וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי קן לואץ': "כל אגורה שארוויח מסרטי בישראל אעביר ל-BDS"

19.7.2017 / 16:21

הבמאי הבריטי הנחשב לתומך נלהב בתנועת ה-BDS הקוראת לחרם על ישראל, אמר כי "כל אגורה" שירוויח מהקרנת סרטו האחרון בישראל יועבר לארגונים פלסטינים. גיא שני, מנכ"ל ומבעלי רשת קולנוע לב: "נראה שקן לואץ' רואה את עצמו כפטור מהחרם התרבותי"

במאי הקולנוע קן לואץ' בפסטיבל קאן, מאי 2012. AP
קן לואץ'/AP

במאי הקולנוע הבריטי קן לואץ', תומך נלהב בתנועת ה-BDS העולמית הקוראת לחרם על ישראל, אמר כי "כל אגורה" שירוויח מהקרנת סרטו האחרון בישראל יועבר לארגונים פלסטינים.

במכתב ששלחו לואץ', המפיקה רבקה אובריאן והתסריטאי פול לאוורטי לעורך העיתון הבריטי הגרדיאן, הם כתבו: "אנחנו תומכים באופן מלא במטרות תנועת ה-BDS כביטוי לסולידריות עם הפלסטינים כנגד הפרת החוק הבינלאומי מצד ישראל". הם הזכירו במכתבם את קריאתו של עומאר ברגותי, ממייסדי תנועת ה-BDS, לחרם תרבותי על ישראל. "תמיד כיבדנו את הקריאה הזאת ועודדנו אמנים אחר לנהוג כך. אנחנו דוחים את הטענה כי מישהו מאיתנו פטר את עצמו מהחרם תרבותי", כתבו.

המכתב פורסם אתמול (שלישי) לאחר שבסוף השבוע לואץ' הואשם בגרדיאן בכך שהוא רואה את עצמו כפטור מהחרם התרבותי על ישראל שבו הוא תומך, לאחר שאפשר לסרטיו, ובהם סרטו האחרון "אני, דניאל בלייק", להיות מופצים בארץ ללא התנגדות. מפיקתו רבקה אובראיין טענה שחברת ההפצה "Wild Bunch" ביצעה את העסקה עם ישראל "בטעות", וללא ידיעתם של לואץ' או של חברת ההפקה שלו. "מה שקרה הפעם – ומה שקרה בעבר – שבמהלך פסטיבל קאן דברים קורים מאוד מהר, וחבר זוטר בחברה הלך ומכר לישראל בלהט הרגע, ושכח שביקשו לא למכור לשם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סרטו של לואץ', "אני דניאל בלייק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גיא שני, מנכ"ל ומבעלי רשת קולנוע לב, אמר לגרדיאן כי הטענה שזכויות ההפצה נמכרו לישראל "בטעות" היא "אבסורד". לדבריו, הוא מכיר את לואץ' ואת מפיקתו במשך שנים, משלם להם כסף "בכל שנה", ומעולם לא שמע כל התנגדות. שני אמר שמאז 1993 הוא רכש את כל סרטיו, למעט שניים, שמעולם לא ניצב בפני בעיה בקניה ושהקהל של רשת לב מאמין בחופש דיבור. "נראה שקן לואץ' רואה את עצמו כפטור מהחרם התרבותי", אמר.

קודם לכן, לואץ' העביר ביקורת על להקת רדיוהד בשל הופעתה בפארק הירקון בתל אביב, והאשים את הלהקה בהתעלמות מהפלסטינים ובתמיכה באפרטהייד בכך שלא נענו לקריאות לחרם התרבותי על ישראל. בעבר הרחוק יותר, לואץ' סרב שסרטו יציג בפסטיבל הסרטים באדינבורו, משום שהסרט הישראלי "סרוגייט", שנתמך על ידי השגרירות הישראלית, הופיע בו.

עוד באותו נושא

האם הבמאי שקרא לרדיוהד לבטל את הופעתם בארץ הוא צבוע?

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סרטו של לואץ', "אני דניאל בלייק"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אני דניאל בלייק.
סרטו של לואץ', "אני דניאל בלייק"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סרטו של לואץ', "אני דניאל בלייק"/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • קן לואץ'
  • BDS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully