וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד המבקרים של ניו יורק: "ליידי בירד" הוא סרט השנה

30.11.2017 / 21:31

איגוד המבקרים היוקרתי בארצות הברית, שהוא גם אינדיקציה טובה לקראת האוסקר, פרגן בגדול לסרטה הראשון כבמאית של גרטה גרוויג. את פרס הסרט הזר לקח "120 פעימות בדקה" הצרפתי

יח"צ - חד פעמי

עונת הפרסים ממשיכה להעביר הילוך. שלשום (שלישי) חולקו פרסי הנשיונל בורד אוף ריוויו, והיום הגיע תור איגוד המבקרים של ניו יורק להודיע על הנבחרים והנבחרות שלו לשנת 2017. הפרסים המחולקים מטעמו נחשבים יוקרתיים משתי סיבות: גם כי הם כמובן חשובים כשלעצמם, מפאת הדומיננטיות של התקשורת הניו יורקית, ובגלל שהם מהווים אינדיקציה מסוימת לקראת האוסקר.

השנה, העניקו המבקרים והמבקרות של ניו יורק את פרס הסרט הטוב ביותר ל"ליידי בירד", סרטה העלילתי הארוך הראשון כבמאית של גרטה גרוויג, העוסק בהתבגרותה של נערה הלומדת בבית ספר קתולי בסקרמנטו של תחילת העשור הקודם. סירשה רונאן, המככבת בו, זכתה בפרס השחקנית הראשית. בקטגוריה הגברית המקבילה זכה טימותה שאלמה (הזכור כפין וולדן ב"הומלנד") על תפקידו ב"קרא לי בשמך".

"פרויקט פלורידה", סרט אינדי המתרחש בשולי השוליים של החברה האמריקאית, קטף שני פרסים: במאי (שון בייקר) ושחקן משנה (ווילם דפו). את פרס שחקנית המשנה קטפה די במפתיע טיפאני האדיש, הזוכה השחורה היחידה בקטגורית המשחק, וזאת על הופעתה בלהיט הקומי "Girls Trip".

ולמי שתוהה איפה רואים את כל הסרטים האלה אצלנו: "ליידי בירד" ייצא כאן במרץ, "קרא לי בשמך" בינואר; "פרויקט פלורידה", שהוקרן בפסטיבל חיפה האחרון, כבר לא יזכה כאן בהפצה מסחרית, וכך גם "Girls Trip".

ליידי בירד. מתוך הסרט ליידי בירד,
פרס הסרט. מתוך "ליידי בירד"/מתוך הסרט ליידי בירד

ועוד פרסים: "חוטים נסתרים" של פול תומאס אנדרסון, הידוע גם כסרט הפרישה של דניאל דיי לואיס, זכה בפרס התסריט, ו"תברח" בפרס סרט הביכורים. "פרחים בבוץ" של נטפליקס התכבד בפרס הצילום, ובקטגוריית הסרט בשפה זרה, "פוקסטרוט" יצא הפעם בידיים ריקות והשלל נפל בידיו של "120 פעימות בדקה", דרמה צרפתית משובחת על המלחמה באיידס שתהיה הנציגה של צרפת באוסקר.

את פרס סרט האנימציה קטף כצפוי "קוקו", הלהיט הטרי של פיקסאר שעלה כאן היום לאקרנים. בפרס הדוקו זכה "אנשים ומקומות", על מסעם המשותף של הבמאית אנייס ורדה והאמן JR שנהיה להיט קטן בקופות ישראל בשבועות האחרונים.

מעניין לציין כי כמה פייבוריטים בולטים, כמו "דנקרק", "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" עם פרנסס מקדורמנד וכן ו"The Shape of Water" של גיירמו דל טורו ו"העיתון" של סטיבן ספילברג, נותרו בידיים ריקות.

עוד באותו נושא

פסטיבל הקולנוע היהודי בירושלים ייצא לדרך עם אחד הסרטים הלוהטים של השנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרס השחקן הראשי. מתוך "קרא לי בשמך"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרסי הבימוי ושחקן המשנה. ווילם דפו ב"פרויקט פלורידה" של שון בייקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
120 פעימות בדקה.
הפרס לסרט הזר. "120 פעימות בדקה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully