וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברות תקליטים בפאניקה - והן מאיימות על אמנים"

23.1.2017 / 14:57

בפוסט שפרסמה הזמרת איה כורם, שמקדמת את החוק שנועד למנוע חוזים דרקוניים אליהם נכבלים מוזיקאים, העידה על מספר מקרים בהם איימו בכירים בחברות תקליטים על אמנים ידועים שהביעו תמיכה במאבק. "שלושה מקרים מתוך שטף אדיר"

איה כורם. מיכאל טופיול,
איה כורם/מיכאל טופיול

הזמרת איה כורם טוענת כי בחברות התקליטים מאיימים על אמנים שמעיזים להביע תמיכה ב"חוק איה כורם". החוק שזכה לכינוי על שמה של הזמרת, שמובילה את המאבק לחקיקתו בשנים האחרונות, נועד למנוע חוזים דרקוניים אליהם נכבלים לעתים מוזיקאים ולהגן על זכויותיהם. "כשיש מי שגם מאיים על החברים שלי, בבואם לעשות את הדבר הנכון, אני לא יכולה לשבת בשקט", כתבה (שני) כורם בדף הפייסבוק שלה.

"בחודשים האחרונים הפדרציה לחברות התקליטים נכנסה לפאניקה אמיתית, ובצדק. החוק שלנו לשחרור האמנים מעבדות עבר בהצלחה את כל שלבי החקיקה וכעת הוא עומד לפני המשוכה האחרונה בהחלט - קריאה שנייה ושלישית. הפדרציה לחברות התקליטים שאפילו לא מסוגלת לנסח תשובה פשוטה לשאלה 'למה אתם מתנגדים לחוק?', מפעילה את כל הכוח, הקשרים והכסף (שהרוויחו מהיצירות שלנו, האמנים), כדי לסכל ולהפיל את היוזמה הזו, רגע לפני קו הסיום. כל הנסיונות להגיע איתם לפשרה - נדחו על הסף. כל הצעה למשא ומתן - התקבלה בבוז".

"לאחרונה נחשפתי גם למערך ה'סחיטה באיומים' שהחברות מפעילות על האמנים החתומים אצלן, על מנת שלא יעזו להביע תמיכה במאבק הזה", טענה כורם. "בעלים של חברת תקליטים איים על אמן ותיק ואהוב עד שהתקשר אלי בבהלה, שאסיר את שמו מאתר האינטרנט של המאבק שלנו. בכירה בחברת תקליטים גדולה התקשרה לאמנית ידועה לשאול למה היא שיתפה פוסט שלי בעמוד הפייסבוק שלה. בכיר בחברת תקליטים איים על אמנית מצליחה ש'לא תחשוב אפילו' על להגיע לכנסת לדיונים בחוק", תיארה, "כל זה קרה באמת לאמנים שאתם מכירים ואוהבים, מצד אלה שמתהדרים בכך ש'אין יצירה ישראלית בלעדיהם'"
.
כורם טענה עוד כי מדובר ב"שלושה מקרים מתוך שטף אדיר", והוסיפה: "בימים האחרונים אני מקבלת אין ספור טלפונים מאמנים רבים שמחבקים ומחזקים את ידי מאחורי הקלעים, אבל מפחדים להצהיר על כך קבל עם ועדה". בסיום דבריה קראה לציבור להגיע לדיון האחרון בנושא החוק בכנסת, שייערך בחודש פברואר, ואף הציעה למעוניינים לשלוח מייל על מנת שתוכל לארגן להם אישורי כניסה לכנסת. "לא ניתן לנצלנים, לעבריינים, לנוגשי העבדים להמשיך לרמוס בני אדם לאור יום", כתבה.

בשנת 2010 התמודדה כורם במאבק משפטי מול חברת התקליטים "עננה", כשביקשה להשתחרר מחוזה עליו הייתה חתומה. בתום הליך גישור שהסתיים ב-2015 הצליחה לבסוף לצאת ממחויבותה, ועל רקע הדברים היא יזמה ב-2014 בשיתוף הח"כים דב חנין ועמרם מצנע את החוק המדובר, שהמילה האחרונה בעניין אישורו טרם נאמרה.

עוד באותו נושא

"חוק איה כורם" עבר את ועדת השרים לחקיקה

לכתבה המלאה
דיון ועדת החינוך חוק זכויות יוצרים. נועם מושקוביץ
איה כורם בוועדת החינוך של הכנסת/נועם מושקוביץ
איה כורם לוואלה! תרבות: "הבעיה הכי חמורה בכל הסיפור הזה, זה שאני ממש מבינה את מי שמפחד. הדוגמא של מה שהיה לי היא דוגמא מאוד מפחידה"

בשיחה עם וואלה! תרבות הוסיפה כורם כי היא מבינה לליבם של האמנים שחוששים להביע תמיכה במאבק. "הבעיה הכי חמורה בכל הסיפור הזה, זה שאני ממש מבינה את מי שמפחד. כשאני התחלתי לעבוד על היוזמה הזאת ועד היום – הדוגמא של מה שהיה לי היא דוגמא מאוד מפחידה, היא לא דוגמא שמעודדת אנשים לצאת ולהילחם, ולנסות לשפר את התנאים שלהם או לנסות להשתחרר מחוזים עם אנשים בעייתיים. הדוגמא שאני נותנת היא דוגמא רעה מאוד. ובגלל זה החוק הזה כל כך חשוב, כי אני מקווה שאנשים לא יצטרכו לעבור את מה שאני עברתי. עברתי מסכת של איומים ושל התנכלויות וחבלה מכוונת בקריירה, ושיתוק כללי של הקריירה שלי. אני יכולה רק לחזק את ידיו של מי שכן מרגיש שהוא יכול להגיד את דעתו קבל עם ועדה כי זה הדבר הנכון לעשות".

לדברי כורם, מי שראוי לציון לשבח בנושא הוא "יושב ראש ועדת חינוך, שהוא לא סתם חבר כנסת, הוא גם חבר כנסת מש"ס – יעקב מרגי, כאילו זה הבן אדם האחרון שהקולגות שלי היו מצפים שיתייצב לעזרתנו. והוא עומד שם איתן מול כל הלחצים שמפעילים עליו, עם כל הקשרים וכל הכסף שלהם". לטענתה, "גם משרד התרבות נמצא תחת מתקפה. זאת אומרת, אני בטוחה שלשרת התרבות היה יותר קל בעבר לעמוד לצדנו - היא החברת כנסת הראשונה שחתמה על החוק הזה, כשהוא רק עלה לדיונים הראשונים - וברור לי לחלוטין מה קורה שם מאחורי הקלעים. זאת אומרת זה בוודאות סיטואציה שהיא לא פשוטה לה (לשרה רגב - א"ח) בכלל".

  • עוד באותו נושא:
  • איה כורם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully