וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לארי נשאר לארי: העונה התשיעית של "תרגיע" מצחיקה ומיזנתרופית מתמיד

3.10.2017 / 0:40

דווקא בתקופה שבה כל כך הרבה נושאים נחשבים רגישים מכדי לצחוק עליהם, הקאמבק של לארי דיוויד מוכיח שאפשר להתנהג בחוסר חמלה לכולם - בני אדם ובעלי חיים כאחד, בלי אפליות ובלי רחמים. וכמו תמיד אצל דיוויד, אלה דווקא הסוגיות היומיומיות שמוציאות ממנו את המיטב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוף סוף אפשר לצחוק שוב על הכל. לארי דייויד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אתה אמור להצליח לצחוק על כל דבר. הכל מצחיק".
- לארי דיוויד מנחם את ריצ'רד לואיס על מותו של התוכי האהוב שלו

seperator

"תרגיע" של לארי דיוויד הייתה אחת מתוכניות הטלוויזיה האחרונות שעברו לשידור באיכות HD. רק בעונה השביעית של הסדרה הצליחו המנהלים ב-HBO להבהיר ללארי שאין ברירה, והוא צריך להתקדם עם העולם. ההתנגדות של דיוויד לשידור באיכות גבוהה נומקה משתי סיבות. הראשונה: הוא חשש שזה יפגום באווירה המוקומנטרית של התוכנית שאמורה הייתה להיות מצולמת בסגנון גרילה. הסיבה השנייה הייתה אנושית יותר. "אף אחד לא רוצה לראות איש זקן בטלוויזיה", הוא הסביר.

אחרי שש שנות הפסקה, לארי דיוויד, בן 70, פתח את העונה התשיעית של הסדרה המדוברת שלו בצורה הכי מפתיעה: בעירום. כאילו רצה להגיד, אם אתם כבר רואים איש זקן בטלוויזיה באיכות HD, אז בואו לפחות נצחק על זה קצת, בלי צנזורה ובלי רחמים עצמיים. ובאמת, יש מעט מאוד דברים פחות סקסיים מאשר צירוף המילים "לארי דיוויד במקלחת", אבל מסתבר שיש גם מעט מאוד דברים פחות מצחיקים. אחרי הכל, בשביל זה אנחנו פה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם כבר רואים איש זקן בטלוויזיה, לפחות נצחק על זה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עברו כמה שנים מאז הפעם האחרונה שנפגשנו, לארי הספיק לכתוב ולככב באחד מהמחזות הכי יקרים בתולדות ברודווי, השנים כביכול היו אמורות לרכך אותו ועידן טראמפ אמור היה לגרום לו להפוך להיות יותר פוליטיקלי קורקט – אבל לשמחת כולם, לארי נשאר לארי. אותו מיזנתרופ חסר טאקט שמנסה תמיד לעשות את הדבר הנכון, אבל מסתבך בסיטואציות שמציגות אותו כאדם חסר הבנה של תהליכים חברתיים בסיסיים. מסתבר שזה עדיין מצחיק. מאוד מצחיק.

במציאות של 2017 יש הרבה דברים שאסור לצחוק עליהם. איפשהו בראש הרשימה אפשר למצוא נושאים כמו מילת נשים, התניה מגדרית ואסלאם קיצוני (מסיבות שונות מאוד) – אבל סמכו על לארי דיוויד שהוא יחפש בדיוק את הדברים הכי נפיצים וידחוס את כולם לתוך הפרק הראשון של העונה החדשה שהתחילה אתמול (שני) ברשת HBO בארה"ב. אז כן, כגבר לבן ועשיר הוא יואשם שוב בהומופוביה ומיזוגניה. כיהודי מקריח הוא יואשם שוב באסלאמופוביה. אולי הפעם הוא יצליח לעורר גם את ארגוני זכויות בעלי החיים נגדו, לאור חוסר החמלה שהוא מראה כלפי חיית מחמד שהלכה לעולמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
את מי הוא ירתיח הפעם?/מערכת וואלה!, צילום מסך

המעריצים הוותיקים ישימו לב לעבודת המצלמה השונה והמשודרגת. כולם נראים קצת יותר טוב, ובמקום להזדקן (בכל זאת לא ראינו אותם שש שנים) החבורה המצוינת שמקיפה את לארי דיוויד נראית טוב מתמיד. ותודה למכוני הבוטוקס המצוינים של דרום קליפורניה. אבל מעבר למעטפת, הבסיס של "תרגיע" נשארה אותו דבר. הדיאלוגים המאולתרים, עליהם הרחבנו בכתבה לקראת העונה, עדיין קולחים, אמינים ובעיקר – קורעים מצחוק. בולטים במיוחד, כמעט כרגיל, הם ליאון שממשיך לעדכן את לארי (ואותנו) בסלנג השחור וסוזי שממשיכה להיות האדם היחיד שיכול להשתיק את לארי דיוויד באמצעות הפה שלה. וגם, ובכן, בעזרת הכוח הנשי המתפרץ שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם החבורה מסביבו נראית טוב מתמיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעידן בו קומיקאים צריכים ללכת על ביצים כדי לא להעליב אף אחד, לארי דיוויד בוחר להמשיך בדרך שעשתה אותו לאחד מאנשי הטלוויזיה המצליחים בהיסטוריה – הוא פשוט שם מטרה על הראש של כל מי שעומד בדרכו, ומציג אותו בדרכו האנושית ביותר. הוא לא מבין למה חברו ריצ'רד לואיס לא יכול לצחוק על טרגדיה אישית שקרתה לו. אלא שבסוף, כשהיוצרות מתהפכות ולואיס צוחק על הטרגדיה שנחתה בחייו של לארי – הוא מסרב להבין את האירוניה. זה בגלל שההומור של לארי דיוויד לא מבוסס על אירוניה או עדינות, הוא מבוסס על החיים. מה שמצחיק אותו מצחיק אותו, מה שעובד עובד, מה שלא – לא.

העונה הקרובה הולכת להיות ברקע הפתווה שהוציא האייתוללה, שמצווה להרוג את לארי דיוויד בעקבות המחזה שכתב על חייו של סלמן רושדי. וזה מצחיק. אבל סיפור הרקע ב"תרגיע" הוא תמיד רק בונוס. מה שעובד, ומה שתמיד יעבוד, זאת ההתמודדות של לארי עם הדברים הכי יומיומיים ובנאליים. איך לפתוח בקבוק לחיץ של סבון אם הפקק מסרב לקפוץ החוצה? איך מעבירים שיחה לשלוחה הנכונה בטלפון קווי? האם צריך להחזיק את הדלת לכל אישה באופן אוטומטי, ומה המרחק המינימלי בין האישה לדלת שמצדיק החזקה? וכמובן, האם אפשר להיכנס לבית אם הדלת פתוחה חלקית או שעדיין צריך לצלצל בפעמון? לא בטוח שתמצאו את התשובה לשאלות האלה גם בעונה הזאת של "תרגיע", אבל הניסיונות של לארי לפענח את סודות החברה האנושית בטוח יגרמו לכם להזדהות איתו, או לפחות לצחוק עליו. או בקיצור, וסליחה מראש על הקלישאה, העונה הזאת התחילה פריטי, פריטי, פריטי, פריטי גוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הומור שמבוסס על החיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

קטנות:

• אל תחששו לחיי הנישואין של מרי סטינבורגן וטד דנסון. למרות ההתפתחות המצערת בסדרה של הדמויות שלהם, במציאות הם עומדים לחגוג ממש בשבוע הבא את יום הנישואין ה-22 שלהם. כן, ביחד.

• כשלארי נוזף בריצ'רד לואיס שהם לא נפגשו באמצע הדרך והוא נאלץ לעשות כמה יותר צעדים ממנו, לואיס עונה לו שזה בסדר כי הוא יותר מבוגר ממנו. זה נכון, ריצ'רד לואיס מבוגר מלארי דיוויד בדיוק בשלושה ימים.

• דמותו של סלמן רושדי שירד למחתרת לאחר שמוסלמים קיצוניים הוציאו חוזה על חייו הופיעה גם בפרק ב"סיינפלד", שם קריימר חשב שרושדי הולך איתו לאותו מכון כושר.

• קשה שלא לשים לב שההתבדחות של לארי על חשבון התוכי המת של ריצ'רד לואיס היא סוג של הומאז' למערכון המפורסם של מונטי פייתון. אגב, לפני שלוש שנים ג'ף גרלין, שמגלם את המנהל של לארי בסדרה, טס ללונדון כדי לצפות במופע האיחוד של הפייתונים ואף אמר בריאיון שהחבורה הבריטית שינתה את חייו.

• ובכלל, מה יש ללארי נגד ציפורים? פעם הוא אפילו אמר לשריל שהוא אוהב לדמיין שהוא חירש כדי לא לשמוע ציוצים של ציפורים.


העונה החדשה של "תרגיע" משודרת ב-HOT, yes וסלקום TV בצמוד לארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully