וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאוריה חדשה ומטורפת על הזהות המינית של דמות הקומיקס האהובה

3.10.2017 / 23:49

פילוסוף צרפתי, שקרא עם ילדיו את חוברות הקומיקס של 'טינטין', הגיע למסקנה שהילד החמוד הוא בכלל ילדה. בניגוד אליו, חלק מהגולשים בכל חושבים ש"טינטין הומו" והוא חזר בו: "זה פייק ניוז"

יח"צ - חד פעמי

אתם גם אתם נמנים על מיליוני המעריצים של חוברות הקומיקס 'טינטין', תחזיקו חזק ותתכוננו להיות מופתעים בגדול. תאוריה חדשה שפרסם פילוסוף צרפתי, גורסת כי הדמות האהובה הוא בכלל לא ילד, אלא ילדה עם יצרים מיניים.

וינסנט קספדס העלה את ההשערה המהפכנית הזו לאחר שקרא את סדרת ספרי 'טינטין' עם ילדיו, ופירט בפוסט בפייסבוק כיצד הגיע למסקנותיו. "'עבור היוצר שלו, טינטין' תמיד היה ילדה צעירה. ילדה ג'ינג'ית, אנדרוגינית עם עיניים כחולות, וסביר להניח שהייתה א-מינית", כתב, "למרות שהיא לא משתמשת באיפור משום סוג, אין לה שדיים והיא לובשת ביגוד של בנים". הוא אפילו מציין שטינטין נראה לא פעם כשהוא לובש חצאית, או מלביש גברים בבגדי נשים וסיפק עוד כל מיני הוכחות מפרקים ספציפיים. הוא אפילו טען שהמאייר הבלגי ארז'ה "בטח היה מגחך לו היה יודע ששלושים שנה לאחר מותו ו-80 שנה אחרי שיצר את הדמות, כל העולם עדיין מאמין שמדובר בבן ולא בילדת טומבוי, כפי שקרא לה רק בפני חבריו הקרובים".

הנה הוא לובש חצאית סקוטית. זו ההוכחה?

הרפתקאותיו של 'טינטין' התפרסמו לראשונה בשנת 1929 והפכו מאז לאחד הקומיקסים הפופולריים במאה ה-20. הם תורגמו ללמעלה מ-70 שפות וב-2011 אף יצא סרט על הילד (או ילדה) האהוב בבימויו של ספילברג. לטענתו של קספדס, "אפילו המעריצים הכי גדולים של הקומיקס, מהפילוסוף ז'אן לוק מריון ועד ליוצר הסרטים סטיבן ספילברג, לא גילו את מה שאני גיליתי".

עוד באותו נושא

קשירות, שלישיות ופמיניזם: הדרך הארוכה של וונדר וומן אל המיינסטרים

לכתבה המלאה

הפוסט שחולל את הסערה

הפוסט שלו זכה לחשיפה רחבה ולתגובות רבות, ואוהדי 'טינטין' רבים שיתפו את דעתם על התאוריה החדשה."כן, ואני מלכת אנגליה", כתבה בציניות אחת מהם, ואחד אחר הוסיף: "הרעיון ש'טינטין' הוא אישה הוא מפתיע, אבל זה לא מטריד אותי". גולשים רבים אחרים בכלל העלו השערה ש'טינטין' הוא "גבר הומוסקסואל".

רק לאחר שחולל סערה וזכה לתהודה בכלי התקשורת בכל רחבי העולם, מיהר הפילוסוף לטעון שהתקשורת אשמה בכל, שמדובר ב"פייק ניוז" וכי כל כוונתו הייתה רק לפתוח דיון פילוסופי. "הם העדיפו במקום זאת להציג את זה כסיפור על פילוסוף משוגע. רק רציתי לפתוח דלת לחשיבה מחדש על טינטין מנקודת מבט אחרת", הוא הסביר, "טינטין הוא לא אדם אמיתי, הוא יצירת ספרות. הוא אמנות. אם כל ילד בדור הנוכחי יקרא את טינטין מתוך מחשבה שזו ילדה - בתוך דור אחד הוא יהפוך לילדה. זוהי ספרות. היא מתבססת על פרשנות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully