וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פרשת ההטרדות: הארווי ויינשטיין פוטר מהאולפן אותו הקים

9.10.2017 / 9:30

מפיק העל, שנחשד בשרשרת של הטרדות מיניות לאורך 30 השנים האחרונות, פוטר על ידי הנהלת אולפני האחים ויינשטיין. הצדדים ניהלו מו"מ על תנאי הפרישה של המנכ"ל, אך ויינשטיין סירב להם, ובשלב זה הוא ממשיך להחזיק ב-20 אחוז ממניות החברה

הארווי ויינשטיין עם אחיו בוב, קוונטין טרנטינו ורוברט רודריגז. GettyImages
פוטר על ידי אחיו. הארווי ובוב ויינשטיין עם קוונטין טרנטינו ורוברט רודריגז/GettyImages

שלושה ימים אחרי פרסום תחקיר הניו יורק טיימס, המגולל שלושה עשורים של הטרדות מיניות מצדו של מפיק העל הארווי ויינשטיין כלפי עובדות ושחקניות - ולאחר שויינשטיין הודיע שייצא לחופשה לזמן בלתי מוגבל - הודיעה הנהלת אולפני האחים ויינשטיין (The Weinstein Company) על פיטוריו. בעקבות התחקיר, החליטו נשים נוספות שנפגעו לאורך השנים לחשוף סיפורים שטרם נחשפו, בהן כתבת פוקס ניוז, לורן סיוון, שחשפה מעשה מגונה שביצע מולה ויינשטיין בעודו חוסם את יציאתה מהחדר בו שהו השניים לבדם.

הנהלת האולפנים התכנסה אמש (ראשון) להצבעה על הפסקת העסקתו של הארווי ויינשטיין בחברה. בין המצביעים היה גם אחיו, בוב, שותפו העסקי מאז 1979, ומי שהקים עמו את האולפנים ב-2005. בעקבות ההחלטה יעברו סמכויות הניהול באולפנים לידיו של בוב ויינשטיין. "לאור המידע החדש לגבי התנהגות בלתי הולמת מצדו של הארווי ויינשטיין, שנחשף בימים האחרונים, הנהלת חברת האחים ויינשטיין החליטה והודיעה להארווי ויינשטיין על סיום עבודתו בחברה. ההודעה נכנסה לתוקוף באופן מיידי", נכתב בהודעה רשמית מצד האולפנים.

הארווי ויינשטיין עם ג'יי זי. GettyImages
החברים הקרובים מתחילים להתנער ממנו. ויינשטיין עם ג'יי זי/GettyImages

ויינשטיין נחשב לאחד המפיקים החזקים והמשפיעים ביותר בהוליווד ב-30 השנים האחרונות, הוציא תחת ידיו סרטים זוכי אוסקר, גילה כשרונות כמו קוונטין טרנטינו, ונודע באכזריות ובאגרסיביות שבה ניהל את עסקיו לאורך השנים. בנוסף למעמדו בתעשייה, נחשב ויינשטיין לדמות בולטת במפלגה הדמוקרטית, ותמך כספית בקמפיינים של ברק אובמה, הילרי קלינטון, אליזבת וורן ושורה ארוכה של דמויות פוליטיות מרכזיות. בימים האחרונים הודיעו פוליטיקאים רבים (ובהם וורן) על העברת כל כספי התרומות שהועברו אליהם על ידי ויינשטיין לעמותות לזכויות נשים.

על פי דיווח במגזין וראייטי, הודעת הפיטורים הייתה חד צדדית וכנגד רצונו של ויינשטיין, שביקש להישאר בחברה. מקור שצוטט בכתבה מציין כי לא נקבע הסדר פיצויים, וזאת על אף שבמהלך סוף השבוע נערכו דיונים בין הצדדים לצורך סגירת עסקה שתאפשר את עזיבתו של ויינשטיין. יש לציין כי המנכ"ל המפוטר מחזיק בבעלות על 20 אחוזים ממניות החברה, ובמידה ולא יגיע להסדר עמה - יצטרך לפגוש את חברי ההנהלה בבית המשפט.

עוד באותו נושא

בעקבות פרסום על שורת הטרדות מיניות: הארווי ויינשטיין יוצא לחופשה כפויה

לכתבה המלאה
הארווי ויינשטיין. GettyImages
ייאלץ להיפגש עם מנהלי האולפן שלו בבית המשפט?/GettyImages

בעקבות הפרסום על הטרדותיו הסדרתיות, נודע כי מעשיו של ויינשטיין היו סוד ידוע בקרב אנשי תעשיית הקולנוע. כעת, יש מי שדורשים את ראשם של מי ששיתפו פעולה עם המעשים בעצם שתיקתם. "הכוח הישן של הוליווד גווע מכיוון שהחברה צמחה והשתנתה, אבל ההתנהגות הגברית ההוליוודית לא", אמרה השחקנית רוז מק'גוון (שהוטרדה בעצמה על ידי ויינשטיין) להוליווד ריפורטר. "הגברים של הוליווד צריכים לדעת שהם לא הבעלים של אף אישה, הימים של התנהגות סטייל 'הפמליה' נגמרו. אני קוראת להנהלת חברת האחים ויינשטיין להתפטר לאלתר, ולגברים אחרים לעצור גברים כשהם מבצעים מעשים שמגעילים אותם".

במקביל, נמשכות הצרות של ויינשטיין גם במישור המשפטי. עורכת הדין ליסה בלום, שנשכרה כדי לייעץ למפיק במהלך המשבר, הודיעה על התפטרותה בעקבות לחצים כבדים שהופעלו עליה בימים האחרונים. במקביל, דווח כי עורכי דין נוספים מצוות ההגנה שבנה ויינשטיין כדי להגן על שמו, שוקלים את המשך דרכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully