וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תום יורק מגיב: "אנחנו לא תומכים גם בטראמפ, אבל עדיין מנגנים באמריקה"

11.7.2017 / 20:45

אחרי שהבמאי הבריטי קן לואץ' פרסם מאמר שבו שוב קרא לרדיוהד להחרים את ישראל ולא להופיע בה בשבוע הבא, מגיב לו סולן הלהקה. "מוזיקה, אמנות ואקדמיה עוסקות בחציית גבולות ולא בבנייתם", כתב

יח"צ - חד פעמי
רדיוהד. Jim Steinfeldt, GettyImages
רדיוהד/GettyImages, Jim Steinfeldt

אחרי שאחר הצהריים פורסם ב"אינדיפנדנט" הבריטי מאמר של הבמאי קן לואץ', המתייחס שוב אל העובדה שרדיוהד שוברת את החרם התרבותי על ישראל במסגרת הופעתה בשבוע הבא בתל אביב, תום יורק הגיב לו בציוץ.

"הופעה במדינה מסוימת אינה שוות ערך לנתינת חסות לממשלה שלה", כתב. "ניגנו בישראל במשך מעל 20 שנה במקביל לרצף של ממשלות, חלקן ליברליות יותר מאחרות. כשם שעשינו באמריקה. אנחנו לא תומכים בנתניהו, בדיוק כמו שאנחנו לא תומכים בטראמפ, אבל אנחנו עדיין מנגנים באמריקה. מוזיקה, אמנות ואקדמיה עוסקות בחציית גבולות ולא בבנייתם, בראשים פתוחים ולא בסגורים, בשיתוף של הומניות, דו שיח וחופש ביטוי. אני מקווה שזה מבהיר את זה, קן".

מוקדם יותר פרסם "האינדיפנדנט" כאמור מאמר שכתב קן לואץ', בין החתומים הבולטים על הקריאה לחרם שהופנתה לרדיוהד, בתגובה לדבריו של יורק ב"רולינג סטון". כזכור, בחודש שעבר אמר יורק למגזין, "יש אנשים שאני מעריץ כמו קן לואץ', שלעולם לא אעלה על דעתי להגיד להם איפה לעבוד או מה לחשוב. סוג הדיאלוג שהם רוצים להשית הוא כזה של שחור או לבן. יש לי בעיה עם זה. זה מאוד מצער שהם בוחרים לזרוק עלינו חרא בפומבי במקום לפנות אלינו באופן אישי. זה כל כך חסר נימוס להניח שאנחנו בורים או שאנחנו כל כך מפגרים עד שאנחנו לא יכולים להחליט עבור עצמנו. לדעתי זה מתנשא באופן קיצוני".

כעת כתב לואץ': "הופתעתי לקרוא ב'רולינג סטון' שתום יורק סבור כי מבקרי ההופעה המתוכננת של רדיוהד בתל אביב פשוט 'זורקים חרא' על הלהקה בפומבי, בלי לדבר איתם בפרטיות. זה גם לא מדויק - וגם אם היה מדויק - די לא רלוונטי. בין אם מדובר באפרטהייד בדרום אפריקה בעבר ובין אם זה אפרטהייד בישראל בהווה, כאשר קהילה מדוכאת מבקשת מאמנים בינלאומיים ידועים לא להעניק את שמותיהם לניסיונות של מדכאיהם להלבין את הפרות זכויות האדם שלהם, זוהי חובתנו המוסרית לשעות להפצרותיהם. הנושא צריך להיות הם וזכויות האדם שלהם, לא אנחנו ותחושת הגאווה שלנו".

עוד באותו נושא

צפו: מפגינים פרו-פלסטינים הפריעו לרדיוהד, תום יורק הניף אצבע משולשת

לכתבה המלאה
רדיוהד, לולהפלוזה ברלין 2016, תום יורק, ג'וני גרינווד. AP
מתעלם. תום יורק/AP

"כמו כן להבנתי מספר אמנים פנו אל רדיוהד בפרטיות במהלך החודשים האחרונים, כולל אמנים ישראלים מתקדמים ופלסטינים, והפצירו בהם להיפגש על מנת להסביר את הצורך לכבד את החרם התרבותי על ישראל", ממשיך לואץ'. "למיטב ידיעתי, הפניות האלה זכו להתעלמות. אני פניתי אל הנהלת רדיוהד עם הצעה להיפגש, לצד אמנים פלסטינים. ההצעה הזו חזרה מספר פעמים במהלך שלושת השבועות האחרונים. עד כה לא הייתה תגובה מהלהקה או מההנהלה שלה.

"זה מאכזב עמוקות. אני לא יודע מי מייעץ לרדיוהד, אבל הסירוב העיקש שלהם ליצור קשר עם המבקרים הרבים של ההופעה הנמהרת שלהם בתל אביב, גורמת לי להאמין שהם מעוניינים בשמיעת צד אחד - הצד שתומך באפרטהייד. תום יורק אמר שהוא לעולם לא יעלה בדעתו לומר לי 'איפה לעבוד או מה לעשות או לשתות'. להפך, אני חושב שעל כולנו לדון כיצד להגיב לקריאות מקהילה מדוכאת. במקרה הזה, רדיוהד צריכה לשעות לחבריהם שאומרים להם כי ההופעה בתל אביב תחתור לא רק תחת המאבק בעד זכויות האדם, אלא גם תחת המוניטין של רדיוהד".


עדכון ראשון: 16:55

במאי הקולנוע קן לואץ' בפסטיבל קאן, מאי 2012. AP
מטיף בשער. קן לואץ'/AP
רדיוהד. Triplay
"יש לי בעיה עם שחור או לבן". רדיוהד/Triplay

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully