וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מונטנה" ו"פיגומים" יוקרנו בפסטיבל טורונטו

22.8.2017 / 17:34

אירוע הקולנוע היוקרתי כי הכריז כי שני סרטי הביכורים תוצרת הארץ יוקרנו בו גם כן. בכך עולה מספר הסרטים של יוצרים ישראלים שיוקרנו בפסטיבל לשישה

(בסרטון: קטע מתוך "מונטנה", באדיבות פסטיבל טורונטו)

פסטיבל טורונטו, אירוע הקולנוע החשוב בצפון אמריקה ואולי היוקרתי בעולם, הכריז היום על סרטים נוספים שישתתפו בו ובכך ישלימו את התפריט שלו. בין אלה, אפשר למצוא שני תוצרים תוצרת ישראל. שניהם עבודות ביכורים ובהתאם לכך, יוקרנו במסגרת דיסקברי המוקדשת כדברי הפסטיבל ל"העתיד של הקולנוע. יוצרים ויוצרות שכדאי לעקוב אחריהם ואחריהן".

מדובר ב"מונטנה", סרטה הראשון כבמאית של לימור שמילה, מן המלהקות המוערכות בתעשייה. היא עוקבת כאן אחר צעירה החוזרת לבית ילדותה בעכו לאחר היעדרות ארוכה, ומתאהבת במורה אותה היא פוגשת בבית ילדותה. נעה בירון מככבת בצד נטע שפיגלמן, שהצטיינה ב"נדיה – שם זמני", ועוד משתתפים אבי מלכה, חוה אורטמן ואחרים.

מונטנה.
מעכו לטורונטו. מתוך "מונטנה"

השני הוא "פיגומים", סרטו הראשון של מתן יאיר, העוסק בקשר בין מורה רגיש ותלמידיו הבעייתיים. כאן, מככבים עמי סמולרצ'יק ואשר לקס והסרט יגיע לטורונטו לאחר הקרנות מוצלחות במסגרת פסטיבל קאן וזכייה בתחרות הישראלית של פסטיבל ירושלים.

אלה מצטרפים ל"פוקסטרוט" של שמוליק מעוז ו"געגוע" של שבי גביזון, שעל השתתפותם בטורונטו נודע כבר בעבר, וכן ל"My Days of Mercy", סרטה האמריקאי הראשון של טלי שלום עזר ("פרינסס").

כמו כן, גם סרט קצר תוצרת ישראל יוקרן בפסטיבל – "אמא לנצח" של אלינור נחמיה, זוכה פרס חביב הקהל בפסטיבל הסטודנטים הבינלאומי שנערך בתל אביב לפני כחודשיים.

עוד באותו נושא

"נדיה - שם זמני": ריאיון עם נטע שפיגלמן

לכתבה המלאה
פיגומים. ורד אדיר,
מעכו לטורונטו. מתוך "פיגומים"/ורד אדיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully