וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניסיונו של נתניהו לסגור את התאגיד היה מכוער ומגעיל"

30.5.2017 / 0:00

דובל'ה גליקמן מגלם את רה"מ לשעבר לוי אשכול בסרט הדוקו דרמה "האיש שניסה למנוע מלחמה", שישודר בתאגיד "כאן" מחר במלאת 50 למלחמת ששת הימים. בריאיון לוואלה! תרבות הוא אומר כי המנהיגות של פעם היתה יותר צנועה וגם שריצ'ארד גיר סרב להיות חבר שלו בגלל שהוא עישן

כתב: שגיא בן נון, עריכה: מתן חדד

"מכוער ומגעיל" - כך מגדיר השחקן דב (דובל'ה) גליקמן את הניסיון של ראש הממשלה נתניהו לסגור את תאגיד השידור כאן. בריאיון לוואלה! תרבות הוא מפרט: "יש הרגשה שהאחריות היחידה היא של האדם היא כלפי עצמו, תהילתו, מקומו בחברה. יש לזה טעם רע. נוצר טעם רע גם מהשסעים שנוצרים פה בחברה, שמלבים אותם כאלה שרוצים לבצר את מעמדם, על ידי כך שהם מנסים להיגרר על ידי מה שהם חושבים שזה הרוב. יש לי הרגשה שהם גם יאכלו אותה בסופו של דבר מהרוב, שעליו הם בונים כדי לשסות באחרים שהם כביכול מיעוט".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, גליקמן יככב בסרט הדוקו דרמה "האיש שניסה למנוע מלחמה", שישודר בתאגיד כאן מחר (רביעי, 31 במאי) ב-21:00, במלאת 50 למלחמת ששת הימים. הוא משחק את ראש הממשלה לשעבר לוי אשכול. כשפגשנו את גליקמן לפני מספר חודשים על סט הצילומים, הוא הגדיר את אשכול כ"איש שכביכול בהססנותו, בפחדיו, ובכך שהיה לא מתלהם, בראי ההיסטוריה מתגלה כמנהיג די גדול לעם ישראל".

רה"מ לשעבר, לוי אשכול, והשחקן דבל'ה גליקמן. רפי דלויה, יח"צ, מערכת וואלה!
דב/מערכת וואלה!, רפי דלויה, יח"צ

מה ההבדל בין המנהיגות של אז למנהיגות של היום?

"יש פה סצנה שאני מתווכח עם אשתי מי יותר גדול, פושקין או שיקספיר, נדמה לי שזה לא קיים במנהיגות של היום (עובר לטון ציני). אז היו טסים לחו"ל באופן מפואר מאוד, והיום ההנהגה שלנו טסה באופן צנוע מאוד. עם המזוודות למטה, בשביל לחסוך מקומות בכיסאות למעלה".

לאורך חייו גליקמן לא נחשב כאחד מהבולטים שבשחקני הקולנוע, עד שבשנים האחרונות חל מהפך, והוא לוהק שוב ושוב לסרטים, ובהם "מי מפחד מהזאב הרע", "שרוכים" ו"נורמן" לצד ריצ'ארד גיר. "ריצ'ארד אמר לי שהוא איבד הרבה חברים בגלל שהם עישנו, והוא לא רוצה לאבד עוד חברים", אומר גליקמן. "הפסקתי לעשן במכה. הפסקתי להיות עבד לעישון".

צפו בריאיון המלא למעלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully