וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב ליועמ"ש: "מנהלי תיאטרון אל-מידאן מסיתים נגד החיילים"

27.3.2017 / 21:24

לאחר הקפאת כספי התמיכה של משרד התרבות בתיאטרון הערבי, אמר מנהלו האמנותי כי ואליד דקה אינו מחבל. רגב פנתה ליועמ"ש בבקשה להורות על פתיחת חקירה בגין הסתה נגד חיילי צה"ל. אל-מידאן: "שהיועמ"ש יבדוק גם את אי-העמידה של השרה בהסכם מחייב עם התיאטרון"

תיאטרון אלמידאן. ניב אהרונסון
תיאטרון אל-מידאן/ניב אהרונסון

שרת התרבות מירי רגב פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה להורות על פתיחת חקירה בהקדם נגד מנהלי תיאטרון אל-מידאן בגין הסתה, לטענתה.

הסיבוב הנוכחי בעימות בין השרה רגב לתיאטרון אל-מידאן מחיפה, מתקיים לאחר שמשרד התרבות הקפיא את כספי התמיכה בו לשנת 2016 ואת העברת המקדמות לתמיכה ל-2017. במחאה על כך, התיאטרון פתח ביום שישי בשביתה, וטען כי משרד התרבות הפר את הסכם הפשרה שסוכם ביניהם לפני שנה, לאחר שהתיאטרון עתר לבג"ץ נגד הקפאת התמיכה בו. באל-מידאן טענו כי המשרד לא העביר להם כספים מאז אפריל 2016, בסך 1.1 מיליון שקלים, ולא את המקדמות לתמיכה ל-2017 בסך כ-300 אלף ש"ח. אתמול נערך לתיאטרון שימוע במינהל התרבות בירושלים.

אמש התראיין עאמר חליחל, המנהל האמנותי של התיאטרון, לתוכנית "המוסף" בערוץ 1, ותאר את ואליד דקה, שהורשע במעורבות בחטיפה וברצח החייל משה תמם ב-1984 ונידון למאסר עולם, כ"אסיר ביטחוני" ולא כ"מחבל". ההצגה "הזמן המקביל" המוצגת באל-מידאן ועוררה בעבר סערה נכתבה בהשראת סיפורו של דקה. "בעניינו של וליד דקה", אמר חליחל למגיש אמיר איבגי, "אתה מגדיר אותו כמחבל ואני לא. אני מגדיר אותו 'אסיר ביטחוני' וזו הבעיה שנוצרה מאז לפני שנתיים".

מירי רגב, אולפן וואלה! NEWS. מרץ 2017. ראובן קסטרו
שרת התרבות מירי רגב/ראובן קסטרו

במכתבה ליועמ"ש כתבה השרה רגב: "בימים האחרונים נחשפנו שוב לאמירות חמורות ומסיתות של הנהגת תיאטרון אל-מידאן. זו סירבה להגדיר את נשוא ההצגה 'הזמן המקביל', ואליד דקה – כמחבל. מנהלי התיאטרון טענו שרצח החייל הוא פעולה לגיטימית כחלק מההתנגדות ל'כיבוש', וכי חוטף ורוצח החייל משה תמם ז"ל אינו אלא 'אסיר ביטחוני' רגיל. את הדברים אמר אמש חליחל המנהל האמנותי של התיאטרון בריאיון לתוכנית 'המוסף' בערוץ הראשון. גם לאחר שנדרש על ידי המגיש אמיר איבגי לחזור בו מדבריו, הוא סירב לעשות זאת. מכאן שלא מדובר בפליטת פה, אלא באמירה מכוונת הנגזרת ממדיניות התיאטרון".

השרה רגב הוסיפה במכתבה: "הגדיל לעשות היום יו"ר הוועד המנהל של התיאטרון, ג'וזף אטרש, בריאיון לגלי ישראל כשיצר את האבחנה בין דם אזרחים לדם חיילים, ועודד למעשה פגיעה בחיילים במסגרת פעולות שמבוססות על הנרטיש הפלסטיני. אני סבורה שדי בשתי אמירות אלו כדי להורות על פתיחה בחקירה נגד השניים בגין הסתה נגד חילי צה"ל. אמירות מסיתות אלו, מתירות את דמם של חיילי צה"ל ולא יעלה על הדעת שאנו כמדינה נעבור עליהן לסדר היום".

"אני מבקשת לציין לפניך, כי מקרים אלו מדגישים את הצורך הדחוף לתיקוני חקיקה בנושא, כך שמדינת ישראל לא תידרש גם לממן את דברי הבלע וההתסה נגדה. מכאן, אבקש להורות על פתיחת חקירה בהקדם נגד המסיתים מתיאטרון אל-מידאן ולקדם את שינויי החקיקה הנמצאים בימים אלו בדיון במשרדך".

עוד באותו נושא

השרה רגב התקפלה: ההצגה "הזמן המקביל" תימשך

לכתבה המלאה
seperator

מתיאטרון אל-מידאן נמסר בתגובה: "אנו שמחים על כך שהשרה מבקשת לערב את היועמ"ש, ומבקשים שיבדוק את הניצול הציני של השרה רגב את משאבי משרדה לצורך השגת השיגים מפלגתיים פוליטיים, וגם את אי-העמידה שלה בהסכם מחייב שמשרדה חתום עליו ואת המשך הפגיעה בחופש היצירה וחופש הביטוי על ידי פגיעה במימון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully