וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדיוהד: "יש המון אנשים שלא מסכימים עם תנועת ה-BDS, כולל אותנו"

2.6.2017 / 17:21

לראשונה התייחס סולן רדיוהד תום יורק לקריאה של רוג'ר ווטרס ותנועת BDS שחברי הלהקה יימנעו מלהופיע בישראל. "חסר נימוס להניח שאנחנו בורים או כל כך מפגרים עד שאנחנו לא יכולים להחליט עבור עצמנו". בתוך כך שחררה הלהקה קליפ חדש לשיר ישן שיוצא כעת לראשונה. צפו

רדיוהד, פרימוורה 2016. Eric Pamies,
"סוג הדיאלוג שהם רוצים להשית הוא כזה של שחור או לבן". תום יורק, רדיוהד/Eric Pamies

הופעתה הקרבה של להקת רדיוהד בפארק הירקון - כזכור זה יקרה ב-19 ביולי הקרוב - כבר הוציאה מהחורים את פעילי ה-BDS והמוחים, בראשם רוג'ר ווטרס, שאף סיפר כי פנה אל רדיוהד בבקשה שלא יגיעו להופעה בישראל, אך הושב ריקם.

46 אמנים קוראים לרדיוהד: בטלו את הופעתכם בישראל

רוג'ר ווטרס: רדיוהד נחושים להופיע בתל אביב

כעת לראשונה מתייחס לנושא הזה תום יורק, סולן הלהקה, ואף עושה זאת באריכות. זה קרה במסגרת השיחה שערך עם מגזין הרולינג סטון והניבה את הכתבה לכבוד 20 שנה לאלבום "אוקיי קומפיוטר". "אהיה איתך כן לגמרי: זה היה מאוד מבאס", אמר. "יש המון אנשים שלא מסכימים עם תנועת ה-BDS, כולל אותנו. אני לא מסכים עם חרם תרבותי בכלל, וכך גם ג'יי קיי רולינג, נועם חומסקי ורשימה ארוכה של אחרים".

"יש אנשים שאני מעריץ כמו קן לואץ' (בין החתומים על הקריאה לחרם שהופנתה לרדיוהד) שלעולם לא אעלה על דעתי להגיד להם איפה לעבוד או מה לחשוב. סוג הדיאלוג שהם רוצים להשית הוא כזה של שחור או לבן. יש לי בעיה עם זה. זה מאוד מצער שהם בוחרים לזרוק עלינו חרא בפומבי במקום לפנות אלינו באופן אישי. זה כל כך חסר נימוס להניח שאנחנו בורים או שאנחנו כל כך מפגרים עד שאנחנו לא יכולים להחליט עבור עצמנו. לדעתי זה מתנשא באופן קיצוני. זה מעליב ואני פשוט לא מצליח להבין למה ללכת לנגן בהופעת רוק או ללכת להרצות באוניברסיטה זה בעיה מבחינתם".

טריילר רדיוהד, תום יורק, ג'וני גרינווד. אלכס לייק,
זורקים עליהם חרא בפומבי במקום לפנות באופן אישי. תום יורק וג'וני גרינווד, רדיוהד/אלכס לייק

בהמשך התייחס יורק גם לכך שגיטריסט הלהקה, ג'וני גרינווד, נשוי לישראלית: "האיש שיודע הכי הרבה על הדברים האלה הוא ג'וני. יש לו מעריצים פלסטינים וישראלים כאחד ורעיה שהיא ישראלית מזרחית. כל האנשים האלה עומדים שם במרחק וזורקים עלינו דברים, מנופפים בדגלים, אומרים 'אתם לא יודעים על זה כלום!'. שער לך כמה זה מעליב עבור ג'וני. ושער כמה מדכא זה להתמודד עם הדבר הזה שם בחוץ. פשוט להניח שאין לנו מושג לגבי זה. פשוט לזרוק את המילה 'אפרטהייד' ולחשוב שזה מספיק. זה פאקינג מוזר. זה בזבוז אנרגיה מטורף, אנרגיה שאפשר לתעל לכיוונים יותר חיוביים".

"החרם יוצר אנרגיה מפלגת", הוסיף יורק. "הוא מונע מאנשים להתחבר, מונע דיאלוג והבנה. אם אתה מדבר על ניסיון לקדם תהליכים בתוך החברה, מה יוצא לך מזה שאתה מעודד פלגנות? מה שאתה מקבל זה את פאקינג תרזה מיי, את נתניהו, את פאקינג טראמפ".

בתוך כך הוציאה היום הלהקה באופן רשמי שיר ישן כסינגל חדש, שאף זכה לפני כשעה לקליפ. "I Promise" הוא שיר שהוקלט כבר בשנות ה-90 לקראת "אוקיי קומפיוטר", אבל לבסוף לא מצא את דרכו פנימה. כעת, לנוכח חגיגות שני עשורים לאלבום המופת, יצא האלבום מחדש במהדורה חגיגית שכוללת שלושה שירים "חדשים" מאז, בכללם זה, וכן ספר בכריכה קשה עם יותר מ-30 ציורים שלא פורסמו, ספרון בן 104 עמודים עם הערות שתום יורק רשם וצייר לעצמו, ואף מיקסטייפ על קסטה שיצרה הלהקה מתוך הסשנים של הקלטות האלבום והדמו.

צפו כאן בקליפ החדש.

עוד באותו נושא

רדיוהד: "האחוזה שבה הוקלט האלבום 'אוקיי קומפיוטר' היתה רדופת רוחות"

לכתבה המלאה
: רוג'ר ווטרס. , Jason Kempin, GettyImages
החטיף - וחטף. רוג'ר ווטרס/GettyImages, , Jason Kempin
במאי הקולנוע קן לואץ' בפסטיבל קאן, מאי 2012. AP
"מעריץ אותו, אך לעולם לא אגיד לו מה לחשוב". קן לואץ'/AP
רדיוהד, לולהפלוזה ברלין 2016, תום יורק, ג'וני גרינווד. AP
"החרם מוליד תופעות כמו טראמפ ונתניהו". רדיוהד/AP
  • עוד באותו נושא:
  • רדיוהד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully