וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניק קייב בישראל: "ה-BDS גרמו לי להופיע בישראל"

19.11.2017 / 11:33

לקראת הופעותיהם של ניק קייב והבאד סידס הערב ומחר בישראל, ערך הזמר מסיבת עיתונאים ודיבר על מות בנו, על הסיבה להיעדרותם ארוכת השנים מארץ הקודש, על הקריאות להחרים את ישראל. "אם אתה מופיע בישראל אתה חייב לעבור השפלה פומבית על ידי ווטרס וחבריו"

שגיא בן נון על הופעת ניק קייב בישראל מתוך המהדורה המרכזית 19.11.17/וואלה!, עריכת וידאו: ניר חן

הבוקר (ראשון) התקיימה מסיבת עיתונאים עם ניק קייב, לקראת שתי הופעותיו עם הבאד סידס בישראל הערב ומחר בהיכל יד אליהו, שחותמות את סיבוב ההופעות העולמי שלהם. ההופעה הזו היא הראשונה שלהם בארץ הקודש מזה מעל עשרים שנה, אחרי שהיו כאן בני בית והופיעו מספר פעמים בשנות ה-90.

"בלונדון זאת שאלה האם להופיע או לא בישראל", אמר קייב, "אבל ברגע שנחתתי בישראל כל השאלות האלה נעלמו, כי נפגשתי שוב פנים מול פנים עם ישראל. אני אוהב את המדינה ואת האנשים. אני לא אומר את זה לכל מדינה. יש קשר חזק כאן. אני זוכר נשים יפות על בר כאן. זה היה פנטסטי".


רוג'ר ווטרס לניק קייב: "אל תופיע בישראל בזמן שהאפרטהייד נמשך"

החדש של ניק קייב הוא התגשמות אימה ועצוב מכדי להכיל

ניק קייב. ניב אהרונסון, מערכת וואלה! NEWS
"יש לי הרגשה של דחיפות להופיע מול כמה שיותר אנשים". קייב בישראל/מערכת וואלה! NEWS, ניב אהרונסון

בתשובה לשאלת וואלה! תרבות מדוע לא הופיע בישראל הרבה שנים, השיב קייב: "באנו לישראל לפני 20 שנה, הופענו כמה פעמים, הרגשתי חיבור חזק עם ישראל. הרגשתי חיבור שקשה לתאר אותו. הגעתי לפה גם בחופשים. ואז יצא אלבום שלא הצליח בישראל, ולכן לא הגענו לישראל. חשבנו על ישראל, אבל זה לא באמת במסלול של סיבובי הופעות אף פעם. ברמה הלוגיסטית, קשה להופיע פה כי זה יקר. הרי הרבה יותר קל לא להופיע בישראל. אם אתה מופיע בישראל, אתה חייב לעבור השפלה פומבית על ידי ווטרס וחבריו. אף אחד לא רוצה להיות מושפל. פשוט נהיה קל יותר לשכוח מישראל. אני חושב שלצערי עשיתי את זה במשך 20 שנה".

"קיבלתי מכתב מבריאן אינו לפני שלוש שנים לחתום על עצומה למען פלסטין", אמר קייב בהתייחסו לשאלת וואלה! תרבות בנוגע לעמדתו כלפי הקריאות להחרים את ישראל, "לא רציתי לחתום על העצומה כי היה שם משהו מסריח. ואז הבנתי שאני לא חותם על העצומה, והבנתי שאני לא מופיע בישראל ומרגיש שזה מתוך פחד. בסופו של יום, יש שתי סיבות: ראשית, אני אוהב את ישראל. שנית, לעמוד באופן עקרוני נגד אלו שמנסים להשתיק מוזיקאים. אפשר לומר שה-BDS גרמו לי להופיע בישראל".

עוד באותו נושא

ערב בלתי נשכח: ניק קייב מעניק חוויה מחשמלת ומכשפת לקהל

לכתבה המלאה
ניק קייב. ניב אהרונסון, מערכת וואלה! NEWS
20 שנה של הטרדות. קייב בישראל/מערכת וואלה! NEWS, ניב אהרונסון

עוד התייחס קייב למות בנו ולהשפעה שלו על המוזיקה. "הייתי במקום אפל מאד אחרי מות בני", אמר. "הרגשתי צורך עז להופיע לאחר מכן. לא הייתה אופציה אחרת מלבד להופיע. לא הבנתי איך בדיוק אופיע. החיים יכולים להסתיים לפתע ויש לי הרגשה של דחיפות להופיע מול כמה שיותר אנשים. חשבתי שבאמצעות ההופעות האלה אעשה טוב. שייצא משהו טוב מהנסיבות שנקלעתי אליהן. זה גרוטסקי שיש אנשים שמנסים לעצור אותי מלהופיע. שיש כמה שמותר להם להקשיב למוזיקה ויש כמה שלא".

בתשובה לשאלת וואלה תרבות מה דעתו על קמפיין MeToo# הנאבק בהטרדות מיניות, ענה כי "יש לזה אפקט, זה מעניין... אני חייב להגיד שהיו לי 20 שנה של הטרדות מנשים כשהופעתי על הבמה", חייך קייב. "זה מבעית, אם להיות כן".

כמו כן אישר הזמר כי כריס מרטין, סולן קולדפליי, צפוי להגיע לצפות בהופעה שלהם הערב.

  • עוד באותו נושא:
  • ניק קייב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully