וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקרוא ולשרוף: כך נוצרה סצנת מתקפת הדרקון האדירה של "משחקי הכס"

8.8.2017 / 10:26

סרטון מיוחד שהפיקה רשת HBO מציג את התהליך המורכב שנדרש כדי לצלם את סצנת המתקפה, מעל שני צבאות שמתנגשים זה בזה. בנוסף, שברה הסצנה גם שיא מסוכן ומקורי במיוחד. ולסיום, התגובות המצחיקות מהרשת בעקבות הפרק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו מטוס F16 שפורץ לקרב בימי הביניים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שלל מלחמה", פרק 4 בעונה השביעית של "משחקי הכס", ממשיך להסעיר את העולם גם יממה אחרי שידורו. הפרק (שהיה הקצר בתולדות הסדרה, 50 דקות בלבד) כלל שלל איחודים מרגשים, אבל את עיקר תשומת הלב ממקדת כמובן סצנת "המתקפה על שיירת השלל" שסיימה את הפרק. הקרב האדיר שכלל דותראקים עומדים על סוסים, צבאות ענק שמתנגשים אלה באלה, התלקחויות ופיצוצי ענק, וכמובן דרקון נושף אש בגודל של מטוס בואינג, נוצר בתהליך מורכב ומרתק שנחשף בסרטון מאחורי הקלעים מיוחד של רשת HBO.

סצנת המתקפה צולמה בקאסרס, עיר עתיקה במערב ספרד שזכתה למעמד של אתר מורשת עולמית מטעם ארגון אונסק"ו. "כשמצלמים סצנת קרב גדולה, בייחוד כזו שיש בה מגוון נקודות מבט, חייבים לאזן אותן ולהחליט מהי הנקודה העיקרית שאנחנו רוצים להישען עליה", סיפר במאי הפרק הרביעי והחמישי בעונה הנוכחית, מאט שייקמן. "אני בחרתי להתמקד בג'יימי, ובתחושה של להיות בצדה השני של מתקפת דרקון ולנסות לשמור על חייליו כשהעולם משתנה לנצח".

מלבד שלל מצלמות סטטיות, נעשה בסצנה שימוש בשלושה כלי רכב מיוחדים שליוו את הסתערות הרוכבים והצבאות, שעל גביהם הותקנו מצלמות עם מייצב שמנע מהן לקפוץ במהלך הנסיעה. בנוסף, נעשה שימוש במצלמות שנעו על כבל בין שני מנופים, שנמתח מעל שדה הקרב, וברחפנים שצילמו את נקודות המבט של הדרקון הצולל אל הכוחות מתחתיו. עד הפרק הנוכחי, הסצנה הארוכה ביותר בהשתתפות דרקון התרחשה בסיום העונה השישית. אז נדרשו 11 שוטים ממוחשבים של דרוגון. בסצנה הזו לבדה נדרשו 80 כאלה.

אנשי האפקטים המיוחדים מעידים בסרטון כי השיירה של בית לאניסטר הורכבה מ-27 קרונות ועגלות. כל אחד מהמודלים של החיילים השרופים נדרש לעבודה ייחודית כדי לדמות את מידת הפגיעה הספציפית שלו.

אמיליה קלארק צילמה את הסצנות כשהיא רכובה על מתקן נייד בסגנון פארקי שעשועים, שמדמה את תנועות הדרקון. הצילום בו דרוגון שורף ברציפות את עגלות המשא נעשה בסנכרון מושלם בין המצלמה שדימתה את המעוף, לבין ההתלקחות של הקרונות. לבסוף שולב בתוך הסצנה גם הכוכב הראשי, הדרקון הממוחשב שהושתל לתוכה. לסיום, שברה הסצנה גם שיא ביזארי ומרתק כאחד, כששרפה הכי הרבה אנשים בשוט אחד - מדובר בלא פחות מ-20 ניצבים שדימו את חיילי בית לאניסטר.

עוד באותו נושא

"משחקי הכס" 7 פרק 4: תהיי דרקון

לכתבה המלאה
seperator

וכעת, לתגובות מהרשת

ג'יימי שומר על קור רוח בתוך התופת

אנשים מתים - יאיי! רגע, מי זה הורג פה חיות?

כל פעם שג'ון מדבר עם דאני

בראון נפרד ממירה בעצב מתבקש

האיחוד של האחיות סטארק בארבעה משפטים

דאני ומיסאנדי חולקות חוויות

סאנסה מבינה שלאחים שלה יש בעיות

מה אמרת בריאן? את לא בטוחה שכדאי שנתאמן יחד?

הגיף המושלם לכל בעיה בחייכם

הם גדלים כל כך מהר

הצבא של בית לאניסטר, תמונת מצב עדכנית

ולסיום, תגובות פרפורציונליות לאנשים נשרפים בהמוניהם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully