מהילדים. קייט פרידמן מגלמת את מיס פלדמן
'אנחנו תמיד מדברים בשיקגו על אמת בקומדיה, ומה מצחיק ומה לא, והילדים מציעים מערך כזה של אמת טהורה שהיא כל כך מצחיקה. הם מפתחים את הפילטרים שלהם אבל עדיין לא ממש שם, אז הם אומרים את מה שבראש שלהם ולא מצנזרים את עצמם"

איך בעצם הפכה סדרת הרשת לסדרת טלוויזיה?

"אחרי שצילמנו את סדרת הרשת בשיקגו, היה לנו כל כך כיף וידענו שאנחנו רוצות לעשות עוד מזה. חשבנו שבמסגרת הזו נעשה עוד פרקי רשת או עונה שנייה אונליין או משהו כזה. כשהתחלנו לעשות סיעור מוחות על איך ליצור עוד, עלה הרעיון שפסגת החלומות היא ליצור פיילוט של חצי שעה שמבוסס על סדרת הרשת. התחלנו לחתור לכיוון הזה, קצת כמשאת נפש, לא ידענו אם נוכל לממש אותה או לא. הייתה לי סוכנת בלוס אנג'לס ויצרתי איתה קשר, והיא קישרה בינינו לבין עמית שלה בסוכנות. עבדנו איתו במטרה להציג את הרעיון לפיילוט בפני רשתות טלוויזיה, ו-TV Land התקשרו ואמרו לסוכן שלנו שהם מחפשים בדיוק משהו כזה!"

מדהים.

"הו, כן, אני בכנות מחשיבה אותנו כקבוצה הכי בת מזל בעולם בגלל זה. הסוכן שלנו אמר להם, נחשו מה, בדיוק פגשתי את הנשים האלה והן עובדות על הדבר הזה. זה היה צירוף מקרים קוסמי. נפגשנו עם TV Land מיד, מדובר ברשת נהדרת שעוברת תקופה ממש ממש מרגשת (מעבר מתוכן שמרני יחסית אל תוכן יותר אדג'י, ע"י) ופשוט אהבנו אותם. בסופו של דבר לא הצענו את הרעיון לאף אחד אחר, יצרנו את הפיילוט וקיבלנו טלפון שמזמינים מאיתנו סדרה וכולנו בכינו במשך שעות ועשינו רוד-טריפ לווגאס כדי לחגוג. זה היה חלום שהתגשם".

באמת נסעתן לווגאס?

"כן, באמת נסענו לווגאס כדי לחגוג. התבדחנו במשך שנים שאם זה יהפוך לסדרת טלוויזיה ניסע לווגאס מיד. כשקיבלנו את הטלפון עמדנו במילתנו ונהגנו לשם. היה לנו לילה פרוע אחד בווגאס כדי לחגוג, ואז חזרנו ממש ביום שאחרי".

אליסון ברי. פרדריק מ.בראון, GettyImages
יוצאת דופן. אליסון ברי/GettyImages, פרדריק מ.בראון

אחת ממפיקות הסדרה היא השחקנית אליסון ברי ("קומיוניטי", "לשכב עם אחרים"), שחיפשה פרויקט שתוכל להיות מעורבת בהפקה שלו, ומצאה את השידוך המתבקש הזה. "היא פשוט מקסימה", מעידה פרידמן. "אנחנו מחשיבות אותה קצת כ'קייטידיד' השביעית, והיא הצטרפה כדי להפיק את הסדרה. כל כך התלהבנו מזה שהיא תעבוד איתנו, והיא סיפקה לנו תמיכה מדהימה והדרכה יוצאת דופן לאורך כל התהליך הזה. היא אישה יוצאת דופן".

יש תחושה חזקה שנשים קומיקאיות בולטות יותר בטלוויזיה כיום יותר מאשר בעבר, את מרגישה שאתן גם חלק מזה, חלק משינוי כלשהו?

"אני גאה לומר שכן, אני חושבת שאנחנו חלק מזה. אנחנו בנות מזל וגם מאוד נלהבות להיות חלק מזה. אני חושבת שסדרות כמו 'ברוד סיטי' ו'איימי שומר' וכל הנשים המדהימות ב'סאטרדיי נייט לייב', ויש גם נשים מדהימות בסדרות של רשתות ברודקאסט. אני באמת חושבת שהנשים האלה סללו עבורנו את הדרך. הן התפוצצו בזמן שניסינו למכור את הסדרה ואני חושבת שהן היוו סיוע אדיר בשבילנו, ושבלעדיהן אולי לא הייתה לנו תוכנית. שש נשים שכולן מככבות, כותבות, מפיקות בכירות ויוצרות של הסדרה - זה משהו מיוחד שיש לנו. זה משהו שאנחנו חוגגות כל יום. אני מקווה שאנחנו חלק מתנועה שתגרום לכך שחמש שנים מעכשיו, אולי אפילו לפני, זה ייראה נורמלי בטלוויזיה - קאסט על טהרת המין הנשי וחדר כותבים שכמעט כולו נשי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קייטלין בארלו, שנייה משמאל, ייסדה את הקבוצה ועבדה בעבר כמורה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אני מקווה שאנחנו חלק מתנועה שתגרום לכך שחמש שנים מעכשיו, אולי אפילו לפני, זה ייראה נורמלי בטלוויזיה - קאסט על טהרת המין הנשי וחדר כותבים שכמעט כולו נשי"

אולם למרות פריצת הדרך הניכרת, כשפרידמן נשאלת על האתגרים העומדים בפני נשים בקומדיה לעומת גברים, היא סבורה שלא זאת בלבד שעוד יש לאן להתקדם, אלא מביעה חשש ממה שעתיד לבוא.

"אני רוצה לחשוב שהאתגרים האלה פחות תכופים מכפי שהיו", היא אומרת, "אבל לצערי עדיין קיימים אתגרים לנשים בקומדיה, אם זה להילחם כדי להשמיע את קולך, להילחם כדי לא לגלם רעיה כל הזמן. אני חושבת שהאתגרים האלה עדיין קיימים, אבל לכולנו יש יותר מידע על איך להתגבר עליהם קצת יותר טוב. הרבה אתגרים עומדים בפני נשים גם במצבים מקצועיים. אני מוכרחה לחשוב שבשלב הזה בארה"ב, זו תקופה…" - פרידמן עושה הפוגה ארוכה ומנסה להתנסח בזהירות, כך שאין מנוס אלא להכיר לה את הישירות הישראלית.

"בשלב הזה" - את מתכוונת לימים שלפני עלייתו של טראמפ לשלטון?

"כן, בדיוק, אני מתכוונת לזה בדיוק. ניסיתי לחשוב על דרך נחמדה לנסח את זה, אבל נקודת המבט שלי, ואני מאמינה שזו נקודת מבט שרבים חולקים איתי, היא שמדובר בתקופה קצת מפחידה. ואני חושבת שנשים ממש מרגישות את זה, אבל גם שככל שזה מפחיד ומגעיל, זה גם היווה קריאה לפעולה עבור נשים. להכיר בכך שמדובר בתקופה מטורפת ושאין לנו ברירה אלא לקום ולהילחם".

כדי לסיים בנימה קלילה יותר: ראיתי ששם הפרק העשירי בעונה השנייה הוא "הפסקת צהריים: המחזמר" - אנחנו יכולים לצפות לפרק מחזמר של ממש?

"כן, עידו, אפשר לצפות לפרק מחזמר אמיתי".

אז בנוסף לכל אתן גם שרות?

"כן, כולנו, לטוב או לרע, שרות בפרק".

ומה אתם יודעים, זמן קצר אחרי השיחה שלנו עלתה הצצה ראשונה לעונה השנייה (שעולה בארה"ב בשבוע הבא), הכוללת גם היא דקה וחצי של מחזמר. אכן, "לטוב או לרע" הוא ניסוח קולע.

"מורות" משודרת ב-HOT Comedy Central בימים א'-ה' ב-22:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully