וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים בלה לה לנד: איך קרתה הפאדיחה הגדולה בתולדות האוסקר?

27.2.2017 / 9:15

"לה לה לנד" זכה באוסקר... אופס, בעצם לא! שלב אחר שלב, הנה הסיפור מאחורי הפאשלה שלא תיאמן בטקס הנוצץ, ואלה השאלות שעולות ממנה

אימג'בנק GettyImages
זוכי אוסקר 2017. גטי, AP,
זוכי אוסקר 2017/גטי, AP

דבר כזה עוד לא היה ב-89 שנות אוסקר: מבוכה חסרת תקדים נרשמה לפנות בוקר דווקא ברגעי השיא של אחד מן הטקסים המתוקשרים בעולם, עת השתרר כאוס בשעת הכרזת הזוכה בסרט הטוב ביותר – ההכרזה שכמובן מסיימת את הטקס. לטובת מי שלא צפה בפארסה הזו בשידור ישיר, הנה שחזור קצר של הפאדיחה, צעד אחד צעד:

צפו ב-7:13 דקות של טמטום חושים

1. וורן בייטי ופיי דאנאוויי, כוכבי "בוני וקלייד", מתאחדים מחדש לאחר חמישים שנה כדי לעלות על הבמה ולהכריז על הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר.

2. וורן בייטי פותח את המעטפה, מביט בה כמה פעמים ונראה מבולבל. הוא משתהה ומתמהמה, באופן חריג יחסית למגישים קודמים, ובסופו של דבר מעביר את השרביט לפיי דאנאוויי.

3. פיי דאנאויי מכריזה, די בנונשלנטיות, "האוסקר מוענק ל'לה לה לנד'".

עוד באותו נושא

"לה לה לנד" מצדיק את כל השבחים שקיבל

לכתבה המלאה
אוסקר 2017. AP
כאן הכל עוד נראה בסדר. וורן בייטי ופיי דאנאוויי/AP

4. דמיאן שאזל, יוצר "לה לה לנד" שרגעים לפני כן קיבל את הפסלון בקטגוריית הבימוי והפך לזוכה הצעיר אי פעם בפרס, עולה לבמה עם מפיקי המיוזיקל כדי לקבל יחד איתם את הכבוד גם בקטגוריית הסרט.

5. המפיק ג'ורדן הורביץ נואם נאום תודה לא קצר, של קצת יותר מדקה, ובתומו מפנה את הבמה לאחד משותפיו, מרק פלאט.

6. לאחר נאום תודה של כחצי דקה, מסיים פלאט ומגיע תורו של המפיק הנוסף, פרד ברגר. בשלב זה, החגיגות של "לה לה לנד" עדיין מתנהלות באין מפריע.

7. פרד ברגר מתחיל לדבר, ומספיק לעשות זאת במשך כ-15 שניות, עד שמתחילה המולה מאחוריו, ואז הוא מהמם את הקהל ומצהיר "הפסדנו, דרך אגב".

אוסקר 2017. AP
אפילו לא 15 דקות של תהילה. ג'ורדן הורביץ, מפיק "לה לה לנד"/AP

8. ג'ורדן הורביץ שוב לוקח את זכות הדיבור ואומר "חבר'ה, חבר'ה, היתה טעות", פונה לאנשי "אור ירח" ואומר להם: "זכיתם בפרס הסרט הטוב ביותר". הוא מבין שהדבר יישמע לא הגיוני, ולכן ממהר להבהיר: "זו לא בדיחה, הם קראו את הפתק הלא נכון", ואז לוקח את הפתק הנכון ומראה אותו למצלמה כדי להסיר כל ספק שאכן, "אור ירח" הוא הזוכה.

9. וורן בייטי וג'ימי קימל נוטלים גם כן את זכות הדיבור ומתנצלים אף הם, באופן מבודח למדי. "וורן, מה עשית"? שואל קימל והכוכב הלא לחלוטין צלול עונה: "אני רוצה להסביר מה קרה. פתחתי את המעטפה והיה כתוב 'אמה סטון, 'לה לה לנד', לכן התמהמתי כל כך, לא ניסיתי להשתטות. בכל מקרה, 'אור ירח' הוא הזוכה".

10. אנשי "אור ירח", בראשותו של הבמאי ברי ג'נקינס, עולים לבמה לקבל את הפרס, בנסיבות מגוחכות ומשונות למדי.

אוסקר 2017. AP
מאז מיס יוניברס לא היה דבר כזה/AP

11. בתום הטקס, בתגובה לדבריו של בייטי לפיהם קיבל מעטפה ועמו הפתק שמכריז עליה כזוכה, אומרת סטון "הפתק של הזכייה שלי היה איתי כל הזמן לאחר שזכיתי בו", ואז מבהירה שאין לה כל כוונה לגלגל כאן תיאוריות קונספירציה: "אני לא מנסה להתחיל כאן שום דבר, אני לא בטוחה מה קרה. אין ספק שזה הרגע המטורף בתולדות האוסקר".

12. כשעה לאחר הטקס, וראייטי והוליווד ריפורטר מנסים להבהיר את מקור הבלבול, וגם בודקים כיצד ייתכן שוורן בייטי החזיק בידו את המעטפה של השחקנית הראשית הטובה ביותר, לאחר שפרס זה כבר חולק לאמה סטון:

מתברר, אם כך, כי חברת רואי החשבון שמפקחת על האוסקר, מציבה בשני צדי הבמה מזוודות זהות עם מעטפות הזוכים, המחולקות למגישי הפרסים עם עלייתם. המעטפה המקורית של השחקנית הטובה ביותר הוענקה לאמה סטון, שהחזיקה בה גם ברגע הבלבול המפורסם. מה שככל הנראה קרה הוא שאחד מנציגי החברה הושיט לדאנאוויי ולבייטי את מעטפת הגיבוי של פרס השחקנית במקום את אחת המעטפות של הסרט הטוב ביותר. עד ראייה טוען כי שמע מנהל במה עולה על הטעות באופן מיידי ומכריז היישר לאחר ההכרזה "הם קיבלו את המעטפה הלא נכונה". חבל שאיש לא עשה משהו בנידון.

13. בהמשך להמולה ולאחר שטיכסו עצה, חברת PricewaterhouseCoopers, המנהלת את ההצבעות באקדמיה כבר 83 שנה, הוציאה תגובה רשמית: "אנחנו מתנצלים בפני וורן בייטי ופיי דאנאוויי, 'אור ירח' ו'לה לה לנד' וכל הצופים על התקלה, ומנסים לבדוק כעת כיצד היא קרתה. אנחנו מלאי הערכה לאצילות שבה המועמדים וג'ימי קימל התמודדו עם הסיטואציה".

אוסקר 2017. AP
בכל זאת הם. אנשי הצוות של "אור ירח" ברגעי הזכייה/AP

אלה העובדות לאשורן בשלב זה, אך הן לא עונות על כל השאלות ומותירות לא מעט תהיות, שלחלקן אולי לעולם לא תהיה תשובה:

1. כיצד מלכתחילה קרה הבלבול, ואיך זה שבטקס מתוקתק ומאורגן כל כך, נמסרת המעטפה הלא נכונה?

2. אם ב-88 המהדורות הקודמות של האוסקר לא היתה תקלה רצינית כל כך, למה זה קרה דווקא הפעם?

3. ולמה זה קרה דווקא בקטגוריה החשובה מכולם?

4. וורן בייטי לא אשם לחלוטין, כמובן, כי מסרו לו את המעטפה הלא נכונה, אבל אם הוא ראה שכתוב לו על הפתק "אמה סטון" ורק אז "לה לה לנד", למה זרם עם זה ולא עצר כדי לברר את העניין?

5. האם, חלילה, לכאורה, ייתכן שהיתה כאן קנוניה כלשהי, אולי במטרה של מארגני הטקס לארגן לעצמם תעלול יחסי ציבור שיציל את הטקס הצפוי והמשעמם?

דבר אחד בטוח: לולא הפאדיחה יוצאת הדופן, סביר להניח שטקס האוסקר ה-89 היה חולף באדישות מעל הראש של הקהל וגם נשכח די מהר. בזכותה, כל העולם מדבר עליו כרגע והוא ייכנס להיסטוריה.

אוסקר 2017. GettyImages
בסוף, הטקס הסתיים כמו הסרט. אמה סטון וראיין גוסלינג/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully