וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזימות ונקמות: זה מה שקרה בפרק פתיחת העונה השביעית של "משחקי הכס"

17.7.2017 / 7:30

סדרת הפנטזיה המצליחה שבה הבוקר מפגרה ארוכה עם "דרגונסטון", פרק באורך של שעה שהציב מחדש את הדמויות על המפה והציג כמה התפתחויות. הכתבה מכילה ספויילרים משמעותיים לכל ההתרחשויות בפרק

עריכת וידאו: ניר חן

כל כלב בא יומו: הביקורת שלנו על פרק פתיחת העונה

העונה השביעית של "משחקי הכס" יצאה לדרך לפנות בוקר (שני) עם "דרגונסטון", הפרק הראשון של העונה. באופן טבעי לפרקי פתיחה (בוודאי כזה שמתרחש שנה לאחר הפרק הקודם), רובו ככולו הוקדש להתוודעות מחודשת לדמויות, מיקומן החדש על המפה ומטרותיהן. יחד עם זאת קרו גם מספר דברים מסקרנים. אם טרם צפיתם, זה הזמן לחזור לאחור. ספוילרים משמעותיים מכאן ואילך.

העונה השביעית של משחקי הכס. helen solan / HBO, אתר רשמי
הנקמה של אריה הושלמה/אתר רשמי, helen solan / HBO

התאומים

אף שגרונו שוסף על ידי אריה סטארק בפרק הסיום של העונה החולפת (לאחר שזכה "לטעום" מילדיו המבושלים), נראה וולדר פריי בריא ושלם כשהוא פונה אל נאמניו, בני בית פריי, במשתה לזכר האומץ שהפגינו ב"חתונה האדומה". הוא מזמין את כל בני הבית הנוכחים באולם להרים כוסית לזכר הניצחון הגדול על בית סטארק. אולם אחרי ששתו, מגלים הנוכחים שמשהו אינו כשורה. הם מתחילים להתמוטט בזה אחר זה בעקבות שתיית יין מורעל. לאחר שהאחרון מביניהם קורס אל מותו, מסירה אריה סטארק את פרצופו של פריי, ומגלה את פניה. היא פונה אל אחת מנשותיו הצעירות ואומרת: "ספרי לכולם שהחורף הגיע עבור בית פריי", לפני שהיא עוזבת את המקום. בית פריי חרב, הנקמה של אריה הושלמה.

בדרכה למעלה מלך, רוכבת אריה דרך היער ונתקלת בקבוצת חיילים מבית לאניסטר, שהוצבו במקום כדי לשמור על הסדר בנהרן (אחד מהם הוא לא אחר מאשר אד שירן בתפקיד אורח). היא מקבלת את הצעתם להצטרף אליהם לארוחה, ומקשיבה לסיפוריהם על הגעגועים למשפחותיהם. במהלך השיחה היא מספרת לחיילים כי היא מתכוונת לרצוח את המלכה. אחרי רגע של שתיקה, כולם פורצים בצחוק ואריה מצטרפת.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתאמנים לקראת המלחמה הגדולה. בריאן ופוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

טירת שחור

חיזיון של בראן מציג בפנינו את צבא ההלכים הלבנים, המתקדם לעבר חומת הצפון. מלבד המספר העצום של הלכים, נראים בו גם שלדים, בני ת'ן ואפילו ענקים כחולי עיניים. כשהחיזיון מסתיים מגיעים בראן ומירה אל פתח טירת שחור ומוכנסים פנימה על ידי דולורס אד, מפקד משמר הלילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוב יש בן סטארק על חומת הצפון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ווינטרפל

ג'ון שלג עומד לפני נאמניו באולם הגדול של ווינטרפל, ומבשר לראשי הבתים בצפון כי המלחמה הקרבה תדרוש מכל איש, אישה, נער ונערה להתאמן ולדעת להשתמש בנשק. הוא מבקש עוד שירתמו כל מלומד שעומד לרשותם בכדי לנסות ולאתר מצבורי של "זכוכית דרקון", הנשק שמאפשר להשמיד הלכים לבנים. סאנסה, שיושבת לצדו של ג'ון, מערערת על החלטתו שלא להעניש את הבתים שבגדו בשבועתם ונלחמו לצד רמזי בולטון. ג'ון טוען כי לא יעניש ילדים על טעויות אבותיהם. פיטר בייליש צופה על הוויכוח בין השניים בהנאה.

לאחר הדיון באולם, מקבל ג'ון מסר ממעלה מלך. סרסיי דורשת שיתייצב בפניה ויישבע לה אמונים, או שיוכר כבוגד בכס המלכות. סאנסה מפצירה באחיה החורג שלא לזלזל בנחישותה של סרסיי לפגוע באויביה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליאנה מורמונט ממשיכה לעשות לכולם בית ספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעלה מלך

אחרי שאיבדה את בנה האחרון בסיום העונה החולפת, סרסיי נחושה להשתלט על שבע הממלכות. היא צועדת על פני מפת ענק שצוירה על רצפת המבצר האדום, ומסמנת את אויביה הפוטנציאליים. ג'יימי מנסה לשכנע אותה כי לא תוכל להילחם לבדה בכל בתי ווסטרוז, אבל היא לא שועה לאזהרותיו.

יורון גרייג'וי וספינותיו מגיעים למעלה מלך. גרייג'וי מציע את צי הברזל לשירותה של סאסיי, ומבקש בתמורה את ידה. סרסיי טוענת שאינה יכולה לסמוך עליו. יורון מבטיח לשוב עם מתנה יקרת ערך שתוכיח את נאמנותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ועכשיו הם נותרו לבד. סרסיי וג'יימי לאניסטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולד טאון

סאם טארלי לומד בדרך הקשה את דרכי המייסטרים במצודה הגדולה. הפנטזיה על לימודיו מתנפצת כשהוא נדרש לרוקן סירי לילה, לקרצף אותם, להגיש אוכל למייסטרים אחרים ולרוקן כלים. הוא מצליח לגנוב מפתח מאחד המייסטרים וחומק באישון לילה אל אגף הספרים האסורים במצודה. שם הוא מגלה מפה של דרגונסטון, ובה מיקום של מצבור עצום של "זכוכית דרקון". הוא ממהר לשלוח עורב לג'ון ולעדכן אותו.

במהלך אחד מפינויי הכלים של סאם הוא חולף על פני שורה של תאים סגורים. מתוך אחד מהם פורצת לפתע יד מכוסה בקשקשת אפורה. ג'ורה מורמונט שואל אותו אם מלכת הדרקונים כבר הגיעה.

העונה השביעית של משחקי הכס. helen solan / HBO, אתר רשמי
לומד בדרך הקשה. סאם טארלי/אתר רשמי, helen solan / HBO

דרגונסטון

דאינריז טארגאריין, צבאה העצום ושלושת דרקוניה הבוגרים, מסיימים את מסעם לחציית הים הצר, ונוחתים בדרגונסטון - ביתם המקורי של בני טארגאריין, המקום בו נולדה דאינריז. היא חולפת על פני האולמות הנטושים ומביטה בכס המלכות המנופץ של אביה. כשטיריון בעקבותיה, היא נכנסת לחדר גדול ובמרכזו שולחן ועליו מפה. היא מסתובבת אליו ושואלת: "שנתחיל?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוף סוף בבית. דאינריז חוזרת לדרגונסון/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully