וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב לבג"ץ: "הזכות לתרבות היא זכות בסיסית. דין יו"ש – כדין ת"א"

15.8.2017 / 15:21

בעקבות עתירת האגודה לזכויות האזרח נגד מנגנון התמריצים והקנסות על סירוב להופיע בהתנחלויות, מסר משרד התרבות לבג"ץ עדכון לתשובתו: "מדיניות המשרד היא הנגשת תרבות לכל תושב בכל מקום ברחבי הארץ והיא מחייבת את כל הגופים הנתמכים על ידי המדינה"

מירי רגב, אולפן וואלה! NEWS. מרץ 2017. ראובן קסטרו
מירי רגב/ראובן קסטרו

משרד התרבות העביר (שלישי) לבג"ץ עדכון לתשובתו בעקבות עתירת האגודה לזכויות האזרח נגד מנגנון התמריצים והקנסות על סירוב להופיע בהתנחלויות. בתשובתו מסר משרד התרבות כי יש להמשיך ולתמרץ את מוסדות התרבות שיופיעו ביהודה ושומרון, ובמקביל יש להותיר על כנו את מנגנון ההפחתה לכל מוסדות התרבות שאינם מוכנים להופיע בנגב, בגליל ובהתנחלויות. "מדיניות המשרד היא הנגשת תרבות לכל תושב בכל מקום ברחבי הארץ והיא מחייבת את כל הגופים הנתמכים על ידי המדינה, עליהם לפעול ללא כל אבחנה בין אזרחי המדינה. כפי שאמרה השופטת חיות בדיון: 'להנגיש תרבות ואמנות לכלל תושבי ישראל זהו קריטריון לגיטימי'". השרה רגב הוסיפה: "הזכות לתרבות היא זכות בסיסית. דין יהודה ושומרון כדין תל אביב".

בתשובתו לבג"ץ ציין המשרד כי תכלית התמיכה הממשלתית היא הנגשת תרבות. "הנגשה זו חייבת להיות נחלת הכלל – ובאומרנו 'הכלל' הכוונה לכלל אזרחי המדינה, נגישותם של כלל אזרחי ישראל לתרבות היא עניין חוצה פריפריות, מגזרים ושסעים". כמו כן הודיע המשרד כי סעיף הבונוס וסעיף ההפחתה (קרי, התמריצים והקנסות) במבחני התמיכה הם מדיניות משולבת, ולא ניתן לייחס את העלייה במופעי התרבות באזורים אלו למרכיב אחד בלבד. לפיכך בנקודת הזמן הנוכחית אין זה נכון לבטל את סעיף ההפחתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השופטת אסתר חיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי נתונים שהציג המשרד לבג"ץ, אחוז התמיכה ביהודה ושומרון מכלל התמיכה הממשלתית בתחום התרבות ב-2015 עמד על 0.038% ומספר המופעים שהתקיימו בו עומד על 2% מהמופעים בארץ.

השרה מירי רגב מסרה: "המדיניות שאני מובילה, המשלבת תמריצים חיוביים בצד הפחתה תקציבית, הוכיחה את עצמה בעליה משמעותית במספר מופעי התרבות בנגב, בגליל וביהודה ושומרון. אנו עדים בשנתיים האחרונות לתנופה תרבותית ביהודה ושומרון, בנגב ובגליל, ואסור לנו לתת יד לכל מהלך שעלול להכשיל את המהפכה התרבותית הצודקת הזו. אני אומרת היום לתושבות ותושבי הנגב, הגליל, יהודה, שומרון ובקעת הירדן: אמשיך להיות האגודה לזכויות האזרח שלכם, אמשיך לדאוג שתזכו לחלקכם הצודק בתקציב התרבות הממשלתי ולתרבות איכותית ומגוונת סמוך למקום מגוריכם".

כאמור, לפני שבועיים התקיים הדיון המסכם בעתירה שהוגשה על ידי האגודה לזכויות האזרח נגד תיקוני משרד התרבות לגבי הופעה בהתנחלויות. מדובר בתיקונים למבחני התמיכה בתיאטרונים, להקות מחול וגופי ביצוע מוזיקליים. לפי התיקונים מוסד תרבות נתמך שנמנע מלהופיע בהתנחלויות (או בנגב או בגליל) התמיכה בו תופחת; לעומת זאת מוסד תרבות שמופיע בהתנחלויות יזכה לתוספת תקציב.

עוד באותו נושא

"החיפוש של מירי רגב אחרי שד שמאלן יצא ללא כלום"

לכתבה המלאה

האגודה לזכויות האזרח מסרה בתגובה: "אין כל חידוש בהודעה מטעם שרת התרבות. לגישתנו, הן הקנס והן הבונוס הם לא חוקיים, בכך שהם מערבים שיקולים פוליטיים במבחני התמיכה במוסדות תרבות".

(עדכון אחרון: 17:42)

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully