וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בסצינות הסקס צחקנו בלי הפסקה": ריאיון עם מארין ואכט על "מאהב כפול"

אבנר שביט, קאן

7.8.2017 / 0:00

ארבע שנים לאחר "צעירה ויפה" של פרנסואה אוזון, מארין ואכט חוזרת לשתף עמו פעולה ב"מאהב כפול" ושוב מעוררת סקנדלים. בריאיון מיוחד, היא מדברת על עירום, חתולים וג'ודו

אימג'בנק GettyImages

לפני ארבע שנים הפציעה בפסטיבל קאן שחקנית צרפתייה אלמונית בתחילת שנות העשרים לחייה בשם מארין ואכט, שכיכבה ב"צעירה ויפה" של פרנסואה אוזון. כבר מן הפריים הראשון בהשתתפותה, אי אפשר היה להתעלם מן הנוכחות המהפנטת שלה ופניה הפוטוגניות, שהזכירו אלילות בד בשיעור הקומה של בריז'יט ברדו ונטסיה קינסקי, למשל.

ואכט הוגדרה מיידית כ"דבר הגדול הבא" והציפייה היתה שתכבוש את המסך, אך בכמעט חצי העשור שעבר מאז הופיעה רק בסרט אחד נוסף וזניח. לדבריה, זה קרה בגלל שקיבלה הרבה תסריטים שלא מצאו חן בעיניה, וגם כיוון שהביאה לעולם את ילדה הראשון והיתה עסוקה בו.

עכשיו, סוף כל סוף, גם התפנה לה זמן וגם הגיעו לפתחה פרויקטים שמעניינים אותה, וכך אפשר לראות אותה כעת ב"מאהב כפול", שעלה כאן לאקרנים בסוף השבוע האחרון. שוב היא משתפת בו פעולה עם פרנסואה אוזון, ושוב ערך הסרט את בכורתו העולמית במסגרת פסטיבל קאן.

אני פוגש את ואכט בריביירה יום לאחר אותה פרמיירה, לפני כשלושה חודשים. היא קצת בוגרת יותר מאשר במפגש הראשון שלנו, בת 26, והפעם שיערה קצר – תולדה של אחת הסצינות הראשונות בסרט, בהן אנו צופים בגיבורה קוצצת את הרעמה שלה.

"התספורת הקצרה משחררת את הגיבורה מהנשק של הנשיות והחושניות, ומעניק לה מראה אנדרוגיני שמאפשר לקחת אותה לכל מיני כיוונים", היא אומרת על כך בראיון לוואלה! תרבות לקראת הפצת הסרט בישראל. "זה התאים לדמות וזה התאים גם לי, כי נמאס לי מהשיער הארוך לזמן מה, אם כי אני בהחלט מתכננת לתת לו לצמוח חזרה".

מרין ואקט. GettyImages
"לא יודעת אם הייתי סומכת על במאי אחר". מארין ואכט עם פרנסואה אוזון בקאן/GettyImages

כמו ב"צעירה ויפה", גם ב"מאהב כפול" מגלמת ואכט בחורה פריזאית, וגם כאן העלילה מתפתחת בכיוונים שיש שיגדירו פרובוקטיביים. אז, הגיבורה היתה ילדת שמנת שמתחילה לעסוק בזנות, וכאן היא עובדת בגלריה לאמנות המתחילה לפתח קשר פרוורטי עם שני גברים, שמוביל לשלל משחקי זהויות עתירי סקס בכל מיני סוגים וצורות.

עוד לפני סצינת התספורת, מציג הסרט תקריב ארוך על אבר המין הנשי, שהשימוש של אוזון בו הפך לשיחת היום בקאן. "זה לא הפות שלי", אומרת על כך ואכט. "זה היה של דוגמנית שהשאילה אותו לצורך העניין. עם זאת, הייתי בסביבה בזמן הצילומים של הסצנה הזו כי עניין אותי לראות איך מצלמים את זה".

ואכט מספרת כי השאלה הראשונה שפרנסואה אוזון הציב בפניה היתה אם היא נרתעת מן הסרט ומכל מה שיש בו. היא אמרה שבהחלט לא, כי היא סומכת עליו, וכיום אומרת שאינה יודעת אם היתה מסכימה לפרויקט לו נעשה בידי במאי אחר.

סצינות הסקס והעירום, היא אומרת, לא הציבו קשיים מיוחדים, כיוון שחלקה אותן עם ז'רמי רנייה המשחק בצדה. "חוץ מזה, הצוות מסביבנו היה מצומצם, והאווירה היתה קלילה. היו כמה רגעים של מבוכה, אבל בסך הכל, זה עבר בקלות וכל הזמן צחקנו וצחקנו", היא מוסיפה.

עוד באותו נושא

"לי יש טעם רע? לחיים יש טעם רע": ריאיון עם פרנסואה אוזון על "מאהב כפול"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היתה אווירה קלילה בסצינות העירום". מתוך "מאהב כפול"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הריאיון עם ואכט מתקיים בשלהי היום הלפני אחרון של הפסטיבל. השמש קופחת, כולם כבר עייפים ועצבניים וגם התשובות הקצרות מלכתחילה שלה הולכות ומתקצרות ואפשר להרגיש כיצד היא מאבדת סבלנות, ובכל זאת אני מנצל את ההזדמנות לשאול אותה עוד כמה שאלות.

התחלת את דרכך כדוגמנית, באיזה מידה זה השפיע על קריירת המשחק שלך?

"זה נתן לי הבנה טובה יותר של האור".

יש לך גם עבר עשיר בג'ודו.

"כן, שבע שנים, זה נתן לי הבנה טובה יותר של הגוף במרחב. אגב, הייתי רוצה לחזור ולעסוק בג'ודו".

ב"מאהב כפול" ניכרות השפעות של סרטים קודמים רבים. האם אוזון ביקש ממך לראות שוב אחד מהם?

"כן, את 'תאומי המריבה' של דייוויד קרוננברג, אבל בכוונה לא רציתי לצפות בו. העדפתי לבוא באופן בתולי וטהור לצילומים".

לחתולים יש חלק מרכזי בסרט. איך את מסתדרת איתם?

"יש לי חתול, אבל אני לא משתגעת במיוחד על חתולים ואני חייבת להודות שאחד מן החתולים בסרט היה מאוד לא סימפטי. את כל הסצינות איתו היינו צריכים לצלם מהר".

את אחת הכוכבות היחידות פה בלי אינסטגרם.

"כן, כזו אני, גם בלי פייסבוק כמובן. זו הבחירה שעשיתי ואני שלמה איתה".

איך את עם לראות את עצמך על המסך?

"לראות זו לא בעיה. לשמוע כן. קשה לי לשמוע את הקול של עצמי ולכן אני שונאת להתראיין".

אז בקצרה, מה התפקיד הבא שהיית רוצה לגלם?

"את הרעה בסרט פעולה".

מרין ואקט. GettyImages
חולמת לחזור לזירת הג'ודו. מארין ואכט בקאן/GettyImages
מרין ואקט. גארת קתרמול, GettyImages
כבר לא ילדה. מארין ואקט בקאן בימי "צעירה ויפה"/GettyImages, גארת קתרמול
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איכויות של כוכבת אירופאית מהעידן הקלאסי. מתוך "צעירה ויפה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully