וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואז הוא הגיע: בזכות הלהיט "חולי אהבה", סוף סוף יש הקיץ סרט דייטים מושלם

30.7.2017 / 17:57

למה "חולי אהבה" נהיה לאחד מלהיטי האינדי של השנה בארצות הברית? גם בגלל שהוא גורם לאמריקה הליברלית להרגיש טוב עם עצמה, אבל גם בגלל שמאחורי עלילת הבורקס שלו מסתתרים הרבה רגעים מקסימים, יפים, מקוריים ומרגשים

יח"צ - חד פעמי
דירוג כוכבים לסרטים -3.5 כוכבים. ., עיבוד תמונה
דירוג כוכבים לסרטים -3.5 כוכבים/עיבוד תמונה, .

מאז הקרנת הבכורה שלו בפסטיבל סאנדנס במהלך החורף האחרון, נהיה "חולי אהבה" ("The Big Sick") לאחד מן הסרטים האמריקאים העצמאיים המדוברים של השנה. בתחילה, האולפנים השונים התקוטטו על הזכות לרכוש אותו, ובסופו של דבר אמזון נדרשו לשלם לא פחות מ-12 מיליון דולר, סכום גבוה יחסית בשוק הזה, כדי לנצח בהתמקחות. ההשקעה הוכיחה את עצמה, שכן הקומדיה הרומנטית הזו צברה הישגים נאים בקופות ארצות והפכה לאחד מחמשת להיטי האינדי הגדולים ב-2017.

גם אצלנו, הסרט רווח נחת: לפני כשבועיים היו לו שתי הקרנות טרום-בכורה חיוביות בפסטיבל הקולנוע ירושלים, מול אולמות מלאים בצופים שצחקו ומחאו כף, ובסוף השבוע האחרון הוא עלה כאן לאקרנים בהפצה מסחרית רחבה.

הצפייה ב"חולי אהבה" מגלה כי עלילתו דומה למדי לזו של סרט טרי אחר, ישראלי במקרה זה – "ואז היא הגיעה" בכיכובם של מיכאל אלוני וחן אמסלם, העוסק בעורך דין אשכנזי המתאהב במלצרית כורדית. ההבדל הוא שבקומדיה האמריקאית, מתהפכים התפקידים: הגיבורה הנשית, אמילי שמה (זואי קאזאן), היא לבנה פרוטסטנטית, בת להורים ליברלים אמידים, והגיבור הוא צעיר מוסלמי, בן למשפחה של מהגרים פקיסטנים.

מגלם אותו הסטנדאפיסט קומאיל ננג'יאני, המוכר מן הסדרה "עמק הסיליקון", שגם כתב את התסריט על פי חוויותיו האישיות – אגב, בדיוק כמו במקרה של "ואז היא הגיעה". על בסיס סיפורו האוטוביוגרפי הוא מספר כיצד הכיר את יקירת לבו, לאחר שזו הטרילה אותו קמעה באחד מן המופעים שלו. בין השניים התפתח סיפור אהבה, שההרמוניה שלו הופרעה כתוצאה משני גורמים: משפחתו המסורתית, שהתנגדה לערבוב הדתי וניסתה לו לשדך צעירה ממוצא פקיסטני גם כן, והסיבוכים הרפואיים של אמילי, אותם לא נפרט כמובן כדי לא לחשוף יותר מדי פרטים מן העלילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חתונה מאוחרת", הגרסה האמריקאית. מתוך "חולי אהבה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתוצאה מן הדרמות הללו, נדרש קומאיל לבלות זמן רב במחיצת הורי אהובתו, אותם מגלמים ריי רומנו והולי האנטר. הניגוד ביניהם להורי הגיבור, מאפשר להבין אולי את פופולריות הסרט בארצות הברית: המהגרים הפקיסטנים מוצגים כאן כפרימיטיבים למדי, ואילו הלבנים הליברלים כהפך מכך. אין להם שום בעיה עם הבחירה הרומנטית של בתם, הם מגינים על בן זוגה מפני התקפה גזענית של רדנק שבוודאי תומך בטראמפ ובאופן כללי מצטיירים כצמד חמד אידיאלי ומעורר השראה. בקיצור: דיוקן שנוח לממסד ולתקשורת בארצות הברית לחבק ולאמץ בחום.

אך בצד זאת, יש גם סיבות ראויות יותר להצלחה של הסרט. הבמאי מייקל שולווטר, בהתבסס על התסריט של ננג'יאני, מצליח להבריק בכמה טאצ'ים יפים וייחודים, המבדילים את התוצאה מתוצרים קודמים שדמו לה. כך, למשל, "חולי אהבה" מיטיב לתאר בצורה מדויקת להפליא, רגישה ועדינה את השעות הממושכות שהגיבור והורי אהובתו נדרשים לבלות יחדיו במסדרונות בית החולים. מי שלצערו מצא עצמו בסיטואציה דומה ודאי יצטמרר מן האותנטיות בה היא מתוארת כאן.

גם מערכת היחסים בין קומאיל ואמילי אינה בנאלית, ובעיצוב שלה יש משהו מרענן, חצוף אפילו. סתם לדוגמה, היא כוללת את אחת ההתייחסויות הראשונות שנראו בקולנוע האמריקאי להפרשות גופניות של המין הנשי, כך שאפשר היה לקרוא לסרט "גם בנות עושות מספר 2".

עוד באותו נושא

מיכאל אלוני במיטה עם שתי שחקניות מפורסמות. צפו

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קומאיל חולה אהבה. מתוך מתוך "חולי אהבה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, לא כל הבדיחות בסרט עובדות, אבל יש בו כמה קטעים מצחיקים כהוגן, וגם לא מעט רגעים נוגעים ללב – הסיומת שלו, לדוגמה, מתחברת באופן מעגלי ומושלם לתחילתו ומספקת לסיפור כולו התרה מוחצת ומרגשת.

נוסף לכך ואולי חשוב מכל: במציאות בה רוב התוצרים באולמות פונים או לילדים או לבורגנים, "חולי אהבה" ניצב כדוגמה נדירה ליצירה קולנועית שפונה גם לקבוצות גיל אחרות, דוברת בקולו של דור ה-Y ומדברת אליו. כמו כן, זה סרט הדייטים הראוי היחיד על המסכים כרגע. לכן אפשר לקוות שיצליח קופתית גם בישראל וימשיך לככב באולמות בעוד שבוע וחצי – כי צריך אותו כאן גם בט"ו באב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גורם להורים לבנים ליברלים להיראות כמו דבר החמוד בעולם. ריי רומנו והולי האנטר מתוך "חולי אהבה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדבר בקול של דור ה-Y ומדבר אליו. מתוך "חולי אהבה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם לא עכשיו, אז בט"ו באב. מתוך "חולי אהבה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully