וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפתקת המסתורין שרוצה להיות "גיבורים" הבאה: סקירת הסדרות החדשות

טים קרינג, יוצר סדרת הקאלט, חוזר עם סיפור על-טבעי נוסף על צעיר שמתעורר מתרדמת ארוכה עם כוחות מסתוריים. בנוסף דרמת הפשע החדשה בכיכובו של בראיין קרנסטון, הסיפור הקודר בכיכובו של טום הארדי ועוד סדרות חדשות מעבר לים

צילום מסך

Beyond

מה: דרמת מסתורין של רשת Freeform (לשעבר ABC Family) מבית היוצר של טים קרינג ("גיבורים"). במוקד עומד סיפורו של הולדן מתיוס, צעיר שמתעורר אחרי 12 שנים בתרדמת ומגלה בעצמו כוחות מיוחדים, וכן קונספירציה מסוכנת שסובבת אותו. הסדרה חודשה לאחרונה לעונה שנייה.

למה כן: כרגיל בסדרות שקרינג קשור בהן, גם "Beyond" טומנת בחובה עיסוק בכוחות נסתרים של אנשים מן השורה. חובבי "גיבורים", "Dig" ו-"Touch" ימצאו את עצמם על קרקע מוכרת, ואם השטנץ הזה עדיין מרגש מישהו יש סיכוי שהוא יצליח לשרוד אותה.

למה לא: סדרות מסתורין שבונות על חשיפה הדרגתית של סוד חייבות לספק לנו משהו להיאחז בו עד שנגלה את התמונה המלאה - דמויות מעוררות הזדהות, נבל מסקרן, קונטקסט שהופך את כל ההתרחשות לסוערת. שום דבר מאלה לא קיים כאן. הולדן (ברקלי דאפילד) הוא בעל מנעד רגשות של מעצור דלת והמשחק שלו אמין עוד פחות. האנשים שדולקים בעקבותיו אפורים באותה מידה ומניירות הרשע התיאטרליות שלהם לא משכנעות לרגע. התסריט מייגע ומשעמם, ובתום שלושה פרקים אין שום סיבה שנרצה לדעת מה קורה למי מהדמויות המרכזיות.

Sneaky Pete

מה: דרמת פשע של אמזון שיצרו דיוויד שור ("האוס") ובריאן קרנסטון, והמפיק שלה בפועל הוא גרהם יוסט ("צדק פרטי", "האמריקנים"). ג'ובאני ריביסי מגלם נוכל שלוקח את זהותו של פיט, שותפו לתא הכלא, כדי להימלט ממבקשי רעתו. הוא חוזר אל בית סבו וסבתו של פיט, איתם לא התראה עשרים שנה, ומנסה להיטמע בחייהם ובחיי משפחתו המורחבת. מלבד ריביסי מונה הקאסט גם את מרגו מרטינדייל (זוכת האמי על "צדק פרטי" ו"האמריקנים"), פיטר גרטי ("הסמויה"), מלקולם-ג'מאל וורנר (ת'יאו מ"משפחת קוסבי") וגם קרנסטון שוזף את המסך לא מעט, כולל מונולוג ארוך ומרשים באחד הפרקים.

למה כן: כמו שאפשר להסיק מהכוחות הפועלים מאחורי הקלעים, מדובר בסדרה נבונה שכתובה היטב. חובבי "צדק פרטי" המעולה יזהו את מגע ידו של יוסט. גם כאן הוא מציג שלל דמויות מצוינות, ובונה אותן בהדרגה ובחישוב. גיבור הסדרה הוא איש חכם שתמיד מרתק לראות את המוח שלו פועל, וכיצד הוא מנסה לחמוק מהקירות הסוגרים עליו בעזרת התושיה שלו, ומדי פעם גם מזל. הסיפור שיוסט משרטט אמין ומעניין, ומצליח להיות מבדר ומצחיק בלי לוותר על תחושת סכנה ועל רגעים נוגעים ללב. לכך אפשר להוסיף את הקאסט המעולה בראשותו של ריביסי, שהופך את הסדרה לעונג של ממש. כמו כן, משעשע לראות מונולוג העוסק במורשתו המוכתמת של ביל קוסבי, ואז פרק אחרי כן לקבל את בנו הטלוויזיוני.

למה לא: אמנם מדובר בסדרה מאוד חמודה וכיפית, אבל אחרי ארבעה פרקים לא ניכרת בה גדולה או משקל סגולי משמעותי.

Shut Eye

מה: דרמה של הולו בכיכובם של ג'פרי דונובן ("סוכן מחוק", "פארגו"), איזבלה רוסליני, קיידי סטריקלנד ("מרפאה פרטית"), עמנואל שריקי ("הפמליה") ועוד, שנוצרה על ידי שניים ממפיקי "שובר שורות" ועוקבת אחר קוסם כושל ואיש משפחה שכעת מתפרנס בתור מדיום, תחת פרוטקשן של גנגסטר מקומי ממוצא צועני. עולמו משתנה אחרי שהוא נחבט בראשו ונדמה שבאמת יש לו כוח נבואי כלשהו, ובמקביל אשתו דוחקת בו לחשוב יותר בגדול ולמרוד במאפיונר הדורש ממנו דין וחשבון.

למה כן: "Shut Eye" בוראת עולם מעניין ופותחת המון סיפורים בשלושת הפרקים הראשונים שלה, רובם ככולם מסקרנים, קולחים ומבדרים, ומעלים את התהייה כיצד כל זה ישתלב ולאן הכל ילך. בפרט מרענן לראות את הביטוי הנרחב שמקבלת המורשת הצוענית, לא משהו שנתקלים בו בדרך כלל בטלוויזיה.

למה לא: עצם העיסוק במקצוע שרלטני כזה, מדיום, מצריך ניצול בוטה ודוחה של בני אדם ברגעים הפגיעים ביותר שלהם, וגיבורי הסדרה עושים זאת ללא הנד עפעף ובלי שום התלבטות מוסרית. אפילו להפך - לא פעם הם לועגים לאנשים האלה, לבדידות שלהם, לרצון שלהם בילדים וכיו"ב. רוע הלב הזה כל כך דוחה עד שלפעמים הוא לא נעים לצפייה. חלק מההנאה בצפייה היא לרצות לראות אותם באים על עונשם, או לפחות משתנים, אבל ייתכן שלא כל הצופים יוכלו לסבול את זה. מעבר לכך, ריבוי קווי העלילה יוצר לפעמים רושם של היעדר מיקוד, ואפשר רק לקוות שכל הקצוות ייקשרו בסופו של דבר.

קומנדו 6 (Six)

מה: דרמת אקשן חדשה על צוות 6 של יחידת אריות הים – כוח מיוחד המשתייך לחייל הים של הכוחות המזוינים של ארה"ב. וולטון גוגינס ("שבעת המופלאים", "צדק פרטי", "המגן") מככב בעלילה המתארת כיצד השתבשה והסתבכה משימתה של יחידה 6 להרוג את אחד ממנהיגי הטאליבן באפגניסטן. שנתיים אחרי כן נמצא מפקד היחידה באפריקה כמאבטח אזרחי, וכאשר הוא נחטף על ידי טרוריסטים, חייליו לשעבר צריכים להחליט אם לשבש את תכנוניהם כדי להציל אותו. גם עם בארי סלואן ("הרקיע השביעי"). בהמשך צפויה הסדרה להגיע גם ל-yes.

למה כן: וולטון גוגינס מעולה כמו תמיד, ההפקה מושקעת, האקשן נחמד.

למה לא: הסדרה היא תצוגה עייפה ומוכרת של מיליטריזם אמריקאי. ללא כל חידוש, בלי דמויות מעניינות מספיק, או אפילו כאלה שאינן נראות כמו קלישאות. זה כולל גם את המפקד בעל המוסריות המפוקפקת - בימינו, אחרי המוני אנטי-גיבורים טלוויזיוניים, הוא רחוק מלהספיק כדי להפוך סדרה למורכבת או מעניינת.

Taboo

מה: דרמה תקופתית של ה-BBC ורשת FX, שיצרו טום הארדי ("האיש שנולד מחדש", "מקס הזועם: כביש הזעם", "עלייתו של האביר האפל"), אביו צ'יפס הארדי והמועמד לאוסקר סטיבן נייט ("דברים יפים מלוכלכים"), והפיק רידלי סקוט. העלילה עוקבת אחרי סיפורו של ג'יימס קזאיה דילייני (הארדי), הרפתקן שנחשב למת ושב לבריטניה בתחילת המאה ה-19 כדי לרשת שטח אסטרטגי ולבנות אימפריית ספנות. שאיפותיו מציבות אותו במרכז מאבק איתנים בין האימפריה הבריטית, ארצות הברית וחברת הסחר הודו המזרחית. עוד מככבים בסדרה: אונה צ'אפלין ("משחקי הכס"), ג'ונתן פרייס (סדרת "שודדי הקאריביים"), מארק גייטיס ("שרלוק") וכוכבים בריטיים נוספים. הסדרה נרכשה לשידור בישראל ותעלה בקרוב ב-yes.

למה כן: טום הארדי הוא שחקן יוצא מן הכלל, וגם עבור מי שעוקבים אחרי הקריירה המצליחה מאוד שלו בהוליווד, ההופעה שלו כאן תהיה חוויה של ממש. לגיבור שהוא מגלם יש מניירות קטנות וזעופות, קדרות מסתורית והבעות פנים שמספרות הרבה יותר ממילים. העיצוב האפלולי של בריטניה הישנה, וכן העימותים הפאסיביים-אגרסיביים בין האינטלקטואלים, מזכירים במעט את "וולף הול". בניגוד מוחלט לכל אלו, מציגה הסדרה גם אלימות גרפית רבה ומפלרטטת עם העל-טבעי, כך שיש בה קצת עבור כולם.

למה לא: יש קצב איטי ויש את "Taboo". צפייה במשפחת שבלולים חוצה מדשאה תיראה כמו מירוץ פורמולה 1 לעומת הקצב כאן. ובעוד הציפיה הטבעית היא להבין שמבע אמנותי הוא תמיד מהורהר ואיטי, כאן נראה שזה נעשה כמעט בכוח: סצנות שמתארכות הרבה מעבר לצורך, אחרות שהיו יכולות לרדת בעריכה מבלי לפגום בהתקדמות העלילה. קשה עד בלתי אפשרי לצפות ב-"Taboo" בפורמט בינג' בגלל הכבדות חסרת ההצדקה הזאת, ואילו בשידור שבועי קשה להבין מי יהיה חזק מספיק כדי לרצות לחזור אליה בכל פעם מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully