וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבות ושנאות חינם: מה לראות בטלוויזיה בערב ט' באב התשע"ז

31.7.2017 / 0:00

מפגש בין בנו של יוסי שריד לבין הצל, פרשה מחרידה מהעבר מכה גלים עד היום בחיי המעורבים, ילד פלסטיני קטן שכל חייו עוברים בבית החולים שיבא, התבגרות תחת השלטון הנאצי בבולגריה - אלה התכנים החדשיםמה שתוכלו לראות הערב בטלוויזיה

בכאן 11 ב-21:00, עיין ערך שנאה
הסופר ישי שריד והעיתונאית אפרת שפירא-רוזנברג יוצאים בעקבות מוקדי השנאה בחברה הישראלית במטרה להבין את שורשיהם ואת המניעים לצמיחתם. במסגרת התוכנית ייפגשו השניים בין היתר עם יואב אליאסי ("הצל") בניסיון להבין האם אכן קיימת אצלו שנאה כלפי השמאל והערבים; עם ח"כ תמר זנדברג, אחת משלוש הנשים שכלפיהן מתקיים שיח אלים ברשת ע"פ דו"ח השנאה של קרן ברל כצנלסון; עם מזכ"ל ש"ס אשר מדינה והמשורר שלומי חתוכה סביב השסע העדתי הממשיך לקרוע את החברה הישראלית. כמו כן יקיימו עימות בין ראש "המדרשה החסידית" המסייע לנוער חרדי במצוקה, לבין אחד המנהיגים החרדים הקורא לנדות כל חרדי המתגייס לצבא.

בערוץ 2 ב-21:00, גן ילדים
סרטם של ערה וחיים לפיד. רמת השרון 1992, גננת ידועה ומוערכת מואשמת בהתעללות קשה בילדי הגן. המאשימים: עוזרת הגננת ואחד ההורים, עורך דין במקצועו. התקשורת חוגגת על הפרשה. כעת, כעבור 24 שנה, הגננת עדיין גרה בצמוד לגן, שכבר אינו בחזקתה, ומשוטטת ללא מטרה ברחובות. בנה ובנותיה, שליוו אותה לאורך כל הדרך, חיים את הסיפור עד היום. הסרט לא זכה להצלחה רבה כשהוקרן בסינמטקים, אבל אולי כעת בשידור הטלוויזיוני תהיה לו עדנה. הוא ראוי לזה - כך כתבנו עליו בשעתו, כשהוקרן בפסטיבל ירושלים 2016: סרט מבוים למופת, מרתק ומקריפ, המנסה לבדוק מה באמת קרה לפני כשני עשורים, עת הגננת הכי אהובה ברמת השרון הואשמה כי התעללה בילדים. קשה להוריד את העיניים מן המסך וקשה גם להכיל את הזעם שהצפייה מעוררת: כעס על איך שהמערכת עובדת, על איך שהמין האנושי מתנהל לפעמים, בג'ונגל שבו כל אחד מאיתנו הוא קורבן שרירותי פוטנציאלי.

ב-yes דוקו ב-22:00, מו?חי
סרט תיעודי שכיכב בפסטיבלי HotDocs וסן פרנסיסקו 2017, ובדוקאביב 2017 זכה בפרס הביכורים. מוחי (מוחמד), ילד פלסטיני אמיץ וכובש לבבות, נולד בעזה עם תסמונת מסכנת חיים ובינקותו הובהל לטיפול בישראל כשהוא מלווה על יד סבו בלבד. מזה שבע שנים מתגורר מוחי בבית היחיד שהוא מכיר – בית החולים תל השומר – ואינו יכול לשוב למשפחתו. הרופאים בעזה ובישראל מסכימים שמערכת הבריאות העזתית אינה מאפשרת טיפול הולם במחלתו, וכי חזרתו של מוחי אל אמו תהווה גזר דין מוות עבורו. מוחי גדל כשהוא לכוד בין שני בתים ושני עמים, ומטופל בבית החולים על ידי יהודים וערבים המתעלים מעל הזהות, הדת והסכסוך שמחלק את עולמו. זמן שהותו בבית החולים אוזל, ומוחי וסבו עומדים בפני החלטות הרות גורל. ביימו רינה קסטלנובו-הולנדר, תמיר אלתרמן. ואם הסרט הזה מעלה על נס אהבת חינם, מיד אחריו ישודר "טהורה לעד", שמתמקד בשנאת חינם.

הסרט התיעודי מוחי. רינה קסטלנובו,
מתעלים מעל הסכסוך. "מוחי"/רינה קסטלנובו

בערוץ 10 ב-22:20, רפסודיה בולגרית
סרטו של איוואן ניצ'ב בהפקה בולגרית-ישראלית, בין היתר בכיכובם של מוני מושונוב ואלכס אנסקי. השנה היא 1943, יהודי בולגריה חיים תחת השלטון הנאצי. שני צעירים יהודים, מוני וגיוגו, מוצאים עצמם בחברתה של שלי, יווניה צעירה שמקסימה אותם ביופייה וחלומותיה ההרפתקניים. מחוץ למשולש האהבים הזה, בולגריה מתבקשת לפנות את היהודים הבולגרים למחנות ההשמדה. דרך סיפורם של שלושת הצעירים אנו נחשפים לגורל היהודים הבלקנים במלחמת העולם השנייה ומאבקם להישרדות.

הו רב חובל: "רפסודיה בולגרית" שוקע למצולות הגנריות

עוד באותו נושא

שעון מעורר: ערה וחיים לפיד מזהירים מסכנות השיימינג ב"גן ילדים"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התבגרות בשואה בבולגריה. "רפסודיה בולגרית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully