וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב הוד: "אני לא מחפש להיות מלך המוזיקה הים-תיכונית"

23.11.2017 / 17:00

לא מחפש שערוריות ("לא אהפוך את עצמי למתהולל"), לא נעלב כשמאשימים אותו בשימוש בגימיקים כמו השתתפות ב'מרוץ למיליון' ("טלוויזיה עושה טוב לקריירה") ולא חושש מכישלונות ("אני רץ מרתון"). רגב הוד שמח בחלקו, ובטוח שהוא כאן "עד השקיעה האחרונה". ריאיון

יח"צ - חד פעמי

האם השתתפותו של מוזיקאי בתכנית ריאליטי בטלוויזיה מעלה או מורידה את מינון השמעות שיריו בתקשורת? זו שאלה מעניינת, שראויה להיבדק לעומק. לטובת מוזיקאי ישראל, שהשתתפו ומשתתפים בריאליטי, נקווה שהמקרה הבא של רגב הוד אינו מייצג את הכלל: בחודש שחלף מאז החלה העונה האחרונה של תכנית הריאליטי המצליחה "המירוץ למיליון" ברשת 13, בהשתתפות הוד, לא חלה עלייה בכמות השמעות שיריו בתקשורת, אלא חלה ירידה מתונה. כך העלתה בדיקה שביצע שירות רדיומטר (מערכת לניטור השמעות מוזיקה בערוצי המדיה) לבקשת וואלה! תרבות.

העונה השישית והאחרונה של "המירוץ למיליון" עלתה ב-21 באוקטובר, ויום למחרת, מתוך מטרה למנף את השתתפותו בה, הוציא רגב הוד את אלבומו האחרון, "לחייך" שמו. מבדיקת השמעות מלאות של כלל שיריו של הוד בתחנות הרדיו ב-FM, בתחנות רדיו אינטרנט ובטלוויזיה, עולה כי בחודש שחלף מאז עליית התכנית וצאת האלבום החדש במקביל ועד ה-20 בנובמבר, הושמעו כלל שיריו של רגב 1,575 פעמים בתחנות הרדיו ב-FM, בתחנות רדיו אינטרנט ובטלוויזיה ביחד. לעומת זאת, על פי נתוני רדיומטר, במהלך החודש שחלף מיום הוצאת סינגל הסולו האחרון שלו לפני עליית התכנית, "לנה מהבנק" שמו (להלן, בין ה-1 באפריל ל-30 באפריל השנה) קיבל מעט יותר השמעות בתקשורת (רדיו, טלוויזיה ואינטרנט) – 1,638 השמעות. (באוגוסט האחרון, לפני עליית "המירוץ", הוציא הוד את הדואט "מתגלגל" עם עמרי 69 סגל, שלא נבדק מכיוון שהוא אינו שיר סולו). כך שההשתתפות ב"מירוץ" בוודאי לא תרמה לו במובן זה.

רגב הוד. לירון מולדובן, לירון מולדובן
ההשמעות לא התרוממו. רגב הוד/לירון מולדובן , לירון מולדובן

"הרדיו הוא באמת פקטור מצוין", אומר רגב הוד בתגובה לנתונים אלו בריאיון לוואלה! תרבות. "אבל עדיין הכוח נמצא אצל החבר'ה הצעירים ביוטיוב. שם נמדדים להיטים, ושם מצליחים להיטים. פעם באמת היה מונופול מאוד גדול לרדיו, שדרן כזה או אחר יכול היה פתאום לפוצץ את המדינה. אבל היום למדנו מכל מיני הצלחות לאחרונה, שהפקטור האמיתי הוא ביוטיוב, מהילדים שמעלים באינסטגרם וברשתות החברתיות, ושם אני מרגיש יותר את הדבר הגדול. בעקבות 'המירוץ למיליון', המון ילדים מעלים סטורי באינסטגרם עם השירים החדשים שלי, 'צועקים לה' ו'מתגלגל'. זה מחמם את הלב. אם הייתי טוב להורים שלהם וחיתנתי אותם עם 'התינשאי לי', 'בתלם אוהבים' ו'נשבענו שנאהב עד הנצח', אז היום אני פונה אל הנוער".

רגב הוד. לירון מולדובן, לירון מולדובן
"פונה אל הנוער". רגב הוד/לירון מולדובן , לירון מולדובן

ההשתתפות שלך בשתי תכניות ריאליטי, "המירוץ למיליון" כעת ו"היחידה" קודם לכן – בנוסף להקלטת דואט עם פנינה טורנה יוצאת הריאליטי "האח הגדול" – נתפסות על ידי אנשים בתעשיית המוזיקה כצעדים גימיקיים שנועדו להשיב אותך לתודעה, על רקע התחושה שהקריירה המוזיקלית שלך אינה נוסקת לפסגות, בלשון המעטה.

"תמיד שילבתי מוזיקה עם תקשורת. הגשתי תכנית ברדיו לב המדינה במשך 4 שנים, אחר כך היתה לי תכנית טלוויזיה עם עידן יניב, שנקראת 'בכפיים', בערוץ 24. תמיד שילבתי בין היכולת שלי לשיר והמוזיקליות שלי לבין היכולת לדבר לעניין. הגעתי ל'היחידה' כי כשהייתי חייל לא הגשמתי חלום להתקבל ללהקה צבאית. אני מופיע המון בפני חיילים. אני חושב שזו חוויה גדולה להופיע בפני חיילים וגם להשתייך ללהקה צבאית. 'היחידה' סגרה לי מעגל. אין ספק ש'המירוץ למיליון' היתה חוויה ענקית ומדהימה, בגלל שאני חושב שאני קודם כל בעל שקשוב לאשה שלו, זה היה חלום מאוד גדול של הלן לקחת חלק בתכנית ואני שמח שרשת הגשימו לנו את זה. ולגבי פנינה טורנה, היא השתתפה באחת התכניות הגדולות, ושרה את השיר שלי 'בתלם אוהבים'. ראיתי לנכון לעשות את זה איתה, זה היה מגניב, מדליק ונתן צבע אחר. אין ספק שפלטפורמות טלוויזיוניות עושות טוב לקריירה. הטלוויזיה מרעננת וגורמת לכך שישמעו, יכירו ויידעו. אני רוצה שיכירו את השירים שלי. עדיין צריך להביא שירים טובים, עדיין צריך לעשות הופעות טובות וגדולות. ואני משלב את זה בתבונה".

מתמודדות התכנית "המירוץ למיליון", אביבית והני, פקחיות בעיריית חולון, בקטילה על מתמודד אחר, רגב הוד. צילום מסך, צילום מסך
"חזרה בה". מתמודדות "המירוץ למיליון", אביבית והני, פקחיות בעיריית חולון, בקטילה על רגב הוד/צילום מסך, צילום מסך

בתכנית השלישית של "המירוץ למיליון", אמרה עליך מתמודדת אחרת בתכנית, הני, פקחית בעיריית חולון: "סבבה, היית זמר, המצאת שני דיסקים, שלום, אתה כבר נח, אתה הרבה זמן נח. באת לטלוויזיה בשביל להזכיר לכולם שיש רגב הוד, כי 'אוסול', כבר לא זוכרים את רגב הוד, חוץ מאיזה שיר יש לו?".

"יש אנשים שסבורים כך, ויש אנשים שסבורים אחרת. אם היא היתה מגיעה להופעות שלי, ורואה אותי בשצף קצף של העבודה שלי בלילות, אז היא לא היתה מעלה את הטרוניה הזאת, כמו שאחרים לא העלו אותה. אולי המוזיקה שלי היא לא הקאפ אוף טי שלה, והיא אוהבת ז'אנר ים תיכוני אחר. היא הסבירה לי שהיא יותר אוהבת את המוזיקה הטורקית מז'אנר הדיכאון, ואני לא עושה מוזיקה כזאת אלא מוזיקה יותר שמחה וצוהלת. להני יש את היכולת לומר את אשר על לבה ללא פילטר, וזה בסדר. אני בוחר להסתכל גם על המתמודדים הנוספים, כמו יוסי ואודי, שבחרו כל הזמן לשיר את השירים שלי במהלך המירוץ ולפרגן לי. יש גילויי אהבה ויש גילויי... אתה יודע... האמירות של הני חרו לאליקו (שדרן רדיו לב המדינה – ש"ב), אז הוא העלה אותה לשיחה ברדיו לשאול למה היא חשבה כך. ואז היא אמרה 'אני חולה עליו, הוא גדול והשירים שלו ענקיים ואני אין לי מחסום בפה, נקודה'".

היחידה.
רגב הוד

השירים של רגב הוד אולי לא זכו לחשיפה תקשורתית גדולה, אבל הוא עצמו, כמתמודד ריאליטי, זכה בה בהחלט. התכנית "המירוץ למיליון" של רשת 13 זוכה להצלחה בריטינג. עד לכתיבת שורות אלה, הפרק של ה"מירוץ" ששודר במוצ"ש 11.11 השיג את שיר הצפיה מאז הפיצול, עם ממוצע של 22.5% בקרב משקי בית באוכלוסיה היהודית. באותו ערב התכנית הביסה את "ארץ נהדרת" של קשת 12 שקיבלה 15.2%, וההערכה היא שזאת הסיבה לכך ש"ארץ" ברחה משיבוץ במוצ"ש.

במבט לאחור, תוך צפיה בעצמך בפרקים של "המרוץ", מה היית עושה אחרת בתכנית?

"יש הרבה דברים שלא שמתי לב אליהם בדרך, כמו בהוואי ובניו יורק שפספסתי הרבה מקומות יפים. פשוט הייתי מרוכז יותר מדי במשחק ובתחרות. מה הייתי עושה אחרת? הייתי רואה את המרוץ למיליון עונה 5, מתמקד יותר, ומבין שאני תלוי גם בכוח של מתמודדים אחרים לעשות לי 'עצור' או 'פרסה'. אם הייתי רואה את זה, אז יכול להיות שהייתי צריך להיות אקסטרה מחויך כלפיהם".

עוד באותו נושא

המירוץ למיליון: המוקש הגדול שממתין לרגב והלן

לכתבה המלאה
רגב הוד. אלוני מור,
רגב הוד עם אשתו, הלן/אלוני מור

ועכשיו השלב הזה בראיון שבו שואלים אותך על ההתמודדות עם הגעגועים לבנות.

"הגעגועים לבנות היו אינסופיים. לא ראינו אותן חודש ימים פלוס. לקחנו איתנו תמונות שלהן ומזכרות שנוכל בסוף כל ערב להתרגש איתן, והן נתנו לנו את הכוח".

בניגוד לקושי מהגעגוע לילדות, רגב והלן חוו נחת רבה מהזוגיות שלהן בתקופת צילומי המירוץ, לדבריו. "מאז היכרותי איתה לפני 8 שנים לא היתה לי כזאת תקופה שבה הייתי כל כך קשוב לה, לכל גינוניה ולכל מה שהיא רצתה, וללא סלולר. אם חשבנו שהמשימות יגרמו לנו לאבד אחד את השניה, אני חושב שזה עשה לנו רק טוב לזוגיות. שם הכרתי את הלן מצוין. הזוגיות פרחה שם. אני רוצה שהלן תגשים את כל החלומות שלה, זה יגרום לי להיות הבנאדם הכי מאושר בעולם".

רגב הוד. לירון מולדובן, לירון מולדובן
"המוזיקה לפני הכל". רגב הוד/לירון מולדובן , לירון מולדובן

רגב הוד נולד לפני 37 שנים ברחובות, ובצעירותו שיחק כדורגל בקבוצת מכבי שעריים. את שירותו הצבאי עשה כטבח, ובמקביל בישל את אלבום הבכורה שלו, "עד השקיעה האחרונה", שיצא ב-1999. מיקי גבריאלוב האגדי הפיק את אלבומו השני, "בעקבותייך". פריצתו באה בשנת 2003, עם השיר "התינשאי לי" מאלבומו השלישי הנושא את אותו שם, שליווה לא מעט זוגות לחופה. מאוחר יותר, הוציא להיט גדול נוסף עם רינת בר, "בתלם אוהבים". הוא הגיש את התכנית היומית "בכפיים" עם הזמר עידן יניב בערוץ 24, והופיע ב-2014 בריאליטי "היחידה". בשנת 2015 כבש לראשונה את קיסריה. ב-12.12 ישיק הוד את אלבומו החדש במופע חגיגי ברדינג 3, שיכלול 10 נגנים.

אפשר להגדיר אותך במידה רבה כ"שווייץ של המזרח התיכון". אתה מצטייר כאדם נחמד, כמעט לא ידוע על הסתבכויות או עימותים פומביים שלך. אתה נראה כמי שלא עושה בלגנים. עד כמה העובדה שאתה עושה רושם "נחמד מדי" פוגעת בחשיפה התקשורתית שלך, במציאות שבה זמרים אחרים, פרובוקטורים ובעלי "פה גדול", מקבלים הרבה יותר חשיפה?

"זו הגדרה מעולה, 'שוויץ של המזרח התיכון'. אין ספק שצריך היום שערוריות, צהוב וכל מיני כאלה. תראה, אנחנו אוהבים להשוות את עצמנו לארצות הברית. אמנם יש שם זמרים גדולים שהיו להם שערוריות והסתבכויות, אבל עדיין יש שם זמרת ענקית בשם ברברה סטרייסנד, שאצלה המוזיקה היא לפני הכל. ואני כאן לא מחפש את השערוריות מתחת לבלטה, לא מחפש להמציא אותן ולא לעשות פייק ניוז. החיים שלי הם ככה – אני נשוי, יש לי שתי ילדות, לא יכול להמציא מה שאין, לא אהפוך את עצמי לילד מתהולל שלא הייתי. אין לי שפנים בארון. ההצלחה הכי גדולה בקריירה של אמן זה השירים הטובים שלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגב הוד ודודו אהרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, ישנו ענן שמעיב על הדימוי של רגב בתעשיה כ"ילד טוב". בנובמבר לפני עשר שנים ניתן פסק בורר של שופט בית המשפט העליון בדימוס, תיאודור אור, שקבע כי בשירו "מהפך", שיר הנושא של אלבום באותו שם שהוציא באותה שנה, הוד מפר את זכויות היוצרים של רמי לב. ונאסר עליו לעשות שימוש בשיר כל זמן שהוא כולל את השורה "מהפך, עשית בי מהפך". בנוסף, הוד נדרש למנוע מתחנות רדיו וטלוויזיה, חנויות תקליטים, חברות הסלולר ואולמות אירועים לשדר את השיר. בנוסף, הבורר חייב את הוד לשלם פיצוי בסך 30 אלף שקל ללב. היוצר לב כתב שיר בשם "מהפך", ששורת המחץ בו היא "מהפך, את עושה לי מהפך". הוא טען כי נפגש עם הוד כדי לבדוק אפשרות לשיתוף פעולה, ונתן לו דיסק עם שיריו, ובהם השיר "מהפך". נטען עוד כי הם הוד התלהב מהשיר. לאחר כמה חודשים, לב הופתע לשמוע ברדיו שיר בשם "מהפך" בביצוע של רגב הוד. הבורר קבע כי הוד "העתיק חלק ממשי ומהותי" משירו של לב, וכי "הפר את זכויות היוצרים של לב בשירו".

אני מזכיר להוד על פסק הבורר ההוא, והוא אומר: "בהיותי תמיד אוסף חומרים וכותב השירים שלי, כל הזמן אני סביב מוזיקה, אני שומע ומקבל המון המון סקיצות ואני לא אגזים. אני מקליט לאלבום 50-60-70 שירים, ואז אני בוחר מה ה-10-12 הטובים שאני רוצה להכניס לאלבום. באחת הפגישות שלי עם היוצר המוכשר רמי לב, לטענתו, בשנת 2003 או 2004 בין בליל השירים שהושמעו לי היה את המלה 'מהפך'. מי שבעצם הגה את המלה מהפך הוא בעצם חיים יבין ב-1977 ולא אף אחד אחר. אני כתבתי שיר, שיכול להיות.. יכול להיות... אולי בתת מודע שלי שכבה המלה 'מהפך'... לטענתו המשפט הזה, 'מהפך, עשית בי מהפך', הושמע לי באחת מפגישותיו. המחלוקת היתה רק על השורה הזאת, לא על כלל השיר, לא על הלחן ולא על כלום. הוא טען שהשורה הזאת היא שלו. אני לא חושב שהשורה הזאת 'מהפך, עשית בי מהפך' היא יציאה גאונית כמו 'אין סוסים שמדברים עברית', עליה אפשר להגיד מי יכול לחשוב על דבר כזה. הוא הלך איתי למחוזות אקו"ם, והשופט החליט שיש דברים בגו".

רגב הוד - "צועקים לה"

שרת פעם שיר "אני לא מלך". היית רוצה להיות מלך המוזיקה המסתלסלת?

"אני לא מתעסק בזה. קריירה היא שירים, ומרתון. לא מחפש להיות מלך. כמו שהשיר אומר 'לא מלך, אפילו לא בערך'".

משה פרץ ודודו אהרון, שני אמנים צעירים בגילם ממך, פרצו לתודעה שנים לאחר שהתחלת את דרכך, ועקפו אותך בהצלחה המוזיקלית. זה מבאס אותך?

"אמרתי לך, את הקריירה שלי אני מודד כרץ מרתון. אני לא רץ למרחקים קצרים. אני לא מתיימר להיות יוסיין בולט. משה פרץ ודודו אהרון באמת התחילו אחרי, וגם אחריהם התחילו אחרים שמאוד מאוד מצליחים. אני חושב שמוזיקה זה עניין של טיימינג, זמן ואופנה. לכל דבר יש את הזמן שלו. אני חושב שגם במקביל לקריירות המוצלחות של שניהם היו לי להיטים גדולים כמו 'יותר מדי שנים' ו'רק אלוהים יודע'. במהלך הקריירה התחברתי לדודו גם בשירים שהוא כתב לי. כל אחד והקריירה שלו, כל אחד בהצלחות שלו ובפחות הצלחות שלו. יש לי קהל שאוהב אותי ובא להופעות. אני מופיע הרבה בארץ ובחו"ל. בינואר יש לי סיבוב גדול בלוס אנג'לס, ניו יורק ומיאמי. הוצאתי אלבום חדש. אני מרוכז בקריירה שלי. הצלחה מטאורית של זמר כזה או אחר לא תזיז אותי מהמרתון שלי. יש שירים שמצליחים יותר ויש שירים שמצליחים פחות. יש אלבומים שבהם פתאום הקהל והמדיה פחות שמים אוזן אליהם, וכדרך הטבע שמים יותר אוזן לדברים אחרים. הקריירה שלי היא דרך. אני קשובה לביקורות סביבי, קשוב למה שהקהל אוהב, מרגיש מה נתפס יותר ומה נתפס פחות, אני עם יד על הדופק בקריירה שלי. וכמו ששרתי באלבום הראשון שלי, 'עד השקיעה האחרונה', אז אני אהיה כאן באמת עד השקיעה האחרונה".

seperator

ב-12.12 ישיק רגב הוד את אלבומו החדש במופע חגיגי שיכלול 10 נגנים ברדינג 3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully