וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השירים של ישראל הכי טובים": המסיבה הישראלית בקייב כבשה את האירוויזיון

יניב דורנבוש, קייב

9.5.2017 / 9:35

יממה בלבד לפני חצי הגמר הראשון של האירוויזיון, הוצפה קייב בדגלי ישראל ובפטישי יום העצמאות לכבוד המסיבה הישראלית המסורתית. נציגי מדינות רבות הגיעו לחגוג ולצפות בביצוע של אימרי זיו, שהולך וצובר ביטחון לקראת הרגע הגדול שלו ביום חמישי

צילום:יניב דורנבוש עריכת וידאו:ניר חן

"איך בא לי חומוס", זה היה המשפט ששמענו אתמול (שני) לאורך היום בחדר העיתונאים של האירוויזיון, מעיתונאים ומחובבי התחרות שהגיעו לבירת אוקראינה, בציפייה למסיבה הישראלית. אחרי שבשנה שעברה ישראל כבשה את סטוקהולם ולפני שנתיים את וינה, השנה הגיע תורה של קייב להיצבע בכחול-לבן ולהיות מוצפת בדגלי ישראל ובפטישי יום העצמאות המסורתיים. כבר יותר מעשור שהמסיבה הנחשקת ביותר בליין המסיבות של היורוקלאב היא המסיבה הישראלית.

את הערב הנוצץ הנחתה ליהיא גרינר, שבדרך כלל זוכה לתואר "פליטת האח הגדול". אחרי שני ניסיונות לקבל את תואר "נציגת ישראל לאירוויזיון" (בגמר קדם 2013 וב"הכוכב הבא לאירוויזיון" השנה) אפשר לשנות את הטייטל ל"פליטת קדמים". "אני לא אוותר לעולם!" היא אומרת, ומבטיחה: "אני אשתתף באירוויזיון יום אחד". על המסיבה עצמה היא אמרה: "היה כיף גדול, אלו אנשים שאוהבים אותנו ומכבדים אותנו, מתים עלינו!".

השיר האהוב על גרינר הוא השיר הבריטי, שלא נחשב לאחד הפייבוריטים, אך לאחר החזרות הגנרליות זינק למקום התשיעי. הזמרת הבריטית אמנם לא הופיעה במסיבה הישראלית, אבל נציגות הולנד, מלטה וצרפת, כמו גם הזמר האוסטרי הגיעו לחלוק כבוד למשלחת הישראלית. נציג אוסטריה הצליח לרגש את הקהל ששר ביחד עמו "יום הולדת שמח" לאמו שהגיעה גם היא למסיבה.

אירוויזיון 2017, אמרי זיו, ליהי גרינר. בן סיילס, מערכת וואלה! NEWS
"אני לא אוותר לעולם". ליהיא גרינר במסיבה הישראלית בקייב/מערכת וואלה! NEWS, בן סיילס

מי שזכה להתעניינות גדולה עוד יותר מהאוכל הישראלי שהוגש הוא אימרי זיו, שבשיאו של הערב עלה לבמה וביצע את שירו "I Feel Alive" לקול תשואות הקהל ששר ורקד בלי הפסקה. בחודשיים האחרונים מאז נבחר זיו היו מי שהשמיעו ביקורת על אי-דיוקים בביצוע השיר, אולם נראה כי הוא הולך וצובר ביטחון והוא מגיע להרים את אירופה על הרגליים.

יאוני מפינלנד הגיע לבוש בצבעי הכחול-לבן המשותפים לדגלי שתי המדינות, כשהוא עטוף בדגל ישראל: "אנחנו מאד אוהבים את המסיבות של ישראל, היינו בתל אביב כבר שלוש פעמים. אנחנו אוהבים תמיד את השירים של ישראל, הם השירים הכי טובים, וגם השנה יש לישראל שיר מצוין ונצביע עבורו", הוא אומר. גם באיסלנד אוהבים אותנו, כשאחת מבכירות מועדון החובבים המקומי אמרה לוואלה! תרבות: "אני אוהבת את השיר, אמנם לא הכול מושלם אבל הוא חייב להגיע לגמר".

טלי אשכולי, שמפיקה את המסיבה הישראלית מתחילת הדרך, חשה גאווה עצומה: "שמחה ענקית בלב שהצלחנו עוד פעם להביא את כל אירופה אלינו, לישראל שלנו, להראות להם מה אנחנו באמת. שאנחנו אנשים טובים וחמים, שיש לנו אוכל מצוין, שיש לנו מוזיקה מצוינת, אמנים נהדרים, שהכול נפלא אצלנו, שרק יבואו". אשכולי מבטיחה שגם בשנה הבאה היא תמשיך לעשות את המסיבה ולחגוג במדינה הבאה שתארח את האירוויזיון, כשהחלום הוא כמובן מסיבה בישראל.

עוד באותו נושא

מיוחד מקייב: אימרי זיו הפציץ בחזרה, אז למה מהמרים נגדו?

לכתבה המלאה
אירוויזיון 2017, אמרי זיו, ליהי גרינר. בן סיילס, מערכת וואלה! NEWS
"שמחה ענקית שהצחנו להביא את אירופה אלינו". המסיבה הישראלית בקייב/מערכת וואלה! NEWS, בן סיילס

הצוות הישראלי יזכה לעוד יום מנוחה אחד היום, כשאחר הצהריים תתקיים החזרה הגנרלית השלישית והאחרונה. בשעה 22:00 יחל חצי הגמר הראשון בהשתתפות 18 מדינות, כשרק 10 מהן יעלו לגמר הגדול שייערך במוצ"ש. אלו המדינות על פי סדר ההופעה, המדינות המודגשות הן אלה שסוכנויות ההימורים מייעדות להן הופעה בגמר: שוודיה, גאורגיה, אוסטרליה, אלבניה, בלגיה, מונטנגרו, פינלנד, אזרבייג'ן, פורטוגל, יוון, פולין, מולדובה, איסלנד, צ'כיה, ,קפריסין, ארמניה, סלובניה ולטביה.

האירוויזיון השנה נערך תחת אבטחה כבדה מאד, אולי אפילו חסרת תקדים, כשמדי יום נוספת טבעת אבטחה נוספת והשטח הסטרילי מורחב. שבילי גישה נחסמים והכביש הצמוד לאולם ולמרכז העיתונאים נחסם והוצבה סביבו גדר בטון. במעבר בין הכניסה למתחם האירוויזיון לאולם ישנה גדר חיה של שוטרים, שעומדים זה לצד זה ולא נותנים לאף אדם ללא אישורי כניסה לעבור.

בכל אירוע שקשור לאירוויזיון, בין אם מדובר בכניסה למרכז העיתונאים, ליורוקלאב או ליורוקפה שנמצאים במתחמים אחרים, ישנם מגנומטרים, כל תיק עובר שיקוף וכל טלפון סלולרי ומחשב נייד עוברים בדיקה. בניגוד לאירוויזיון בשנה שעברה שמבקרים יכלו להסתובב בחופשיות ליד הארנה, השנה מי שמגיע ללא אישור כניסה מאיגוד השידור האירופי נתקל בשוטר שמפנה אותו להסתובב ולשוב על עקבותיו.

אירוויזיון 2017, אמרי זיו, ליהי גרינר. בן סיילס, מערכת וואלה! NEWS
מוכן לרגע הגדול. אימרי זיו מופיע במסיבה הישראלית בקייב/מערכת וואלה! NEWS, בן סיילס

החל משעה 22:00 נעדכן כאן בוואלה! תרבות ובידור בכל ההתרחשויות מהבמה הנוצצת ביותר באירופה, כשלקראת חצות יחלו להכריז שלושת המנחים על עשר המדינות שעולות לגמר הגדול ויצטרפו לאוקראינה המארחת, וכן לאיטליה, בריטניה, גרמניה ספרד וצרפת שמקומן בגמר מובטח. רשימת 26 הפיינליסטיות תושלם ביום חמישי, כמו תמיד - ב-22:00, ואנחנו נהיה שם ונאחל לאימרי זיו לעשות אותנו גאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully