וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת תיאטרון אל-מידאן: בג"ץ מתח ביקורת על גרירת הרגליים של המדינה

14.11.2017 / 11:03

בג"ץ הורה הבוקר למשרד התרבות להעביר בתוך שבוע את הנתונים הדרושים לו כדי לקבל החלטה בעניין התקציב לתיאטרון. "הגיע העת לקבל החלטה ללא דיחוי נוסף"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

בג"ץ הורה הבוקר (שלישי) למשרד התרבות להעביר בתוך שבוע את הנתונים הדרושים לו כדי לקבל החלטה בעניין התקציב לתיאטרון "אל-מידאן". השופטים מתחו ביקורת על גרירת הרגליים של המדינה בנושא: "יש להצר מאוד על קצב הטיפול בבקשה, ונראה כי אף המשיבים מודעים לכך שהטיפול נמשך לאורך פרק זמן ממושך מדי וכי הגיעה העת לקבל החלטה ללא דיחוי נוסף".

בדיון שהתקיים אתמול בבג"ץ נכחו גם יו"ר התיאטרון ג'וזף אטרש וראש מינהל התרבות במשרד התרבות, גלית והבה שאשו. היום פורסמה החלטת השופטים - הנשיאה אסתר חיות והשופטים יעל וילנר ויצחק עמית - שהורו למדינה לומר בהקדם אילו נתונים היא דורשת מהתיאטרון. "כמו כן רשמנו לפנינו את הודעת המשיבים כי בתוך 30 ימים מיום קבלת נתונים אלה תתקבל החלטה בעניין בקשת התמיכה של העותרת לשנת 2016", נכתב בהחלטה.

ג'וזף אטרש, יו"ר דירקטוריון אל מידאן במהלך עתירת אל-מידאן נגד מירי רגב, בית המשפט העליון, ירושלים 13 בנובמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
אטרש בבית המשפט העליון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

התיאטרון עתר באוגוסט האחרון, באמצעות עורכי הדין וליד ומוחמד כבוב, בדרישה להעביר לו את כספי התמיכה של המשרד לשנים 2016 ו-2017, על סך של יותר משני מיליון שקל. מדובר למעשה בגלגול נוסף של הסכסוך בין התיאטרון למשרד התרבות, שתחילתו בהקפאת תקציבי התמיכה לתיאטרון ב-2015, בעקבות העלאת ההצגה "הזמן המקביל". גם אז הסכסוך הגיע לבג"ץ, אך הסתיים בהסכם פשרה - שעומד כעת במרכז העתירה החדשה.

כבר בחודש מרץ נערך לתיאטרון שימוע במשרד התרבות, אולם מאז ועד היום לא התקבלה כל החלטה האם להעביר את התקציב, שבינתיים הוקפא. בדיון אתמול טען נציג מחלקת הבג"צים, עו"ד עומרי אפשטיין, כי בימים האחרונים נערכה ישיבה נוספת בנושא ונקבע כי יש צורך בנתונים נוספים. "כל מה שאתם צריכים זה להשתכנע שהעיכוב בתנאים נובע מהעיכוב בהעברת התמיכות", אמרה הנשיא חיות לנציג המדינה. "ישבתם במרץ, לא אמרתם שחסרים לכם נתונים. למה לא ביקשתם עוד במרץ?".

חיות אף העלתה הצעת פשרה. "לאור זה שיכולתם לבקש את הנתונים לפני כמעט שנה ולא ביקשתם, האם יש לכם נכונות להעביר מקדמה?". נציגי המדינה יצאו להתייעצות, אולם לאחר כחצי שעה הודיעו כי הם מסרבים. לבסוף הוחלט להורות למדינה להעביר בהקדם את דרישותיה, כדי שניתן יהיה לקבל החלטה.

עוד באותו נושא

בשל הקפאת כספי התמיכה: תיאטרון אל-מידאן עתר לבג"ץ נגד מירי רגב

לכתבה המלאה

תיאטרון אל-מידאן מסר בתגובה: "אנחנו מברכים על החלטת כבוד נשיאת בית המשפט העליון וכבוד הרכב השופטים, בית המשפט מתח ביקורת על ההתנהלות הקלוקלת של משרד התרבות ושם סוף לסחבת הבירוקרטית שהכתיבה השרה רגב. אנו מאמינים בצדקת דרכנו ונפעל בהתאם להחלטה".

השרה מירי רגב מסרה בתגובה: "החלטת בית המשפט היא הניצחון של המנהל התקין על הפוליטיקה הקטנה, שניסה להפעיל תאטרון אל-מידאן. על אל-מידאן, שאינו נחשב על פי כללי התמיכה כתאטרון, ללמוד שלא הכול זה הצגה. ישנן עובדות, שבג"ץ יתייחס אליהן ורק אליהן. אדאג שמשרדי ידאג, כתמיד, לבירור סופי ומוחלט של העובדות כך שישמר העיקרון השוויוני, רק מי שנחשב לתאטרון לפי מבחני התמיכה ייתמך מכספי המדינה. נקודה".

שגיא בן נון השתתף בהכנת הכתבה

השופטת אסתר חיות העבירה ביקורת על משרד התרבות בעניין אל-מידאן. צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל, מערכת וואלה! NEWS
השופטת אסתר חיות, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל
  • עוד באותו נושא:
  • אל-מידאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully